דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

חשיפת 'דבר ראשון' / האוניברסיטאות החליטו לא לשלם לעובדי מעבדות המחקר תוספת שכר

זאת, חרף הסכם השכר שנחתם בין ההסתדרות והאוצר בדצמבר 2015, שקבע שיש להוסיף לשכרם 15%. עובד מעבדה ל'דבר ראשון': "האם ניתן לנהוג כך? שכל אחד יחליט אם לכבד הסכם קיבוצי?"

מעבדה בבית החולים האוניברסיטאי בהדסה צילום: פלאש 90
מעבדה בבית החולים האוניברסיטאי בהדסה צילום: פלאש 90

עובדי המעבדות והביוכימאים המועסקים על ידי המדינה, הרשויות המקומיות, שירותי בריאות כללית והדסה, צפויים להנות מהעלאות שכר של כ-15%, כפי שסוכם בהסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם בדצמבר 2015 בין ההסתדרות והאוצר. אך כעת מתברר שהאוניברסיטאות בישראל, אשר מפעילות מעבדות מחקר, רואות עצמן כמוחרגות מן ההסכם הזה, ואינן מתכוונות לשלם את תוספת השכר עליה הוסכם.

במכתב ששלחה ביום שני האחרון דבורה מרגוליס, ראשת ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), לוועדים של עובדי המעבדות והביוכימאים המועסקים אצלם, נכתב כי על פי הייעוץ המשפטי אותו קיבלו, ההסכם לא יחול עליהם. עוד כתבה כי "האוניברסיטאות אינן מתכוונות להצטרף להסכם נפרד זה".

עובד מעבדה באחת מהאוניברסיטאות בארץ אמר ל'דבר ראשון': "התבשרנו על ידי ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב שליד המועצה להשכלה גבוהה) שהם אינם מתכוונים לכבד את ההסכם הקיבוצי שנחתם עם האוצר ולהעלות את שכר המיקרוביולוגים ב 15% מדורג כפי שנעשה בשאר המגזר במשק. זאת מלבד מכון ויצמן שהחליט כן לשלם לעובדיו".

"האם כך ניתן לנהוג?" שאל המיקרוביולוג, "שכל אחד יחליט האם הוא מכבד הסכם קיבוצי?"

בהסכם השכר הכללי במגזר הציבורי הוחרגו עובדי המעבדות והביוכימאים, ונקבעו עבורם תנאים מיטביים לעומת שאר המגזר הציבורי, במטרה לפצות על שחיקת שכר של שנים. עתה, כאמור, החליטו באוניברסיטאות שההסכם לא יחול עליהם. מדובר במצב ייחודי שכן לכל אורך ההסכמים הקודמים, נהנו עובדי מקצועות אלו באוניברסיטאות מהעלאת שכרם בהתאם להסכמי השכר הכלליים במגזר הציבורי.

בתגובה לשאלת 'דבר ראשון' המועצה להשכלה גבוהה מסרה כי הנושא בתחום אחריות האוניברסיטאות מתוקף החופש המנהלי הנתון להן.

משרד האוצר טען כי "ההסכם חל רק על מעסיק אשר חתם על ההסכם או הצטרף אליו. נכון להיום האונברסיטאות טרם הצטרפו להסכם ואנו מטפלים מולם להסדיר את נושא ההצטרפות".

'דבר ראשון' ימשיך לקיים מעקב אחר יישום ההסכמים הקיבוציים שנחתמו לטובת העובדים בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!