דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

תקשורת / שר התקשורת אישר את עסקת המיזוג בין סלקום לגולן טלקום

הובטח כי תנאי השירות הסלולרי ללקוחות גולן טלקום ישמרו | לפי הודעת השר: "המהלך לא יפגע ברמת התחרותיות בשוק התקשורת" | בשנת 2016 פסל המשרד את אותה עסקה בטענה כי תפגע בתחרות

סניף של חברת סלקום (צילום: ליאור מזרחי/ פלאש 90)
סניף של חברת סלקום (צילום: ליאור מזרחי/ פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר התקשורת יועז הנדל אישר היום (חמישי) את עסקת המיזוג בין חברות סלקום לגולן טלקום בכפוף לתנאים. לפי הודעת משרד התקשורת: "לאחר בחינה יסודית ומעמיקה של הבקשה למיזוג החברות, ולאחר שהדרג המקצועי במשרד מסר את המלצתו לשר, החליט היום שר התקשורת, חה״כ יועז הנדל, לאשר את עסקת המיזוג בין חברת סלקום לחברת גולן. במסגרת התנאים לאישור המיזוג פעל המשרד להבטיח, בין היתר, כי תנאי השירות הסלולרי ללקוחות גולן ישמרו".

בשנת 2016 פסל המשרד את אותה עסקה בטענה כי תפגע בתחרות בשוק, אך כעת אומרים במשרד כי, "המהלך לא יפגע ברמת התחרותיות בשוק התקשורת וימשיך לפעול על מנת לשמור על "מגרש משחקים" מאוזן המאפשר תחרות הוגנת בין השחקניות השונות בשוק".

שר התקשורת, יועז הנדל (צילום: פלאש90)
שר התקשורת, יועז הנדל (צילום: פלאש90)

אישור השר, לאחר אישור רשות התחרות, סולל את הדרך לביצוע העסקה. אף כי אינם מצהירים זאת, בסלקום מקווים כי ביצוע הרכישה, יסייע לחברה להעלות מחירים בטווח הבינוני והארוך. אסטרטגיה אפשרית נוספת, היא שימור גולן טלקום בתור מותג מוזל של סלקום, ללא מיזוג מלא, כך שסלקום עצמה תתמקד בלקוחות פרימיום. הסבירות לעליה דרמטית במחיר איננה גבוהה, בשל התחרות בשוק.

יד רכה באכיפה תרמה להדרדרות רשתות הסלולר 

גולן טלקום הייתה אמורה, בתחילת העשור הקודם, להיות חברת הסלולר בעלת רשת הסלולר הרביעי, אותה התחילה לבנות, אך חזרה בה ופירקה אותה בסתירה מוחלטת לתנאי הרשיון. משרד התקשורת נזף בחברה ואף חילט 28 מליון שקלים מכספי הערבות שלה בגין ההפרה, אך חודש לאחר מכן העניק לחברה החזר אגרות תדרים בשווי גבוה יותר מהחילוט – 46 מליון ש"ח. מאז הפחית משרד התקשורת משמעתית את סכומי הערבות לכלל החברות, ובכך פגע ביכולת שלו עצמו לאכוף עליהן עיצומים בעתיד.

סניף של גולן טלקום. נובמבר 2015 (צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90).
סניף של גולן טלקום. נובמבר 2015 (צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90).

כך, החברה שביצעה את ההפרות החמורות ביותר, זוכה ליחס המחבק ביותר ממשרד התקשורת. מדיניות מיטיבה זו כה משמעותית, עד שבעלי גולן טלקום, "אלקטרה צריכה", שקלו בשלב מסויים להשתלט על סלקום ולא להיפך. נכון להיום, חברת גולן הטלקום היא הרווחית ביותר בין חברות הסלולר שתוצאותיהן מתפרסמות (אקספון והוט מובייל הן חברות פרטיות ומצבן העסקי איננו גלוי).

היד הרכה של משרד התקשורת היא ההסבר המרכזי להידרדרות רמת השירות ברשתות הסלולר בישראל. לפי הדירוג של חברת SPEEDTEST ישראל ממוקמת בו כיום במקום ה-92 בעולם, הידרדרות של עשרות מקומות לעומת מקום ה-63 בעולם בסוף 2018 וכולל גם ירידה אבסולוטית במהירות הגלישה ולא רק ירידה יחסית.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!