דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נאבקים בקורונה / גמזו: "יהיה לנו קל יותר להוריד מגבלות כשהגרף יתחיל לרדת"

במסיבת עיתונאים אמר פרויקטור הקורונה שהוא מבין את מצוקת העסקים והעובדים, אך הדגיש: "לא נהיה פזיזים בהסרת ההגבלות" | רה"מ נתניהו: "בודקים אופציות גם על חיסונים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, וממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו בביקור במשל"ט הקורונה (צילום מסך)
ראש הממשלה בנימין נתניהו, וממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו בביקור במשל"ט הקורונה (צילום מסך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו פנה היום (ראשון) לבעלי העסקים ואמר כי "אנחנו מבינים את המצוקה הכלכלית והקושי, ויודעים שזה לא יכול להימשך לאורך זמן. אנחנו רוצים ליצור אכיפה נכונה, ושהכללים יהיו ברורים הפעם". גמזו התייחס לדרישות להסיר הגבלות ואמר "אל תלחצו אותנו בדבר הזה, יהיה לנו קל יותר להוריד מגבלות כשהגרף יתחיל לרדת. מחר נביא לקבינט הקורונה את המסגרת הקיימת ונדון על העתיד". 

גמזו דיבר במסיבת עיתונאים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי במרכז השליטה של הקורונה בבית החולים שיבא.

בדבריו רמז גמזו על אפשרות להקלה על מסעדות ואמר "אפשר לדון למשל מה קורה עם מסעדה מאוד גדולה שיש בה מקום". עם זאת הוסיף כי "לא נהיה פזיזים בהסרת ההגבלות". 

גמזו התייחס למהלך שהוא מוביל להעברת הסמכויות למשרד הבטחון ולצה"ל ואמר כי: "הצבא עושה את העבודה שלו בכל היבט, כולל כניסה לתהליך הסברה מקיף יותר ולהבנה של מה שקורה במגזר החרדי והערבי. אנחנו קרובים למצב שהתחלואה תרד. אנחנו נמצאים עדיין בקו אפס יציב, ההורדה היא קריטית בכל המגזרים".

בדבריו פנה גמזו למנהיגי החברה הערבית והחרדית: "בתקופה הזו, בין הזמנים, חשוב לשמור על הכללים ולהמשיך להוריד את התחלואה. זה תלוי במשמעת של כולנו, בשיתוף פעולה, בראשי הרשויות ובמנהיגי המגזרים. אנחנו רוצים להגיע לימים הנוראיים כשישראל תעבור לירוק"

ראש הממשלה נתניהו התייחס להתמודדות הממשלה עם המשבר ואמר כי "ביקשתי מהמשרדים להביא לי תוכניות ארוכות-טווח כדי שנוכל להבטיח את המעבר המוצלח של הקורונה". הוא הוסיף כי "אנחנו בודקים אופציות גם על חיסונים. הסימנים כרגע נראים מעודדים, אבל מוקדם מדי להגיד. אם יהיו חיסונים, אני רוצה שלישראל תהיה נגישות לחיסונים הללו. ראשונים לקבל אותם יהיו הצוותים הרפואיים והקבוצות בסיכון, ואחר כך כלל האוכלוסייה".

בדבריו התייחס נתניהו גם לוויכוח על מסגרת הזמן של תקציב המדינה הבא: "כדי להתגבר על המשבר הכלכלי צריך להזרים עכשיו, לטווח מיידי, כסף לתקציב של שלושה חודשים. אנחנו לא יודעים איך תיראה התמונה הכלכלית בטווח ארוך יותר. צריך להעביר תקציב מהר ולהזרים כסף לכלכלה, ובהמשך יהיה תקציב לשנה שתבוא. אין שום סיבה שהדבר הזה לא יתבצע, לא צריך להתנות את העברת התקציב בשיקולים פוליטיים".

שר הבריאות אדלשטיין התייחס לנתונים מהימים האחרונים ואמר כי "ברור שהצלחנו לעצור את הנגיף, אבל זה לא מספיק. הוכחנו שכאשר יש עבודת צוות טובה וסיוע, אפשר להגיע להישגים בשטח. המספרים עדיין גבוהים, ואנחנו צריכים להמשיך לעשות מאמץ. זה תלוי בשיתוף הפעולה של כולנו. אם נעשה את המאמץ ביחד, לא רק נעצור את ההתפשטות – אלא גם נוריד את המספרים ונקטע את התפשטות המחלה".

אדלשטיין התייחס לחשש מהתפרצות שפעת בחורף, ולמחסור הצפוי בחיסוני שפעת: "קיימנו כמה דיונים על כך. יש לנו 3 מיליון חיסונים נגד שפעת, ואנחנו ממשיכים לחפש חיסונים נוספים. יהיה תיעדוף ברור של מי יקבל את החיסון, בתקווה שכל מי שירצה יקבל. אנחנו גם בוחנים בדיקות מהירות של קורונה, כדי שכל אחד עם תסמינים יוכל לקבל תשובה מיד. ואציין שמסכה ומרחק מקטינים את הסיכוי להידבק בשפעת, לא רק בקורונה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!