דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תכנית קרב

חינוך / יו"ר הסתדרות המעו"ף לשר החינוך: עצור הוצאת 'קול קורא' להחלפת עובדי תכנית קרב

בר-טל מחה על מה שהגדיר כ"חיסול של 'תכנית קרב' ופנייה לספקים לשם הקמת שירות יש מאין במקום להתגבר על מכשולים בירוקרטיים ולהפעיל את תכנית קרב עד שניתן יהיה לחזור לשגרת תקציב ופעילות"

יו"ר הסתדרות המעו"ף,גיל בר טל ושר החינוך, יואב גלנט (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות / תומר ניוברג, פלאש 90)
יו"ר הסתדרות המעו"ף,גיל בר טל ושר החינוך, יואב גלנט (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות / תומר ניוברג, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, פנה לשר החינוך, יואב גלנט, בדרישה לעצור פרסום קול קורא לרשויות המקומיות ליצירת התקשרויות חדשות עם ספקים שיחליפו את עובדי תכנית קרב בביצוע תכניות העשרה בבתי הספר. "פירוקה או חיסולה של 'תכנית קרב' ופנייה לספקים לשם הקמת שירות יש מאין, תהיה בכייה לדורות ובזבוז כספי ציבור", כתב בר-טל. "זאת, במקום להתגבר על מכשולים בירוקרטיים ולהפעיל את תכנית קרב במתכונת מלאה או חלקית עד שניתן יהיה לחזור לשגרת תקציב ופעילות".

בר-טל הבהיר כי ההיערכות המיוחדת בשל נגיף הקורונה והצורך ליצור פעילות מתאימה במתווה הקפסולות, מדגישות את הצורך בכוח אדם מיומן, הקיים כבר כיום בתוכנית קרב הפועלת מזה שלושה עשורים במערכת החינוך. ההצעה הקונקרטית לדבריו שעומדת על הפרק היא שעובדי קרב, המועסקים על-ידי החברה למתנ"סים, ישהו בחל"ת במהלך חודש ספטמבר, בעוד הרשויות המקומיות יבצעו את ההתקשרות עם החברה למתנ"סים כפי שהיה בעבר.

הפגנת עובדי תכנית קרב בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת עובדי תכנית קרב בירושלים (צילום: דוד טברסקי)

לדבריו, תכנית קרב ערוכה לתת מענה באמצעות המבנה הארגוני, תכניות הלימוד, הפעלת התכנית באמצעות המדריכים והמדריכות, התשתית הפדגוגית הארגונית (הדרכה ליווי ותוכן התכנית), אנשי התפעול, יחידת ההערכה. שמירת מתכונת התוכנית, להבדיל מחיסולה, תאפשר לדבריו גם לשמר את הספקים החיצוניים הרבים הנותנים לה שירותים. "אנו מבקשים את הנחייתך לגורמים המוסמכים במשרד החינוך למנוע הפצת 'קול קורא' ולהגיע לסיכום עם החברה למתנ"סים על אופן הפעלת התוכנית במתכונת מלאה או חלקית, וכזו המותאמת לצו השעה והצרכים המיוחדים", סיכם את מכתבו.

משרדי החינוך והאוצר טרם אישרו את תקציבי תכנית קרב, המופעלת עבור משרד החינוך על-ידי החברה למתנ"סים והעמותה לתפנית בחינוך מיסודה של קרן רש"י ומציעה שיעורי העשרה כחלק מיום הלימודים, ליותר מ-300 אלף תלמידים ותלמידות ב-125 רשויות בכל הארץ, בעיקר בפריפריה. בין היתר, שיעורי אמנות, מוזיקה, איכות הסביבה, מדע, טכנולוגיה, קולנוע, תיאטרון ומיומנויות חיים. לפני כשבועיים מנע בית הדין לעבודה את פיטוריהם של כ-4,000 עובדי התוכנית, והורה למדינה להיכנס להידברות עם ההסתדרות באשר לעתידם.

הפגנת עובדי תכנית קרב בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת עובדי תכנית קרב בירושלים (צילום: דוד טברסקי)

ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!