דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / התקדמות בחיסון לקורונה שמפתח המכון הביולוגי: ניסויים בבני אדם אחרי החגים

נתניהו: במידה שהניסויים יצליחו, החיסון יוכל להיות מוכן לשימוש במרץ 2021

נתניהו נפגש עם מנהל המכון הביולוגי פרופ' שמואל שפירא (צילום: קובי גדעון/לע״מ)
נתניהו נפגש עם מנהל המכון הביולוגי פרופ' שמואל שפירא (צילום: קובי גדעון/לע״מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המכון הביולוגי בנס ציונה יתחיל לבצע לאחר החגים ניסויים בחיסון שפיתח נגד נגיף הקורונה על בני אדם – כך הודיעו היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבטחון בני גנץ. נתניהו הנחה לקדם עבודת מטה לבחינת הקמתו של מפעל חיסונים בישראל.

פעילותו של המכון הביולוגי לפיתוח חיסון התחילה עם התפרצות הקורונה. נתניהו הנחה להמשיך בתהליך לקראת השלמת הניסויים וייצור החיסון מתוך כוונה להביא לכך שבתוך שבעה חודשים, עד סוף מרץ 2021, יהיו בידי מדינת ישראל חיסונים בטוחים ויעילים לכל התושבים. לפי הודעת משרד ראש הממשלה, קצב ההתקדמות של המכון עד כה תואם ללוחות הזמנים שהוגדרו כבר בתחילת הדרך עם המל"ל, משרד הביטחון ומשרד הבריאות.

בנוסף הנחה ראש הממשלה לפעול להגדרת מתווה שיאפשר למדינות אחרות לרכוש מישראל אופציות לחיסון. כדי שהמימון שיתקבל יוכל לסייע בהקמת יכולות הייצור ובתהליכי הייצור.

בשיחת וידאו עם מנהל המכון, פרופ' שמשון שפירא, אמר נתניהו: "אני שמח לשמוע על ההתקדמות ואני רוצה לברך אתכם על כך. תמשיכו בנתיב הזה, במהירות המירבית שאתם חושבים שהיא מספקת מבחינה מדעית. הנחיתי לפתח חיסון כאן בישראל מתוך אמונה גדולה באנשינו וביכולות שלנו כמדינה."  

פרופ' שפירא אמר לנתניהו: ״לפני שישה חודשים שלחת אותנו לדרך להביא חיסונים ונוגדנים למדינת ישראל. אנחנו מילאנו את המשימה, וממלאים אותה על הצד הטוב ביותר. יש בידיים שלנו חיסון מצוין. זה הבקבוקון הראשון של חיסון – מיום חמישי שעבר יש בידינו חיסון.״

שר הבטחון בני גנץ ביקר הבוקר במכון ונפגש עם פרופ' שפירא. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "נמשיך לעשות כל מאמץ כדי להביא בשורה גדולה לאנושות".

משרד הבטחון סיים לאחרונה ניסוי בהיקפים גדולים בערכות לזיהוי מהיר של קורונה, שנערך בהודו. הפיתוחים הישראלים שהוביל המינהל לפיתוח אמצעי לחימה (מפא"ת) במשרד כללו בדיקות ינשוף, בדיקות רוק ועוד. משלחת המשותפת למשרדי הביטחון, החוץ והבריאות חזרה אתנול (רביעי) מהודו לאחר שעמדה ביעד של איסוף של יותר מ-20 אלף דגימות מחולי קורונה מאומתים בתוך 9 ימים.

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!