דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ECI

עבודה מאורגנת / ימים לאחר הסכם ההתייעלות: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב-ECI

ההנהלה הודיעה על יעד חיסכון חדש במסגרתו יבוצעו הפחתות שכר לעובדים, בנוסף על הפחתות שכר ופיטורים שכבר סוכם עליהם | יו"ר הוועד: "לא ניתן להנהלה להפקיר את העובדים ונמשיך להילחם על הזכויות ועל הביטחון התעסוקתי שלנו"

עובדי ECI בקבלת שבת במהלך הפגנה מול ביתו של בעל החברה (צילום ארכיון: יקי חלוצי)
עובדי ECI בקבלת שבת במהלך הפגנה מול ביתו של בעל החברה (צילום ארכיון: יקי חלוצי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע כוונתה של חברת ההייטק ECI לפטר עשרות עובדים ודרישתה לקיצוצי שכר, ימים ספורים בלבד לאחר חתימה על הסכם התייעלות, אישרה היום (חמישי) ההסתדרות הכרזת סכסוך שיחול על כ-800 עובדי ECI בישראל.

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, הודיע לפני זמן קצר להנהלת ECI telecom כי ההסתדרות אישרה הכרזת סכסוך עבודה דחוף בחברה, על רקע כוונתה לפטר עשרות עובדים. רק לפני כשבועיים הגיעה ההסתדרות והנהלת החברה להסכם התייעלות הכולל את פיטוריהם של 43 עובדים, אולם ימים ספורים בלבד לאחר חתימת ההסכם, פנתה הנהלת החברה בבקשה להורדת שכר נוספת.

הוועד גילה הבנה ואחריות לאורך כל תקופת משבר הקורונה, אך הנהלת החברה ממשיכה לאיים בפיטורים ובהורדת שכר

ECI עוסקת בתחום התקשורת והרשתות ומועסקים בה כ-800 עובדים. עם פרוץ משבר הקורונה, ביקשה הנהלת החברה לבצע הפחתות שכר רוחביות בחברה. ועד העובדים נעתר לבקשה, וסוכם על הפחתת שכר רוחבית למשך חודשיים, במהלכה לא יפגעו ההפרשות הסוציאליות.

מיד בתום חודשיים אלה יצאה הנהלת החברה למהלך פיטורים, תוך הצגת יעד חיסכון, שלדברי נציגי ההסתדרות השתנה תדיר, וחוסר עקביות מוחלט במהלך תהליך המו"מ. לאחר מספר שבועות הוסכמו מהלך ההתייעלות שכלל פיטורים, פרישה מוקדמת והפחתות אחוזי משרה. ימים ספורים בלבד לאחר החתימה על הסכם ההתייעלות הודיעה כאמור ההנהלה על יעד חיסכון חדש ובהתאם, הפחתות שכר נוספות, על אף שצורך זה לא הוצג כלל במהלך השיחות על הסכם ההתייעלות.

בנין חברת ECI (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
בנין חברת ECI (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

לטענת הוועד, גם הפעם הם נעתרו לבקשה, אך דרשו בתמורה התחייבות שלא יהיו פיטורים נוספים עד סוף שנת 2021. הנהלת החברה סירבה להתחייב כי מהלך זה הוא האחרון במהלכי ההתייעלות הקרובים. בשלב זה הכריזו ההסתדרות וועד העובדים על סכסוך עבודה.

לדברי יו"ר ועד עובדי ECI, אופיר לוי, הוועד גילה הבנה ואחריות לאורך כל תקופת משבר הקורונה, אך הנהלת החברה ממשיכה לאיים בפיטורים ובהורדת שכר. "לא ניתן להנהלה להפקיר את העובדים ונמשיך להילחם על הזכויות ועל הביטחון התעסוקתי שלנו".

תגובת חברת ECI תפורסם לכשתתקבל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!