בזק השיקה היום (רביעי) חבילת שירותי בית חכם. החבילה רלוונטית רק ללקוחות ישירים של בזק, ומציעה שירותים במחיר אטרקטיבי עם מגבלה משמעותית אחת: "חתונה" עם הציוד של בזק.
מדובר בדור השני של "הבית החכם" של בזק. החבילה כוללת מוצרי אבטחה, מצלמות וגלאים המעידים על פתיחת דלתות וחלונות, לצד מוצרי נוחות – שליטה במתגים, ופיקוד על מזגן, תאורה ותריסים חשמליים. החבילה זמינה רק עבור לקוחות ישירים של בזק, ולא לכאלו השוכרים את התשתית שלה במסגרת התקשרות עם ספקית אינטרנט אחרת.
השירות עצמו יעלה 14.90 ש"ח בחודש, אך בנוסף נדרשת רכישת גלאים לבית, על פי צרכי הלקוח, ב-36 תשלומים. מערכות בית חכם ייעודיות הנמכרות ללא זיקה לחברת תקשורת מתומחרות בין 1,700 שקלים למערכת פשוטה, לכמה כלפי שקלים למערכות משוכללות יותר. מדובר במוצר בלבד, ללא חבילת שירות ועדכונים.
להצעה של בזק יתרון במחיר, לצד אפשרות להשתדרג בעתיד עם מוצרי בזק. הגלאים, מתוצרת חברת ALARM, הותאמו לאפלקיציית שליטה בעברית מתוצרת בזק, ויאפשרו שילוב עם נתב BE של בזק ועם שירות הגברת הקליטה MESH המותקנים בבתים רבים, מה שיאפשר גם הגנת סייבר.
מדיניות משרד התקשורת בשנים האחרונות מכוונת להחלשת השליטה של בזק בשוק, בעיקר דרך גזרת המחיר בהסדרי השוק הסיטונאי, המחייבים את בזק להשכיר את הרשת שלה ללקוחות. על מנת לבדל את עצמה ולהציע ערך מוסף, בזק בחרה באסטרטגיה של שכבות של מוצרי רשת שונים הפועלים בסנכרון.
השכבה הבסיסית היא תשתית האינטרנט, השכבה השניה היא נתב יעודי עם שירות הגנת סייבר, השכבה השלישית היא מגברי קליטה לרחבי הבית וכעת מושקת השכבה הרביעית – מוצרי 'בית חכם'. כך מקווים בחברה 'לנעול' את הצרכנים לרכישת מוצרי בזק, למרות שכל אחת מהשכבות ניתנת לרכישה בנפרד בשוק.
השימוש במוצרי בזק יכול לחסוך ללקוח עיסוק בהגדרות של כל רכיב ורכיב ברשת, אך ל"חתונה" עם ציוד של חברה אחת יכול להיות מחיר בעתיד. על בזק אסור להתנות שירות אחד באחר ולכן היא משתדלת להציע יתרונות בתחומים אחרים – קישוריות נוחה בין כל המכשירים ופריסת תשלומים נוחה.
גם חברות תקשורת אחרות מציעות מוצרי 'בית חכם', משפרי קליטה ועוד, אך ללא "חתונה" עם החברה ותשלום חודשי וללא אפליקציה יעודית מתוצרתן, שמושקת לאחר בדיקות מעבדה של האינטגרציה בין כלל חלקי המערכת.