דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עובדים במאבק / עובדי ארקיע ממשיכים במאבק נגד בעלי השליטה: "לא נאפשר את סגירת החברה"

העובדים, שהפגינו מול בית מלון ביפו של בעלי החברה האחים נקש, טוענים בכוונת האחים לרוקן את ארקיע מנכסיה ולסגור אותה | חבר ועד הטייסים, אורן פלטר: "כבר לפני ארבעה ימים הבטיחו לפתוח את החברה, ומאז לא קרה כלום"

עובדי ארקיע מפגינים ביפו (צילום: ניתן צבי כהן)
עובדי ארקיע מפגינים ביפו (צילום: ניתן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי ארקיע הפגינו הבוקר (שני), מול בית המלון סטאי ביפו, שבבעלות האחים נקש המחזיקים גם בחברת התעופה, במחאה על המשך השבתת החברה וקרקוע מטוסיה. עובדי החברה נשאו שלטים ועליהם נכתב "האחים נקש – זו לא ציונות" ו"השמיים נפתחים ואנחנו נסגרים", "לא ניתן את ארקיע לדומם".

"כבר לפני ארבעה ימים האחים נקש הבטיחו שהם פותחים את החברה – ומאז לא קרה כלום", אמר חבר ועד הטייסים אורן פלטר, "לא נאפשר את סגירת החברה. נרדוף את המלונות שלכם ביפו, באילת ובטבריה, ואם יהיה צורך נגיע גם למיאמי".

עובדי ארקיע מפגינים ביפו (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי ארקיע מפגינים ביפו (צילום: ניצן צבי כהן)

פלטר טען כי לבעלים "לא אכפת מעובדיהם היושבים בבית בלי עבודה", למרות שקיימת האפשרות לפתוח כבר את קו הטיסות לאילת. "אפילו את הערבות הקטנה שהם נדרשים לשים כדי לקבל הלוואה של 130 מיליון דולר, ב-75% ערבות מדינה, הם מסרבים לשים", "הם יכולים להיכנס מחר בבוקר לבנק דיסקונט ולקחת אותה".

פרופ' ירון זליכה, יו"ר מועצת המנהלים של תאגיד עובדי ארקיע, אמר בהפגנה כי "המדינה, הבנקים, הנושים והעובדים נכנסים כולם מתחת לאלונקה". לטענתו, "העובדים הסכימו לוויתורים אדירים, כולל זכויות עבר וכסף שחייבים להם. הנושים פורסים חובות. הבנקים התגייסו ונותנים בנדיבות הלוואה של 130 מיליון שקלים. המדינה מוכנה לערוב ל-75% מההלוואה הזו. רק גורם אחד, לא זו בלבד שאיננו נכנס מתחת לאלונקה, אלא שכבר 5-4 חודשים הוא פועל כדי לרוקן את ארקיע מנכסיה, משפחת נקש. אלו נכסים שחיוניים גם לטובת ההלוואה וגם לשם תפקוד החברה בהמשך. נער הייתי וגם זקנתי, אבל קפיטליזם חזירי שכזה עוד לא ראיתי".

עובדי ארקיע מפגינים ביפו (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי ארקיע מפגינים ביפו (צילום: ניצן צבי כהן)

ביום שני שעבר הפגינו מאות עובדי ארקיע הפגינו מול מלונות אורכידאה בתל אביב והריף באילת, השייכים גם הם לאחים נקש. בשבוע שעבר הושבת נמל אילת לארבע שעות בסולידריות עם עובדי ארקיע.

מאז חודש מרץ, קרקעה החברה את כל מטוסיה, ואף החזירה מטוס אחד שהיה חכור. במקביל, 540 עובדי החברה הוצאו לחל"ת, ללא צפי לחזרה. בין היתר, מוחים העובדים על כך שהחברה נמנעת מלהשיב גם את הטיסות הפנים ארציות, כפי שעשתה חברת ישראייר.

עובדי ארקיע, שמחזיקים ב-30% ממניות החברה, חוששים שאין בכוונת בעלי השליטה להחזיר אותה לפעילות. ההסתדרות הכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה בחברה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!