דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

הסכם עם האמירויות / "נורמליזציה מלאה של היחסים בין ישראל לאמירויות" | נוסח ההצהרה המלא

"ישראל תשהה את הכרזת הריבונות בשטחים שהותוו בחזון הנשיא טראמפ לשלום, ותמקד את מאמציה בהרחבת הקשרים עם מדינות נוספות בעולם הערבי והמוסלמי"

הנשיא טראמפ מודיע על חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. יום רביעי 13 באוגוסט. (AP Photo/Andrew Harnik)
הנשיא טראמפ מודיע על חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. יום רביעי 13 באוגוסט. (AP Photo/Andrew Harnik)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הצהרה משותפת של ארצות הברית, מדינת ישראל ואיחוד האמירויות הערביות

הנשיא דונלד ג'. טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשייח מוחמד בן זיאד, יורש העצר של אבו דאבי וסגן המפקד העליון של איחוד האמירויות הערביות, שוחחו היום והסכימו על נורמליזציה מלאה של היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות.

פריצת הדרך ההיסטורית הזו תקדם את השלום במזרח התיכון, והיא עדות לדיפלומטיה הנועזת ולחזון של שלושת המנהיגים, ולאומץ של איחוד האמירויות  וישראל, לשרטט נתיב חדש שישחרר את הפוטנציאל האדיר של האזור. שלוש המדינות עומדות בפני אתגרים משותפים ושלושתן ירוויחו מההישג ההיסטורי.

משלחות מישראל ומאיחוד האמירויות יפגשו בשבועות קרובים לחתימה על הסכמים בילטרליים בנוגע להשקעות, תיירות, טיסות ישירות, ביטחון, תקשורת, טכנולוגיה, אנרגיה, בריאות, תרבות, הסביבה, פתיחתן של שגרירויות ותחומים נוספים של תועלת משותפת. פתיחת קשרים ישירים בין שתיים מהחברות הדינמיות ביותר, והכלכלות המתקדמות ביותר, במזרח התיכון, תשנה את האזור על ידי התנעת צמיחה כלכלית, הגברת החדשנות הטכנולוגית ויצירתם של יחסים קרובים בין העמים.

כתוצאה מפריצת הדרך הדיפלומטית הזו, לבקשתו של הנשיא טראמפ ובתמיכת איחוד האמירויות, ישראל תשעה את הכרזת הריבונות בשטחים שהותוו בחזון הנשיא טראמפ לשלום, ותמקד את מאמציה כעת בהרחבת הקשרים עם מדינות נוספות בעולם הערבי והמוסלמי. ארצות הברית, ישראל ואיחוד האמירויות בטוחות שפריצות דרך דיפלומטיות נוספות עם אומות אחרות הן אפשריות, ויעבדו יחד על מנת להשיג מטרה זו.

איחוד האמירויות וישראל ירחיבו ויאיצו מיד את שיתוף הפעולה בנוגע לפיתוח של חסון לנגיף הקורונה והטיפול בו. בעבודה משותפת, מאמצים אלו יסייעו להצלת חייהם של מוסלמים, יהודים, ונוצרים ברחבי האזור.

הנורמליזציה הזו של היחסים, ודיפלומטיה של שלום, יקרבו שתיים משותפותיה הקרובות ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון. ישראל ואיחוד האמירויות יצטרפו אל ארצות הברית בהשקת סדר יום אסטרטגי בעבור המזרח התיכון, להרחבת שיתוף הפעולה בתחומי הדיפלומטיה, הסחר והביטחון. יחד עם ארצות הברית, ישראל ואיחוד האמירויות שותפות לנקודת מבט בנוגע לאיומים ולהזדמנויות באזור, וכן הן חולקות מחויבות משותפת לקידום יציבות דרך הסכמים דיפלומטיים, אינטגרציה כלכלית מוגברת, ותיאום ביטחוני קרוב יותר. ההסכם של היום יוביל לחיים טובים יותר בעבור העמים של איחוד האמירויות, ישראל והאזור כולו.

ארצות הברית וישראל מוקירות את הגעת איחוד האמירויות לקבלת הפנים שנערכה בבית הלבן ב-28 לינואר 2020, במהלכה הציג הנשיא טראמפ את חזונו לשלום, ומביעות את הערכתן להצהרת התמיכה שפורסמה על ידי איחוד האמירויות בנושא. כל הצדדים ימשיכו את מאמציהם בתחום זה, במטרה להשיג פתרון צודק, מקיף ומתמיד לסכסוך הישראלי פלסטיני. כפי שנקבע בחזון השלום, לכל המוסלמים שפניהם לשלום יותר לבקר ולהתפלל במסגד אל-אקצא, והאתרים הקדושים האחרים בירושלים ישארו פתוחים בפני מאמינים שוחרי שלום מכל הדתות.

ראש הממשלה נתניהו, ויורש העצר שייח מוחמד בן זיאד, מביעים את הערכתם העמוקה לנשיא טראמפ על מסירותו לשלום באזור ועל הגישה הפרגמטית והייחודית בה נקט במטרה להשיגו.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!