דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | ניו-זילנד מציינת היום (א') 100 ימים ללא נדבקים חדשים בקורונה

בברזיל לעומת זאת עלה הלילה מניין המתים מקורונה ליותר מ-100 אלף בני אדם, לאחר ש-905 חולים נוספים מתו מהמחלה ביממה האחרונה | ד"ר חוסה דאבי אורבז, בכיר באגודת אמריקה למחלות זיהומיות: "המסר של הממשלה לאזרחים הוא 'תידבק בקורונה שלך, ואם זה רציני - יש טיפול נמרץ'

ג'סינדה ארדרן, ראש ממשלת ניו זילנד (Mark Mitchell/New Zealand Herald, Pool via AP)
ג'סינדה ארדרן, ראש ממשלת ניו זילנד (Mark Mitchell/New Zealand Herald, Pool via AP)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם. כ-20 מיליון בני אדם אובחנו כנשאי הנגיף, אולם רק 6,362,766 מהם (32%) חולים פעילים. כמחצית מהחולים הפעילים מרוכזים בשתי מדינות בלבד: ארה"ב וברזיל.

מניין החולים שאובחנו בארה"ב חצה את רף ה-5 מיליון; בברזיל יותר מ-3 מיליון חולים; ובהודו אובחנו למעלה מ-2 מיליון חולים. מניין המתים ממגפת הקורונה עומד על כ-731 אלף בני אדם, כאשר מחציתם בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, מקסיקו ובריטניה. נתונים אלה דווחו על ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו כאן.

ניו זילנד

ניו-זילנד מציינת היום 100 ימים ללא נדבקי קורונה חדשים. בהודעה של מנכ"ל משרד הבריאות הניו-זילנדי נכתב כי "השגת 100 יום ללא נדבקים חדשים הוא הישג משמעותי. עם זאת, כידוע לכולנו, איננו יכולים להרשות לעצמנו להיות שאננים". במתקנים מבודדים בניו-זילנד עדיין מאושפזים 23 חולי קורונה שטרם הבריאו.

בניו-זילנד אובחנו עד כה 1,569 חולי קורונה ולפחות 22 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.​

ארצות הברית

מספר מאובחני הקורונה בארה"ב עלה ליותר מ-5 מיליון בני אדם. מומחים מזהירים מפני עלייה חדה במספר הנדבקים במדינות המערב התיכון, זאת לאחר שמושלי המדינות פעלו בעקבות הנשיא דונלד טראמפ שפקפק בחוות הדעת הרפואיות, כולל בעטיית מסכות.

הנשיא דונלד טראמפ עוטה מסיכה לראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה בארה"ב. 12 ליולי 2020. (AP Photo/Patrick Semansky)
הנשיא דונלד טראמפ עוטה מסיכה לראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה בארה"ב. 12 ליולי 2020. (AP Photo/Patrick Semansky)

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהיג כוח המשימה של הבית הלבן למאבק בנגיף הקורונה, הזהיר לאחרונה את מנהיגיו הפוליטיים של המערב התיכון מניהול המשבר על ידם. "יש מדינות שלא עושות זאת", אמר. "נקווה שכולם כעת יחשבו מחדש מה קורה כשאתה לא דבק בהוראות". מדינת מיזורי נמצאת במקום השני אחרי אוקלהומה במספר הנדבקים החדשים בשבועיים האחרונים.

שלטים עם הכיתוב "אין עבודה אין שכר דירה" על בניין מגורים בארה"ב (צילום: AP Photo/Andrew Harnik, File)
שלטים עם הכיתוב "אין עבודה אין שכר דירה" על בניין מגורים בארה"ב (צילום: AP Photo/Andrew Harnik, File)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על צווים להחזרת תשלומי האבטלה לעשרות מיליוני האמריקנים שאיבדו את עבודתם בעקבות משבר הקורונה. הצווים, שנקבעו לאחר כישלון משא ומתן בין הקונגרס לבית הלבן, קבעו כי מובטלים יקבלו 400 דולר בשבוע, במקום התקנה שתוקפה פג ובמסגרתה קיבלו 600 דולר בשבוע. הצווים עשויים להתמודד עם אתגרים משפטיים, שכן החוקה האמריקנית מעניקה לקונגרס סמכות על הוצאות פדרליות. הדמוקרטים שביקשו להעניק סכום גדול יותר למובטלים טענו כי "טראמפ מנסה להסיח את הדעת מכישלונו על-ידי חתימה על צווים לא חוקיים".

בארה"ב אובחנו עד כה 5,153,054 חולי קורונה ולפחות 165,109 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

ברזיל

מניין המתים מקורונה בברזיל עלה הלילה ליותר מ-100 אלף בני אדם, לאחר ש-905 חולים נוספים מתו מהמחלה ביממה האחרונה. בית המשפט העליון והקונגרס של ברזיל, שביקרו שניהם את הטיפול של הנשיא ז'איר בולסונרו במגפה, הכריזו בהתאמה על שלושה וארבעה ימי אבל לאומיים בעקבות ציון הדרך העגום של 100 אלף מתים. הנשיא, שממשיך להתייחס לקורונה כ'שפעת קלה' גם לאחר שהוא ואשתו חלו במחלה, לא התייחס בפומבי להכרזה על ימי האבל.

נשיא ברזיל ז'איר בולסנרו (AP Photo/Eraldo Peres)
נשיא ברזיל ז'איר בולסנרו (AP Photo/Eraldo Peres)

"אנחנו צריכים לחיות בייאוש, כי זו טרגדיה ברמה של מלחמת עולם", אמר ד"ר חוסה דאבי אורבז, בכיר באגודת אמריקה למחלות זיהומיות (IDSA). לדבריו "המסר של הממשלה לאזרחים הוא 'תידבק בקורונה שלך, ואם זה רציני – יש טיפול נמרץ'. זה מסכם את המדיניות שלנו היום". הוא ומומחי בריאות אחרים מזהירים כי לברזיל אין עדיין תכנית לאומית למאבק במגפה, בזמן שהרשויות מתמקדות בפתיחה מחדש של עסקים שעלולה להחמיר את התפרצות המחלה.

ראש המחלקה למחלות זיהומיות באוניברסיטת סאו פאולו התייחס לנתונים העגומים ואמר כי "אנחנו לא יודעים איפה זה ייפסק, אולי יהיו 150 אלף או 200 אלף מקרי מוות. רק הזמן יראה את השפעתו המלאה של נגיף הקורונה בברזיל". לדבריו, ההשוואה היחידה שניתן לעשות לקורונה היא למחלות כמו האבעבועות השחורות, שאותן הביאו לאמריקה הקולוניאליסטים האירופים שהגיעו ליבשת החל מהמאה ה-15. מחלת האבעבועות השחורות השמידה את רובה המוחלט של אוכלוסיית הילידים באמריקה, שלא הייתה עמידה בפני נגיפים וחיידקים שהובאו מיבשות אחרות.

שני שרי בריאות, שניהם רופאים, התפטרו בגלל חילוקי דעות עם בולסונרו על הדרך בה יש לטפל במגפה. שר הבריאות בפועל הוא אדוארדו פזואלו, גנרל צבאי שזנח את הקריאה להתרחקות חברתית, שבולסונרו מתנגד לה למרות שלדעת המומחים היא חיונית. בולסונרו עצמו מסתובב פעמים רבות בלי מסכה, ונוהג להגיע להפגנות תומכיו ולהתערבב בהמון מבלי לשמור על הכללים.

בברזיל אובחנו עד כה 3,013,369 חולי קורונה ולפחות 100,543 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!