דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השירות הלאומי אזרחי

חינוך / בגלל משבר התקציב: 4,000 מתנדבי שירות לאומי-אזרחי לא יוכשרו לקראת שנת הלימודים הקרובה

המשבר הפוליטי המתמשך סביב אישור התקציב והתנהלות ישראל בתקציב המשכי הביאה לאיום על פתיחת שנת הלימודים עבור מתנדבי השירות הלאומי אזרחי | מנכ"ל האגודה להתנדבות: "בעיות תקציב לא היו מבטלות מחזור גיוס לצבא"

מתנדבת בשירות הלאומי (צילום: בתאל דמול, האגודה להתנדבות)
מתנדבת בשירות הלאומי (צילום: בתאל דמול, האגודה להתנדבות)
דוד טברסקי

בעקבות אי-תקצוב תקני השירות הלאומי, באגודה להתנדבות, המפעילה מתנדבי שירות לאומי-אזרחי, מתריעים שכ-4,000 מתנדבי השירות הלאומי בתחום החינוך לא יוכלו לעבור הכשרה וכמו כן, שהארגונים המפעילים לא יוכלו לקבל החזרים על הכשרות שייתבצעו ללא אישור.

"השירות הלאומי-אזרחי הוא חובה מוסרית וזכות גדולה לצעירים שקיבלו פטור מצה"ל לתרום למדינה ולחברה", כתב אמש (חמישי) מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, לשר ההתיישבות, צחי הנגבי. "לא סביר שמדינת ישראל תשלול זכות זו עבור צעירים וצעירות אלו רק בגלל עניין פרוצדורלי כזה או אחר".

משתתפי כנס מתנדבי השירות הלאומי האזרחי ביד ושם לציון יום השואה הבינאלומי (קרדיט: דוברות יד ושם)
משתתפי כנס מתנדבי השירות הלאומי האזרחי ביד ושם לציון יום השואה הבינאלומי (קרדיט: דוברות יד ושם)

גל הקיצוצים במערכות החינוך והרווחה נובע מהיעדר תקציב לשנת 2020 וכניסה למשטר הקיצוצים של התקציב ההמשכי. בין היתר, הקיצוצים מאיימים על סגירתן המוחלטת של תוכניות קרב, היל"ה ושלל תכניות חינוכיות שעובדות עם נוער בסיכון ובחינוך המיוחד, ופיטורי העובדים בהן או הוצאתם לחל"ת.

במסיבת עיתונאים אמש הצהיר שר החינוך, יואב גלנט, שלא ניתן מסיבות חוקיות להעביר את הכספים הנדרשים לתקצוב כלל התוכניות המשלימות למשרד עד לחתימתו הסופית של התקציב. "במידה ולא ייחתם תקציב המדינה, אנחנו עלולים להיות במצב שבו כל התוכניות המשלימות יעצרו", אמר גלנט וקרא ליו"ר כחול-לבן, בני גנץ, להגיע להסכמות על העברת התקציב "כבר מחר בבוקר. ברגע שהוא יחתום יהיה תקציב וכל העניין ישוחרר".

"הודעת משרד החינוך על ביטול ההכשרות למתנדבי השירות הלאומי בשל חוסר תקציב היא הזויה ולא הגיונית", אמר ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות. "לא ייתכן ששלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים, בשנה שצפויה להיות מאתגרת במיוחד בצל הקורונה, כשמערכת החינוך זקוקה לכוח אדם רב ולערך המוסף של מתנדבי השירות הלאומי, אלפי מתנדבים יישארו ללא מסגרת".

טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי (מארק ניימן/ לע"מ)
טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי (מארק ניימן/ לע"מ)

לוץ התייחס בביקורת על כך שחרב הקיצוצים מונחת על גבי מערכת החינוך באופן בלעדי. "בעיות תקציב לא היו מבטלות מחזור גיוס לצבא, כך ראוי שבעיות תקציב לא יבטלו מחזור גיוס של השירות הלאומי שהוא חלופה הכרחית לשירות צבאי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!