דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדי קבלן

זכויות עובדים / ההסתדרות בהליך משפטי נגד עיריית ראשל"צ בגין פגיעה בעובדים

החלק הראשון של המענק בסך 1,000 ש"ח לא הועבר לעובדי הנקיון והשמירה בראשון לציון, וההסתדרות הגישה בקשה לבית הדין לעבודה. לא קיבלתם את המענק? פנו לחדר המצב של הסתדרות-2383*

ההסתדרות הגישה בקשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב נגד עיריית ראשון לציון ושתי חברות קבלן המספקות לה שירותי שמירה וניקיון לאחר שהמענק החד-פעמי, בסך 1,000 שקלים, לא שולם לעובדי הקבלן בתחומי השמירה והניקיון בעירייה.

בהסכם המסגרת שנחתם באפריל האחרון בין ההסתדרות לאוצר, נקבע כי עובדי הקבלן במגזר הציבורי יקבלו מענק חד פעמי בסך כולל של 2,000 שקלים, אשר ישולם באמצעות חברות הקבלן עצמן בשני חלקים. הזכאות למענק עוגנה מאז הן בחקיקה ראשית והן בחקיקה משנית וזאת לאחר שנחתמו שורה של הסכמים קיבוציים שהסדירו את הענקת הזכות אל מול גורמי שלטון מחייבים. העובדים היו אמורים לקבל את חלקו הראשון של המענק, בסך 1,000 שקל, כבר במשכורת חודש מאי 2016.

"בכל הכבוד, עובדי השמירה והניקיון אינם כלי על לוח שחמט ואינם אמורים 'לספוג' בחיסרון כיסם את אובדן ההכנסה עקב משחקי הכוח בין מרכז השלטון המקומי לבין משרד האוצר"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר עם הגשת הבקשה לבית הדין כי: "על כל מעסיק במגזר הציבורי מוטלת החובה לשלם את המענק לעובדי הניקיון והשמירה. זוהי חובה ולא המלצה – דין עובד ניקיון ושמירה כדין כל עובד אחר. ההסתדרות לא תעמוד מנגד ותפקח על תשלום המענק ותפעל מול מי שלא שילם".

"החובה לשלם את המענק החד פעמי אינה בגדר 'המלצה' אלא מדובר בחובה חוקית ברורה שאף קבוע בה מועד לתשלום", נכתב בבקשה. "השאלה האם גוף ציבורי, כדוגמת עיריית ראשון לציון, קיבל שיפוי מן השלטון המרכזי אינה מעניינם של העובדים ובוודאי שאין לצפות מהם כי ימתינו עד שכל הגורמים הרלוונטיים ילבנו את המחלוקות ביניהם".

"בכל הכבוד, עובדי השמירה והניקיון אינם כלי על לוח שחמט ואינם אמורים 'לספוג' בחיסרון כיסם את אובדן ההכנסה עקב משחקי הכוח בין מרכז השלטון המקומי לבין משרד האוצר", נכתב בבקשה. ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד איריס ורדי, ועורכי הדין חנה שניצר-רהב, אורן שרם, סיון רדיאן ואלעד פלג, אשר הגישו את התביעה, ביקשו את בית הדין לחייב את עיריית ראשון לציון לקיים את הוראות הדין ולשלם את חלקו הראשון של המענק החד פעמי באופן מיידי.

מההסתדרות נמסר כי היא תמשיך לאכוף את הזכות למענק החד-פעמי, בכל מקום בו הרשויות המקומיות או גופים ציבוריים אחרים אינם מתכוונים לשלם אותו.

 אם אתם עובדי שמירה וניקיון במגזר הציבורי ולא קיבלתם את המענק, אתם מוזמנות ומוזמנים ליצור קשר עם חדר המצב של ההסתדרות ולדווח על כך בטלפון 2383* או 1-700-700-331.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!