דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תעשייה

כלכלת הקורונה / 1.1 מיליארד שקלים יוקצו לעידוד תעשייה בזמן הקורונה

התכנית שהושגה בהסכמה בין השרים פרץ וכ"ץ וראש התאחדות התעשיינים רון תומר כוללת סיוע למפעלים שנמנעו מפיטורים והוצאה לחל"ת | פרץ: "אני שמח, שהיום כל מעסיק יידע ששימור עובדים, הוא מעשה סולידרי שהמדינה רואה בו ערך ומפצה אותו על כך"

מפעל "מנורה" בשדרות (צילום: גלעד שרים)
מפעל "מנורה" בשדרות (צילום: גלעד שרים)
יונתן קירשנבאום

שר האוצר, ישראל כ"ץ ושר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, סיכמו על תכנית לעידוד השקעות ותעסוקה בענפי התעשייה שגובשה על-ידי משרדיהם בשיח עם התאחדות התעשיינים וכוללת סיוע בהיקף של 1.1 מיליארד שקל לעידוד תעסוקה וביצוע השקעות בתעשייה ובהייטק.

התכנית כוללת תקציבים לעידוד השקעות, מחקר ופיתוח וחדשנות וכן פתיחת שווקים, בדגש על מפעלים שנפגעו כתוצאה מהמשבר ושימרו חלק משמעותי מעובדיהם, תקציב פיתוח אזורי תעשייה ותקציב לעידוד קליטת עובדים על-ידי שיתוף פעולה עם מעסיקים ותקציב להכשרות בשיתוף מעסיקים בדגש על השמה בשכר גבוה. בהודעה מטעם המשרדים נמסר כי יפעלו על מנת לייצר מסלול "נטול בירוקרטיה" שיאפשר הקצאת כספים מהירה למפעל שיעמוד בקריטריונים. יש לציין כי התכנית עדיין טעונה אישור ממשלה.

ישראל כ"ץ ועמיר פרץ (צילומים: נעם ריבקין / יונתן זינדל / פלאש 90)
ישראל כ"ץ ועמיר פרץ (צילומים: נעם ריבקין / יונתן זינדל / פלאש 90)

כ״ץ, בתגובתו לתכנית, אמר כי תכנית ההאצה למשק משלבת בין עידוד השקעות לחיזוק התעסוקה החיוניות לחיזוק המשק בתקופה זו. "התוכנית גם כוללת סיוע למעסיקים שבחרו לשמר את עובדיהם על אף ירידה במחזור עסקיהם. בכך אנו מוודאים שלצד הסיוע הכספי לשכירים, לעצמאיים ולבעלי עסקים, נפתח ונעודד גם השקעות ותעסוקה בענפי התעשייה השונים. כעת עלינו לגלות סולידריות ולסייע לבעלי עסקים עצמאיים ושכירים כדי לעבור את המצב בו הם נמצאים".

פרץ הגדיר את התכנית כבשורה גדולה למעסיקים והעובדים שנפגעו ממשבר הקורונה. "בתכנית זו, יפוצו לראשונה המעסיקים ההוגנים שבחרו לשמר את עובדיהם על אף ירידה במחזור עסקיהם. סיוע עליו נלחמתי מרגע האישור על מתווה הסיוע למעסיקים הראשון שאושר בממשלה. אני שמח, שהיום כל מעסיק יידע ששימור עובדים, הוא מעשה סולידרי שהמדינה רואה בו ערך ומפצה אותו על כך". לדבריו, התכנית תשקיע גם בפיתוח תשתיות תעשייה, תיצור מסלולי תעסוקה לקליטת עובדים בתעשייה ובהייטק ותרחיב מסלולי סיוע לחברות הייטק מצליחות שנפגעו עקב משבר הקורונה.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, התייחס לתכנית ואמר כי תמנף את המשבר לטובת חיזוק יכולת התחרות של התעשייה וההייטק הישראלי לטובת הבטחת ויצירת מקומות תעסוקה חדשים בפריון ובשכר גבוה בתעשייה. "התוכנית נותנת השתתפות נדיבה מאד בהוצאות של חברות שנפגעו ולא פיטרו עובדים ואנו בטוחים שמדובר במסר חיובי של הממשלה לציבור המעסיקים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!