דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ההסכם עם האמירויות / הפלסטינים זועמים, המתנחלים קוראים להחלת הריבונות, כחול לבן ויש עתיד מברכים

גם בעולם הערבי התגובות רבות: מצרים בירכה על ההסכם בעוד מאיראן נמסר כי מדובר ב"בושה" | עיריית תל אביב בחרה להאיר את בניין העירייה בצבעי שני הדגלים

הארת בניין עיריית תל אביב-יפו בדגל איחוד האמירויות (צילום: דוברות עיריית תל אביב)
הארת בניין עיריית תל אביב-יפו בדגל איחוד האמירויות (צילום: דוברות עיריית תל אביב)

הודעתו הדרמטית של ראש הממשלה בדבר הסכם לכינון היחסים עם איחוד האמירויות הערביות נתקלה בתגובות חריפות מצד הרשות הפלסטינית והחמאס, שקראו למהלך האמירויות "נעיצת סכין בגב". מרבית ראשי המתנחלים ביקרו את ביטול החלת הריבונות וסיפוח יהודה ושומרון, אם כי ישנם הטוענים כי מדובר בדחייה זמנית ראויה. 'כחול לבן' ו'יש עתיד' בירכו על עצירת תכנית הסיפוח. עיריית תל אביב הביעה את הערכתה למהלך והאירה את בניין העירייה בצבעי דגל האמירויות.

בעקבות ההודעה על ההסכם יצא מאש"ף מסר ביקורתי: "ישראל קיבלה פרס מהאמירויות דרך משא ומתן חשאי". גורם בשירות החוץ הפלסטיני אמר כי מדובר במכה אנושה לבעיה הפלסטינית, בשינוי כל הבסיס ליחסים הבין-ערביים ובפתח לשלום כלכלי בין ישראל לערבים שיבוא בוודאי על חשבון הבעיה הפלסטינית.

בחמאס טענו שההסכם "יעודד את הכיבוש לבצע עוד פשעים נגד עמנו הפלסטיני ומקומותיו הקדושים". מקורב להנהגת החמאס אמר כי "לא מדובר בהסכם היסטורי וזה לא סוף לסיפוח".

נשיא מצרים אסיסי בירך על ההסכם וקבע: "ההסכם יתרום ליציבות באזור". איראן לעומת זאת טענה כי ההסכם הוא "בושה".

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון חלוקים, בנט: "החמצת הזדמנות"

עודד רביבי, ראש מועצה מקומית אפרת, שהיה בשיח עם נציגי הממשל האמריקני סביב תוכנית המאה ומי שהוביל את התמיכה בו, אומר בעקבות הציוץ של הנשיא האמריקני טראמפ כי "ההסכמה הישראלית לדחיית החלת החוק הישראלי בישובים היהודים ביהודה ושומרון היא מחיר ראוי". לעומתו, שי אלון, ראש מועצת בית אל, אמר: "עשו על המתנחלים סיבוב. העתיד שלנו נמצא ביהודה ושומרון ובהחלטות אמיצות שיקבלו מנהיגינו. לא בהסכמים שהיום נחתמים ומחר לא שווים את הנייר עליו נכתבו. מכרו אותנו".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, ביטא גם הוא עמדה אמביוולנטית: "לצד ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות אי אפשר להתנות אותו בארץ ישראל. ארץ ישראל לא ניתנת למשא ומתן ואני מצר על החלטת ראש הממשלה לוותר על החלת הריבונות".

נפתלי בנט בירך על ההסכם ש"ייתן חותמת רשמית ליחסים הטובים הקיימים עם איחוד האמירויות", אך הוסיף כי "מצער שנתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה להחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן, מעלה אדומים, בית אל ושאר ההתיישבות הישראלית".

מחוץ לליכוד מברכים

שר החוץ, גבי אשכנזי: "היציבות במזרח התיכון, הרחקת איומים בטחוניים וקרוב הסכמים עם עמי האזור- אלו הם היעדים שלי ושל ״כחול לבן״. הבשורה על נרמול היחסים עם איחוד האמירויות היא חשובה ומהווה פתח להסכמים נוספים. אני מברך גם על ההמנעות מתכנית הסיפוח החד צדדית".

יאיר לפיד, ראש האופוזיציה: "מברך את מדינת ישראל ואת ראש הממשלה נתניהו על צעד חשוב בדרך לנרמול היחסים עם איחוד האמירויות. זאת ההוכחה הטובה ביותר שהדרך המדינית הנכונה היא להגיע להסכמים במשא ומתן מדיני, ולא על ידי נקיטת צעדי סיפוח חד צדדיים שהיו פוגעים בבטחונה של ישראל".

שר הכלכלה והתעשייה ויו״ר מפלגת העבודה, ח״כ עמיר פרץ: להסכם "משמעויות בטחוניות מדיניות וכלכליות רבות. ההחלטה לגנוז את הסיפוח שיכול היה להבעיר את האזור ולמנוע כל אפשרות לשלום, בתמורה לנרמול יחסים עם איחוד האמירויות שנותן תקוה לחזרה לתהליך שלום כולל, מעצימה את חשיבות גוש כחול לבן-העבודה בממשלה. ישראל צריכה לבחור בדרך המו״מ המדיני להסכם שלום כולל שתביא לפריחה כלכלית, מדינית וכמובן, תשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית.״

שר התקשורת ויו״ר דרך ארץ יועז הנדל: ״מברך על ההסכם עם איחוד האמירויות. לא מוותר על ההתיישבות והגבול המזרחי שלנו.״

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת: "ההסכם אינו הסכם היסטורי אלא הסכם היסטרי בין שני מנהיגים המצויים בשפל שלא היה כדוגמתו. אף מהלך או "הסכם שלום" עם מדינה צד ג' לא יעצור את הדיכוי, הגזל ושפיכות הדמים של הכיבוש. לא ארה"ב ולא איחוד האמירויות יכולות לוותר בשביל הפלסטינים על זכותם הלאומית למדינה ריבונית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!