דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ההסכם עם האמירויות / "נרמול מוחלט של היחסים" בין ישראל לאיחוד האמירויות

בתמורה לכינון היחסים בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות הערביות תוקפא תכנית הסיפוח | הסכם מהווה, על פי הודעת הבית הלבן, פתח למהלכים אסטרטגיים נרחבים במזרח התיכון הכוללים הידוק התיאום הדיפלומטי, הביטחוני והמסחרי במזרח התיכון

רה"מ נתניהו, נשיא ארה"ב טראמפ ונסיך הכתר של אמירות אבו דאבי מוחמד בן זאיד (צילומים: אוליבייה פיטוסי/פלאש90, AP Photo/Manish Swarup/Andrew Harnik)
רה"מ נתניהו, נשיא ארה"ב טראמפ ונסיך הכתר של אמירות אבו דאבי מוחמד בן זאיד (צילומים: אוליבייה פיטוסי/פלאש90, AP Photo/Manish Swarup/Andrew Harnik)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נרמול מוחלט של היחסים בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, כך הוסכם היום (חמישי) בשיחה טלפונית בין נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר מוחמד בן זאייד מאיחוד האמירויות הערביות. בשבועות הקרובים ייפגשו נציגי הצדדים לחתימה על שורה של הסכמים מפורטים בשלל נושאים כגון פתיחת שגרירויות וכינון קווי תעופה ישירים. על פי הודעת הבית הלבן ההסכם הוא פתח למהלך אסטרטגי אזורי במזרח התיכון. התמורה הישראלית: עצירת תכנית הסיפוח.

הנשיא טראמפ מודיע על חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. יום רביעי 13 באוגוסט. (AP Photo/Andrew Harnik)
הנשיא טראמפ מודיע על חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. יום רביעי 13 באוגוסט. (AP Photo/Andrew Harnik)

מוקדם יותר יצא ראש הממשלה מישיבת קבינט הקורונה ואמר לשרים כי בקרוב הם יבינו למה הוא יצא. מעט אחר כך צייץ הנשיא טראמפ כי חלה התקדמות אדירה ונחתם הסכם שלום היסטורי "בין שתי ידידותינו האדירות, ישראל ואיחוד האמירויות הערביות". ראש הממשלה נתניהו צייץ גם הוא ואמר כי זהו "יום היסטורי". יורש העצר של איחוד האמירויות אמר כי ההסכם שהושג "יעצור את סיפוח השטחים הפלסטינים" והתחייב כי לא יפתח שגרירות בירושלים עד לסיום הסכסוך.

ב-20:00 תכונס מסיבת עיתונאים ובה יודיע ראש הממשלה על פרטי ההסכם, אך על פי הודעת הבית הלבן, מדובר על נרמול מוחלט של היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. בתמורה לחתימת ההסכם תשעה ישראל את תוכנית הסיפוח ולא תחיל את ריבונותה על יהודה ושומרון. עצירת תכנית הסיפוח תאפשר "למקד מאמצים על הרחבת הקשרים עם מדינות נוספות בעולם הערבי והמוסלמי". עוד נאמר כי הצדדים מאמינים ש"פריצות דרך דיפלומטיות עם מדינות נוספות הן אפשריות, ויפעלו במשותף להשגת מטרה זו".

ההודעה משבחת את האומץ והחזון של שתי המדינות ב"התווית נתיב חדש שישחרר את הפוטנציאל האדיר הקיים באזור". בשבועות הקרובים ייפגשו משלחות משתי המדינות ויחתמו על הסכמים בנוגע ל"השקעות, תיירות, טיסות ישירות, ביטחון, תקשורת, טכנולוגי, אנרגיה, בריאות, תיירות, איכות הסביבה, הקמת שגרירויות ועוד".

ירושלים ואבו דאבי. (צילומים: משה שי/פלאש90| Shutterstock)
ירושלים ואבו דאבי. (צילומים: משה שי/פלאש90| Shutterstock)

הקירבה בין שתיים מידידותיה הקרובות ביותר של ארצות הברית, כך על פי ההודעה, תאפשר להתניע מהלכים אסטרטגיים במזרח התיכון כדי להדק את התיאום "הדיפולמטי, המסחרי והבטחוני" במזרח התיכון. ישראל ואיחוד האמירויות יפעלו במשותף לסיום הקונפליקט הישראלי פלסטיני. כמו כן, תתאפשר גישת מוסלמים ה"באים בשלום" לביקור באתרים הקדושים בירושלים.

המדינות יפעלו לפיתוח חיסון לוירוס הקורונה ובכך "יסייעו להציל חיים של מוסלמים, יהודים ונוצרים באזור כולו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!