דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יואב גלנט

חינוך / שר החינוך על התכניות שנעצרו: "רק שיעבור תקציב הן יוחזרו"

גלנט התייחס לתכנית קרן קר"ב, אומ"ץ ועוד שהופסקו בגלל היעדר תקציב | למרות הצהרות משרד הבריאות הבהיר השר כי בכוונתו לפתוח את הלימודים ב-1 בספטמר

ועדת החינוך - היערכות שנת לימודים (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ועדת החינוך - היערכות שנת לימודים (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
דוד טברסקי

מסרים סותרים מהממשלה לציבור על מועד פתיחת שנת הלימודים: מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אמר הבוקר לגלי צה"ל כי ייתכן ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר לילדי הגנים וכיתות א' עד ג' בלבד. שר החינוך יואב גלנט, שהשתתף בישיבת ועדת החינוך בכנסת, הגיב לדברים ואמר: "אני מתנגד לדחיית פתיחת שנת הלימודים, הלימודים יתחילו ב-1 בספטמבר".

על פי המתווה שאושר על ידי הממשלה בשבוע שעבר, ילדי הגנים ילמדו שישה ימים בשבוע בכיתות מלאות, וילדי א-ב' חמישה.  תלמידי כיתות ג' וד' יפוצלו לקפסולות וילמדו במתכונת מלאה שבועית מלאה, לטובתה יגויסו כ 13 אלף מורות וסייעות חינוכיות.

גלנט הצהיר שהשארת הכיתות לא מפוצלות אינה נובעת רק מחסכון כספי אלא, לאחר אישור של משרד הבריאות, עקב נתוני התחלואה הנמוכים מאוד בקרב תלמידים וילדים, ביחס לכלל האוכלוסייה.

"נעשה ככל שאנחנו יכולים בשביל שכיתות ה' ו-ו' ילמדו יותר מיומיים בשבוע ולפחות 9 שעות" אמר גלנט. השר הצהיר שהרשויות ובתי הספר שיוכלו להעמיד ימי לימוד נוספים עם התשתיות שיש להם, יקבלו את תמיכתו המלאה של המשרד "אנחנו יכולים לפצל את כלל הכיתות, ידרוש לנו כ-14 אלף מורים לכל שנת גיל – מהלך שלא ניתן ליישם בשנה".

משרד החינוך ציין שתלמידי חינוך מיוחד, ילדי שילוב ונוער בסיכון וכפרי הנוער ילמדו שבוע לימודים מלא, גם במידה ותצא הוראה לסגירת מוסדות ספציפיים או כלל המוסדות. תלמידי החינוך המשולב, שלומדים בבתי הספר הרגילים, ימשיכו להגיע לבתי הספר גם כאשר שאר התלמידים יישארו בבית.

חברי הועדה ביקשו תשובות משר החינוך לגבי סגירתן האפשרית של כלל התוכניות המשלימות, ובהן; תכנית היל"ה, תכנית קרב, כיתות אמ"ץ, אתג"ר ועוד "עקב משבר התקציב רק כשיעבור תקציב אוכל להעביר את התקציבים הנדרשים" אמר גלנט, ודרש מראש הממשלה החליפי, בני גנץ, לחתום על אישור התקציב "יש באוצר מיליארד וחצי שקלים להפעלת תכניות משלים, כל עוד אין תקציב המשכי למדינה – לא ניתן להעביר תקציב"

"האחריות על התוכניות החינוך שהולכו להסגר היא עליך" אמר ח"כ עידן רול (כחול-לבן) בתגובה להתנערות של גלנט מאחריות לתכנית עקב משבר התקציב. גם חבר הכנסת שפע הצטרף לדרישה לשר, בשם כלל וועדת החינוך, לפתור את משבר התכניות המשלימות מחוץ לויכוח התקציבי בקואליציה.

מזכלית הסדרות המורים יפה בן דוד הביעה את הערכתה לשר על מאבקו להרחבת המשרה של מורים שעובדים במשרה חלקית אך ציינה שתצא לשביתה על תנאי הפנסיה של המורים הוותיקים ואלו שמבקשים לפרוש השנה "אני אכריז סכסוך עבודה על שלושה דברים – הסדרת פנסיה, אפשרות לפרישה מוקדמת למורים שחוקים ומורים בסיכון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!