דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איחוד האמירויות

הסכם עם איחוד האמירויות / מ'קול החוכמה והמתינות' ועד 'בגידה בירושלים': כך סוקר ההסכם המשולש בתקשורת הערבית

"ההסכם פותח עידן של מפגש סביב המשותף, שמטרתו לרתום אנרגיות ומשאבים לרווחת הדורות הבאים" (אל-איתיחאד, איחוד האמירויות) | "פשע הנורמליזציה הבוגדני קורא לתגובה פלסטינית ברורה ומכרעת" (אלחיאת אלג'דידה, הרשות הפלסטינית)

נסיך הכתר של אמירות אבו דאבי מוחמד בן זאיד (AP Photo/Manish Swarup)
נסיך הכתר של אמירות אבו דאבי מוחמד בן זאיד (AP Photo/Manish Swarup)
יניב שרון

סיקור ההסכם המשולש בין ארה"ב, איחוד האמירויות וישראל בתקשורת הערבית משתנה לפי קווי הסיקור המסורתיים בתקשורת הערבית, ומשקף את המחלוקת על יחס העולם הערבי לישראל.

רשת אלערביה הסעודית מתייחסת בהרחבה לדברי שר החוץ של איחוד האמירויות בדבר התגובות המעודדות שהוא מקבל על ההסכם עם ישראל, לצד הדגשתו כי ההסכם מנע את הסיפוח. מנגד ניצבת רשת אלג'זירה הקטרית, שהקדישה את כותרתה הראשית לתגובת הפלסטינים למהלך, ובעיקר לאמירה כי ההסכם הוא "בגידה בירושלים". לצד תגובות הפלסטינים מזכירה אל גז'ירה את התגובות הרשמיות של ירדן ומצרים, וכן את תגובת הפלגים התימנים, תחת הכותרת כי רוב הקולות הערביים מתנגדים להסכם.

"פשע הנורמליזציה הבוגדני"

בעיתונה הרשמי של הרשות הפלסטינית היוצא לאור ברמאללה, אלחיאת אלג’דידה, מבקר בעל הטור עמר חילמי אלע’ול בחריפות את איחוד האמירויות וקורא להרחבת המאבק הפלסטיני בישראל: "פשע הנורמליזציה הבוגדני קורא לתגובה פלסטינית ברורה ומכרעת: ראשית, תיקון גשרי אחדות על בסיס ההסכמים שנערכו בין תנועות פתח לחמאס. שנית, חיזוק המאבק העממי וההתנגדות בכל השטחים הפלסטיניים; שלישית, חיזוק היחסים עם המפלגות והכוחות של התנועה הלאומנית והדמוקרטית לשינוי בעולם הערבי; רביעית, העמקת היחסים עם המשטרים הערבים הדוחים את אפשרות הכניעה; חמישית, מערכה לאומית ובינלאומית ערבית נגד נורמליזציה ללא תמורה וחשיפת פשע הבגידה החדש; שישית, מזהירה כל מדינה ערבית מפני השלמה עם צעדן של האמירויות."

כותב נוסף באלחיאת אלג’דידה, באסם ברהום, מזהיר כי ההסכם עלול להביא לקריסת הליגה הערבית: "הסכם איחוד האמירויות עם ישראל בהובלת טראמפ הוא הקש ששבר את גב הארגון הערבי אשר הוקם לאחר מלחמת העולם השניה, עם הקמת הליגה הערבית ב-1945."

העיתון אלקודס אלערבי, היוצא בלונדון בבעלות סעודית, מציג בהרחבה את תגובת הרשות הפלסטינית, כמו גם תגובת אש"ף, חמאס והג'יהאד האסלאמי, המגנות את ההסכם ודוחות אותו.

"לכל מדינה ערבית יש זכות לנהל בעצמה את יחסי החוץ שלה"

הכותב עבד אלרחמן אלרשיד מהעיתון א(ל)שרק אלאווסט, היוצא לאור בלונדון, מברך על ההסכם ומתנגד לשיפוט החלטות מדיניות בהקשר הפלסטיני: "הפטרונות הערבית על ההחלטה הפלסטינית הסתיימה לפני חצי מאה עם החלטת הליגה הערבית כי פלסטין היא של הפלסטינים ולא של הקטארים, הסורים, האיראניים, הסעודיים… וכי לכל מדינה ערבית יש את הזכות לנהל בעצמה את יחסי החוץ שלה, ובתוך כך את יחסיה עם ישראל".

אתר החדשות אילאף מציג את ההסכם כפריצת דרך היסטורית שלישית בתולדות הסכסוך באזור, ומסכם כי הוא מציב את איחוד האמירויות בחזית המאמץ לקיום משותף ושיתוף פעולה במזרח התיכון עתיר הסכסוכים.

העיתון הלבנוני א-נהאר מצטט בהרחבה מקורות אמריקניים המקורבים לממשל על אופי ההסכם, לצד תיאור התנהלותו של נתניהו בדרך להשגתו. העיתון המצרי אל-אהראם, המקורב לממשלה מדגיש את תגובת נשיא מצרים א-סיסי, שבירך את האמירויות על צעדן לחיזוק השלום באזור.

עיתון איחוד האמירויות: "זהו קול התבונה, החוכמה והמתינות"

עיתון אלאיתיחאד של איחוד האמירויות מסקר את התגובות האירופיות האוהדות את ההסכם. הכותב עלי אלעמודי מסכם את טור הדעה שלו במילים: “ההסכם ההיסטורי מזמן שחר חדש לאזורנו, ופותח עידן של מפגש סביב המשותף שמטרתו לרתום אנרגיות ומשאבים לרווחת הדורות הבאים. הסכם היסטורי שאין יודע את ערכו האמיתי פרט לאנשים הטובים המשתוקקים לשלום, דו קיום טוב, חילופי אינטרסים ופעולה משותפת לבנייה ופיתוח. איחוד האמירויות תמיד יהיה מגדלור של שלום וסמל לנתינה, פיתוח, ביטחון, שגשוג ויציבות. זהו קול התבונה, החוכמה והמתינות ולמדנו שההיסטוריה נכתבת על ידי גברים והשלום נעשה על ידי מנהיגים אמיצים עם תובנה וחזון."

מאג’ד אלראיסי, הכותב אף הוא באלאיתיחאד מצהיר כי ההסכם פותח פתח ל"מערכת יחסים מאוזנת עם ישראל לפתרון חילוקי דעות ושיתוף פעולה בנושאים שונים, כי לא ניתן לשנות את הגאוגרפיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!