דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אוגנדה

תכנית אוגנדה / נשיא אוגנדה ישב לשיחת טלפון בצד הכביש, והלהיב את העולם

תמונה של נשיא אוגנדה, יו-וורי מוסבני (Yoweri Museveni) הפכה ויראלית ברחבי הרשת ובעולם. לאחרונה משך הנשיא את תשומת הלב גם בישראל, בזכות נאומו יוצא הדופן בטקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה

צילום: Wanyama Don Innocent, מתוך facebook
צילום: Wanyama Don Innocent, מתוך facebook

נשיאה של אוגנדה, יו-וורי מוסבני, ודאי לא שיער שמעשה פשוט כל כך שלו יתפשט ברחבי העולם. אך תמונות שפירסם קצין העיתונות שלו בדף הפייסבוק נפוצו במהירות ברחבי הגלובוס.

על פי ההודעה בפייסבוק הנשיא היה בביקור במחוז מרוחק במדינה, ובדרכו חזרה לבירה עצר לשיחת טלפון חשובה שנמשכה כ-30 דקות. תושבים רבים באו להתבונן בנשיא, ביושבו כך ליד הכביש. על פי ההודעה בסיום השיחה, שוחח הנשיא עם האזרחים שהתגודדו סביבו, ואלו הודו לו על חידוש הכביש בין אוגנדה לטנזניה.

צילום: Wanyama Don Innocent, מתוך facebook
נשיא אוגנדה, בעת שיחת הטלפון שהתפרסמה, אתמול. צילום: Wanyama Don Innocent, מתוך facebook

התמונה הפכה ויראלית עד מהרה והולידה, בצד מחמאות רבות לנשיא על עממיותו, גל של חיקויים וממים ברשת. הגולשים הרבים בעיקר תהו על מה שוחח הנשיא, ומדוע התיישב בצד הדרך לשם כך.

בשבוע שעבר, תפש נשיא אוגנדה גם את תשומת לב העולם היהודי וישראל, כאשר נשא נאום יוצא דופן בבלתי-פורמליות שלו, ובטון המשוחרר והקליל, בפני באי הטקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה, בהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כפי שניתן לראות בסרטון שנערך על ידי רשת התקשורת J-TV, הנשיא התייחס לאורך כל נאומו לישראל כ"פלשתינה", וגרם למשלחת הישראלית לזוז באי נוחות בכיסאות. בהמשך הזכיר גם את הקשר ההיסטורי בין המזרח התיכון לאפריקה, אבל בחר דווקא בדוגמא היסטורית מוטעית שכללה תיאור כיצד התינוק ישו נאלץ לברוח מהמלך הורדוס (הורדוס, היהודי, מלך רק לאחר שהרומאים צלבו את ישו), ודוגמא אחרת כיצד הנביא מוחמד ברח לאפריקה (אלא שהוא עשה זאת מחצי האי-ערב).

בשיא הנאום, וברגע שהצליח להוליד צחוקים משוחררים מהמשלחת הישראלית, אמר הנשיא: "היה גם טיפוס אחד ושמו בלפור. לא יודע אם אני הוגה את שמו נכון. בכל מקרה, הבלפור הזה הציע שכל היהודים יבואו לאוגנדה (הכוונה, כמובן, לתוכנית אוגנדה שנהגתה על ידי בנימין זאב הרצל – ד.ר). מזל שזה לא קרה כי אז אנחנו היינו צריכים להילחם בכם עד היום", אמר הנשיא מוסבני ברגע שהיה, ככל הנראה, אחד המוזרים בתולדות מדיניות החוץ של ישראל. צפו:

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!