דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

עובדים במאבק / עובדי זאפ גרופ: "אף אחד לא ידאג לנו אם לא נדאג לעצמנו"

בעקבות פיטורי 150 עובדי החברה ו"גרירת רגלים" של ההנהלה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי, הפגינו הבוקר (ה') עובדי החברה מול משרדי קרן אייפקס בתל-אביב

הפגנת חברת זאפ (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת חברת זאפ (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי 'זאפ גרופ' הפגינו הבוקר (חמישי) מול משרדי בעלת השליטה בחברה APAX ישראל, במחאה על גרירת הרגליים במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי בחברה. יו"ר איגוד עובדי ההיי-טק יקי חלוצי פנה למנכ"לית APAX זהבית כהן ואמר: "אייפקס משכה עשרות מיליונים מחברת זאפ, ועכשיו הגיע הזמן לשלם גם לעובדים. בזמן שאת יושבת בקומה 22 במגדל שלך בתל אביב, החברה שאת מנהלת מפטרת עשרות עובדים.  חשבת שאפשר לקנות אותנו בדיבורים. הגעת למשרדי יו"ר ההסתדרות להתחנן שנחתם על הסכם קיבוצי. אז יש מסמך מוכן ואתם רק צריכים לחתום, ואם לא – זו רק ההתחלה".

הפגנת חברת זאפ (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת חברת זאפ (צילום: ניצן צבי כהן)

"אנחנו מייצרים את רווחי החברה, עשרות בשנים", אמר  חבר הועד  שרון לוי, "לפני שבועיים בשיחה עם רמי לא ביקשנו כסף. הסכמנו לדחות את כל ההיבטים הכלכליים של ההסכם, אבל דרשנו ביטחון תעסוקתי והסכם קיבוצי". יושבת ראש ועד העובדים תקווה ברמר הוסיפה: "אנחנו פה כי אף אחד לא ידאג לנו אם לא נדאג לעצמנו. הלכנו דרך ארוכה לקראת מנכ"ל החברה רמי חזן כדי לחתום על ההסכם. קיבלנו הבטחות – אבל לקיים אותם הוא מסרב. אנחנו לא נזוז מכאן עד שהנהלת החברה תחתום עמנו על הסכם. אני קוראת לזהבית כהן מנכ"לית אייפקס לבוא לכאן למטה, לדבר עם העובדים ולהסתכל אליהם בעיניים".

הפגנת חברת זאפ (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת חברת זאפ (צילום: ניצן צבי כהן)

עובדי החברה התאגדו בהסתדרות לפני שנתיים וחצי, לאחר שהתאכזבו מההסכם הקיבוצי הקודם שחתמה עבורם ההסתדרות הלאומית שכלל שקט תעשייתי מוחלט ולא הגן עליהם מפני פיטורי התייעלות, ובמקרים של שינויי הבעלות בחברה. בשנתיים האחרונות קיימו מו"מ עם הנהלת החברה לחתימת הסכם קיבוצי חדש. בדצמבר 2019 הוכרז סכסוך עבודה, אולם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד תיווך בין הצדדים לבקשת זהבית כהן מנכ"לית אייפקס, ובפברואר השנה הגיעו הצדדים להסכמות סביב טיוטת הסכם קיבוצי.

מאז פרוץ משבר הקורונה, הוקפא המו"מ על ההסכם, וכעת עם החזרה לשגרה מסרבת ההנהלה לחדש אותו, תוך נסיגה מההסכמות שהושגו. בהנהלת 'זאפ' מסרו אמש ל'דבר' כי לטענתם זכויות העובדים נשמרות במסגרת ההסכם הקיים שנחתם ב-2015 עם ההסתדרות הלאומית, וכי מאבק ההסתדרות מבקש להביא לשינויים מהותיים בתהליכי קבלת ההחלטות של החברה "אשר יביאו לפגיעה ישירה בקבלת ההחלטות הניהוליות הנדרשות למשבר הכלכלי הנוכחי ובהתאמת החברה לתנאי השוק המשתנים".

במהלך החודשים האחרונים נמנע ועד העובדים מלהתעמת עם הנהלת החברה על אף הוצאת רוב העובדים לחל"ת ופיטוריהם של כ-150 עובדים. גם כעת, כאמור, הצהיר הועד כי הוא מוכן לעכב את ההיבטים הכלכליים של ההסכם, ובתנאי שיוסדרו היבטים של שמירה על ביטחונם התעסוקתי ותנאיהם הקיימים של העובדים.

מחר, הבטיחו העובדים, יגיעו להפגין מול ביתה של כהן ברמת השרון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!