דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועדת הקורונה

מחיר הקורונה / יו"ר מטה עתיד התיירות: "לגורמי המקצוע אין הצעה למתווה פתיחת השמיים"

הדיון שנערך אתמול (ב') בוועדת הקורונה לקראת פתיחת השמיים ב-16 באוגוסט הסתיים ללא הסכמה | יו״ר מטה עתיד התיירות, גיל חובב ל-'דבר': "מדברים על פתיחת שמיים אבל אי אפשר לכרטס כרטיס אחד"

מטוס חונה בנמל תעופה בן גוריון (צילום: משה שי / פלאש 90).
מטוס חונה בנמל תעופה בן גוריון (צילום: משה שי / פלאש 90).
הדס יום טוב

ועדת הקורונה התכנסה אתמול (שני) כדי לדון במתווה לפתיחת השמיים. לקראת הוועדה, שאמורה הייתה להיות ועדת עדכונים, נתבקשו המל"ל, משרד הבריאות ומשרד החוץ להביא מתווה ורעיונות שיאפשרו את פתיחת השמיים בשבוע הבא ב-16 באוגוסט, לפי הבטחת הממשלה. בפועל – הגיעו הגופים ללא כל הצעה, ומתווה פתיחת השמיים נותר תלוי באוויר.

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, אמרה בדיון: "אל תגידו שהשמיים נפתחים כי הם לא. זה דיון בעלמא. אני מרגישה אכזבה גדולה". דיון נוסף נקבע ל-17 לאוגוסט, יום לאחר יעד הפתיחה.​

"הם היו אמורים לבוא עם תשובות לאן הולכים. אך עדיין עננה מרחפת מעל ההודעה שבעוד שבוע נפתחים השמיים". אמר ל'דבר' יו״ר מטה עתיד התיירות גיל חובב. "בפועל לא היה כלום. כל הגופים מגמגמים והכל באוויר. הכל חארטה אחת גדולה, אין שום תכנית אמיתית בפועל. אין שום מתווה. לא ברור למה הייתה ועדה".

"הגענו כולנו – מטה עתיד התיירות, מטה תיירות חו"ל, לשכת מארגני התיירות הנכנסת וגופים נוספים של אנשי מקצוע, עם המון רעיונות ומודלים למתווים לפתיחת השמיים שהגשנו לגופים הרלוונטיים, עשינו כל מה שיכולנו ונתנו להם את כל הכלים לעבוד, למרות שזה לא תפקידינו ואף אחד לא שילם לנו על זה כלום, אנחנו עשינו את זה על זמננו הפרטי כי זה חשוב לנו, זה החיים שלנו. והם, בלי מחשבה נוספת, בלי בושה, מגיעים לוועדה בזלזול מלא, בלי תוצר. הכל היה בגמגומים, זה היה בזבוז זמן, ועדה מביכה" אומר חובב.

גיל חובב, יו״ר מטה עתיד התיירות (צילום: יניב טל)
גיל חובב, יו״ר מטה עתיד התיירות (צילום: יניב טל)

חובב מוסיף שתוך כדי הוועדה גילו הפעילים שבעצם רק ישראלים יוכלו להיכנס ולצאת מהארץ, למרות שלא ממש ברור בדיוק לאן. "אתם מדברים על פתיחת שמיים אבל אי אפשר לכרטס כרטיס אחד, אי אפשר לדבר עם אף מדינה, אף אחד לא יודע אילו יעדים יפתחו, אף אחד לא יכול לעשות כלום – לא למכור, לא לקדם, כלום. העיקר שיוצאים בסיסמאות".

"באיזשהו שלב שאגתי. אמרתי להם חברים, מה אתם עושים?!", מוסיף חובב. "יש פה אנשים שרעבים ללחם! שנלחמים על הפרנסה שלהם. 200 אלף איש מסתכלים עליכם בוועדה וחושבים שהם יכולים לתכנן תכניות לעתיד שלהם ולחזור לעבודה בהדרגה. אם אתם ההנהגה מתנהגים ככה ולא באים עם אף תשובה אחת ברורה ומורחים אותנו, איך אתם רוצים שיתפסו אתכם? אי אפשר לעשות עם הדבר הזה כלום. אף אחד לא יכול לחזור לעבודה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!