ועד עובדי חברת הביטוח AIG וההסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה, זאת בטענה למבוי סתום במגעים להסדרת זכויותיהם של העובדים על רקע משבר הקורונה. בהודעה שנשלחה לעובדים, ציין הוועד כי ההכרזה על הסכסוך באה אחרי במוצאי השבת האחרונים החליטה ההנהלה, באופן חד צדדי, על הפסקת המשא ומתן בנושא.
על פי הוועד, הנושאים שבלב הסכסוך הם הסדרת שעות ומתכונת העבודה מהבית, הסדרת החזרי הוצאות הנגרמות מהשהייה הממושכת בבית (כמו הוצאות חשמל וארוחות).
בהנחיית ההנהלה העולמית של החברה, העובדים צפויים להמשיך בעבודה מלאה מהבית עד חודש ינואר. אחת הסוגיות שהוועד דורש להסדיר היא שכרם של עובדים מתומרצים, כמו סוכני השטח. סוכנים אלה, שעבדו עד היום במתכונת של מכירה פרונטלית והגעה לבתי הלקוחות, נדרשים היום לעבוד במכירות טלפוניות, ולטענת הוועד שכרם נפגע ב-50% ויותר. העובדים דורשים גם לקבל את הנתונים המלאים של הפגיעה בציבור זה.
בהודעת הוועד לעובדים נכתב כי "כידוע לכם, אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה לא פשוטה, עם השלכות שעלולות להיות מרחיקות לכת ושאת חלקן איננו יכולים לצפות בכלל, וכולנו, ללא יוצא מהכלל, חייבים לעבוד בשיתוף פעולה מלא כדי לצאת ממנה מחוזקים. בנוסף לנסיבות החיצוניות, אף אחד מאיתנו לא צפה שניאלץ לעבוד מהבית תקופה כה ארוכה, וגם לכך יש השלכות עסקיות רבות והשלכות ישירות על פרנסת העובדים ועל חייהם".
עוד קרא הוועד להנהלת החברה לנצל את 14 הימים שבין ההכרזה על הסכסוך לתחילת הצעדים הארגוניים כדי לחזור לשולחן המשא ומתן, ולדון בפתרונות האפשריים למשבר.
מחברת AIG נמסר בתגובה: "לא נותר לנו אלא לגלות תמיהה נוכח הכרזת סכסוך העבודה של ועד העובדים בחברה, בעיצומו של משבר כלכלי עמוק. החברה משקיעה מאמצים יוצאי דופן על-מנת לשמור על רווחת העובדים ותנאי עבודתם, בשורה ארוכה של סוגיות הנוגעות למצב אשר נכפה על כולנו. צר לנו כי ועד העובדים בחר להתכתש עם הנהלת החברה ולדחות את הפתרונות הרבים שהציעה, במקום לגלות את האחריות ושיקול הדעת הנדרשים בתקופה זו".
AIG ישראל, שלוחה של של התאגיד האמריקאי AIG, עוסקת בעיקר במכירה ישירה של ביטוח. החברה מעסיקה כ-800 עובדים, ב-2015 נחתם בה לראשונה הסכם קיבוצי.