דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

עובדים במאבק / ביה"ד הקפיא את הפיטורים בתכנית קרב לעשרה ימים נוספים, וביקר את התנהלות משרד החינוך

השופט דורון יפת קבע שמשרד החינוך התעלם מההסתדרות ומטובת העובדים| בנוסף העיר כי נציגי משרד החינוך כיבו את מצלמות הרשת במהלך ישיבת מו"מ שנערכה ב'זום': "לא חלק מקוד התנהגות מקובל וסביר"

הפגנת עובדי תכנית קרב בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת עובדי תכנית קרב בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בבת-ים קיבל את בקשת הסתדרות המעו"ף והקפיא פעם נוספת את פיטורי כ-4000 עובדי תכנית קרב, המועסקים על ידי החברה למתנ"סים. השופט דורון יפת קבע שחובת ניהול המשא ומתן בין הצדדים טרם מוצתה, ולא נעשה מאמץ מספיק למצוא פתרון הולם. העובדים פוטרו עקב חוסר תקציב להפעלת התכנית בשנת הלימודים הבאה, הנובע מעיכוב באישור תקציב המדינה לשנת 2020.

השופט יפת דרש שהדרגים הגבוהים במשרדי האוצר והחינוך ובחברה למתנ"סים, יקיימו שתי פגישות הידברות עם בכירי הסתדרות המעו"ף ועם נציגות העובדים, בכדי למצוא פתרון להמשך העסקת העובדים והעובדות. דיון נוסף נקבע לעוד כעשרה ימים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, אמר בתגובה להחלטת בית המשפט: "אני מודה לבית הדין שהבין את הסיטואציה ונתן לנו ארכה לנסות להגיע לפתרון. אני מקווה שהמדינה תתעשת ותמצא את הפתרון"

השופט יפת קבע כי משרד החינוך התעלם מההסתדרות ומיהר להוציא לרשויות המקומיות קול קורא במטרה לגייס עובדים חלופיים, על אף קביעת בית הדין לפני שבועיים כי חלה עליו חובה להידבר עם ההסתדרות. בכך התעלם המשרד מטובת עובדי תכנית קרב, בהם בעלי השכלה בתחום ההוראה וכאלה המועסקים בתכנית כשלושה עשורים.

בין היתר עלה מהדיון שנערך אמש בבית הדין כי נציגי משרד החינוך נמנעו מלפתוח את מצלמות הרשת שלהם, בדיונים שהתקיימו מרחוק. השופט העיר כי השתתפות במפגשים או בישיבות מרחוק באמצעות מצלמות כבויות, "אינה חלק מקוד התנהגות מקובל וסביר בנסיבות העניין".

בדיון אמש אמרה באת כוח המדינה כי אין מניעה שעובדי תכנית קרב שיפוטרו יתמודדו לעבוד כעוזרי חינוך ברשויות המקומיות, במסגרת גיוס עובדי ההוראה להפעלת שנת הלימודים בשנה הבאה. עוד אמרה כי אין מניעה שיועסקו במתן שירותים מקבילים לאלו שנתנו במסגרת תוכנית קרב, דרך תכניות אחרות עמן יתקשרו הרשויות המקומיות. יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל התנגד להצעה זו, והבהיר כי מדובר בהפרטה נוספת של התוכנית.

הסתדרות המעו"ף הגישה עתירה נגד החברה למתנ"סים ומשרדי החינוך והאוצר, לאחר שהמדינה עצרה את התקציב להפעלת תכנית קרב. מדובר בתכנית חינוכית שפועלת למעלה מ-25 שנה ומספקת שיעורי העשרה במהלך יום הלימודים, למאות אלפי תלמידים בבתי ספר ובגני ילדים ב-125 רשויות בארץ, בעיקר בפריפריה. בין היתר, שיעורי אמנות, מוזיקה, איכות הסביבה, מדע, טכנולוגיה, קולנוע, תיאטרון ומיומנויות חיים. את הסתדרות המעו"ף ואת ועד העובדים, ייצג עו"ד יובל ברוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!