דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
25.7°תל אביב
  • 21.2°ירושלים
  • 25.7°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 23.4°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

עובדים במאבק / ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה: "פקידי האוצר מושכים את השמיכה מצד לצד"

הרופאים דורשים הקצאת תקנים נוספים שיאפשרו להתמודד עם העומס בבתי החולים ותקצוב התקנים על ידי האוצר, וכן פיצוי מלא על ימי בידוד לרופאים | אם לא יימצא פתרון, בתוך שבועיים יוכלו להשבית את מערכת הבריאות

מחלקת הקורונה בבית חולים שיבא (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
מחלקת הקורונה בבית חולים שיבא (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הרפואית הכריזה הערב (ראשון) על סכסוך עבודה של הרופאים בכל מערכת הבריאות הציבורית בישראל, עקב עומסי עבודה חריגים בתקופת הקורונה. המשמעות היא שאם לא יימצאו פתרונות הולמים בתוך 14 ימים, 28 אלף הרופאי םבבתי החולים ובמרפאות הקהילה יוכלו לנקוט עיצומים ואף לפתוח בשביתה כללית.

ההכרזה מגיעה לאחר הודעת משרדי הבריאות והאוצר לפני כשבועיים על הקצאה מיידית של 400 תקני רופאים למערכת הבריאות הציבורית כדי להתמודד עם העומס שנוצר בבתי החולים ובקופות החולים עקב הקורונה – מהלך עליו בירכו בהר"י, אך טוענים כי המערכת זקוקה למספר גדול בהרבה של תקנים. בתחילת אפריל הודיע משרד הבריאות על הקצאת 300 תקני רופאים, אך מכיוון שהתקנים היו זמניים בלבד, בתי החולים התקשו לאייש אותם ואוישו כמאה תקנים בלבד.

לפי הודעת הר"י, "סכסוך העבודה הוכרז לאור אי הקצאת התקנים הנדרשים על מנת לעמוד בעומס העבודה החריג בתקופת הקורונה, לרבות ריבוי תורנויות, ועל רקע המחסור החמור בבתי החולים ובקהילה". בנוסף מוחים בהר"י על הודעת משרד האוצר כי בתי החולים ייאלצו לממן מקופותיהם חלק מ-400 התקנים שכבר סוכם על הקצאתם – מה שיעמיק עוד יותר את הגירעונות ההולכים ותופחים ויחייב פיטורי עובדים.

בין העילות לסכסוך ניתן למנות גם את הכוונה לפטר רופאים המועסקים בבתי החולים באמצעות תאגידי הבריאות, מהלך שלפי הר"י נעשה בחוסר תום לב ויחריף את העומס על צוותי הרפואה. עילות נוספות הן תשלום חלקי לחלק מהרופאים בתקופת הקורונה, ניכוי ימי מחלה מרופאים שנאלצו לשהות בבידוד, והיעדר שיפוי לרופאים שנאלצו להוציא כספים רבים על סידור מיוחד לילדים בעת השבתת המסגרות.

פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית הוועדה לבחינת מתכונת עבודת הרופאים ואופי התורנויות בבתי החולים. (צילום: דוברות הר"י)
פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית הוועדה לבחינת מתכונת עבודת הרופאים ואופי התורנויות בבתי החולים. (צילום: דוברות הר"י)

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר עם הכרזת סכסוך העבודה: "בזמן שבכל העולם מחזקים כעת את מערכות הבריאות ואת צוותי הרפואה, פקידי האוצר בישראל עסוקים באותן מלחמות שליטה ואגו, ובאותם טריקים שמושכים את השמיכה מצד לצד".

פרופ' חגי הוסיף: "אני קורא לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר האוצר ישראל כ"ץ להתערב לאלתר ולמנוע צעדים ארגוניים בעת הזו. ההסתדרות הרפואית נהגה בממלכתיות לאורך כל המשבר תוך התגייסות מלאה מהרגע הראשון, אבל אם מישהו חשב שנעמוד מהצד אל מול פגיעה בציבור הרופאים ובציבור הרחב – ניאלץ להעמיד אותו על טעותו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!