דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / הנשיא טראמפ הודה כי הוא "מרעיב" את שירות הדואר ממניעים פוליטיים

הצבעה בבחירות באמצעות הדואר היא כלי ששתי המפלגות בארה"ב סבורות שישרת בעיקר את מתנגדי טראמפ | יו"ר בית הנבחרים וחברת המפלגה הדמוקרטית, ננסי פילוסי: "הפגיעה בדואר תנשל מצביעים מזכויותיהם"

עובדי דואר מעמיסים דברי דואר על משאיות במרכז הדואר במקלין, וירג'יניה (AP Photo/J. Scott Applewhite)
עובדי דואר מעמיסים דברי דואר על משאיות במרכז הדואר במקלין, וירג'יניה (AP Photo/J. Scott Applewhite)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התראיין ביום חמישי האחרון לרשת FOX והודה כי הוא מתנגד לאישור חבילת סיוע לשירות הדואר האמריקאי כדי להכשילו בביצוע תפקידו בבחירות לנשיאות בנובמבר, שהוא העברת פתקי הצבעה בדואר.

"הם זקוקים לכסף הזה כדי לגרום לשירות הדואר לעבוד כך שהוא יוכל לטפל במיליונים רבים של פתקי הצבעה", אמר הנשיא, "אך בלי הכסף, זה אומר שאי אפשר לקיים הצבעה כללית בדואר, כי הם לא ערוכים לכך".

בכירים במפלגה הדמוקרטית מצהירים על נכונות להיאבק על הצלת שירות הדואר, אך בינתיים, מסתבר שמפקח על הדואר שמינה טראמפ כבר החל לבצע את המדיניות שמחבלת ביכולות של הדואר ומעכבת את מיון פריטי הדואר.

חבילות החילוץ לא סייעו לדואר

טראמפ מסרב להקצות תוספת תקציב לשירות הדואר במסגרת המשא ומתן בין הממשל לבית הנבחרים והסנאט על חבילות סיוע כלכליות חדשות, ועד כה הצליח למנוע סיוע משמעותי לשירות הדואר בחבילות הסיוע הקודמות.

שירות הדואר האמריקאי, בדומה לדואר בישראל, סובל מקשיים כלכליים בשל התמעטות דברי הדואר הנשלחים בכל שנה. עם זאת, בשונה מהנפח הגדול של דואר ישראל בתחום משלוחי החבילות, הדואר בארצות הברית מתמודד עם תחרות חריפה יותר, בייחוד מאז שחברת אמזון הקימה מערך לוגיסטי עצמאי למשלוח חבילות.

מפגינים נגד הפגיעה בדואר (AP Photo/Chris Pizzello)
מפגינים נגד הפגיעה בדואר (AP Photo/Chris Pizzello)

למרות שהבחירות לנשיאות הן פדרליות, חוקי ההצבעה עצמם נקבעים אחרת בכל מדינה בארצות הברית. הצבעה בדואר בבחירות לנשיאות היא הליך מקובל בחלק ניכר מהמדינות בארצות הברית, אליו מתווספת מגיפת הקורונה, שתעודד רבים יותר להעדיף הצבעה בדואר על פני הצבעה בקלפי. הדואר עצמו הזהיר, כי חוקי הבחירות במדינות השונות לא תואמים את היכולות של הדואר לטפל בהצבעות במהירות הנדרשת, ופתקים שיישלחו סמוך למועד האחרון למשלוח לא ייספרו.

מאין נובע הרעיון שהצבעה בדואר תפגע בטראמפ בבחירות

עיתונים המתנגדים לטראמפ, כמו הוושינגטון פוסט, פרסמו מחקר לפיו הצבעה בדואר לא מעניקה יתרון לאף מפלגה. אתר WIRED נקט בגישה זהירה יותר, וטען שמכיוון שהצבעה בדואר נוחה יותר, היא מעלה את אחוז ההצבעה. תוך שהם מציינים שניתוח מקרים קודמים מוגבל בכושר הניבוי שלו, באתר מעריכים כי סביר להניח שהצבעה כללית בדואר תעניק יתרון קטן לדמוקרטים, בהיקף של פחות מ-1%, לעומת הצבעה בקלפיות בלבד.

סקרים רבים מראים שמצביעים דמוקרטים חוששים יותר ממגיפת הקורונה ותומכים יותר בהצבעה בדואר. מכאן ניתן להסיק, כי פסילה או שיבוש של הצבעה בדואר, תדכא יותר הצבעה בקלפיות בקרב מתנגדי טראמפ.

למרות היעדר נתונים חד משמעיים, בשני הצדדים סבורים שהצבעה בדואר תשרת יותר את מתנגדי טראמפ מאשר את תומכיו. טראמפ תוקף באופן עקבי את ההצבעה בדואר כ"הונאת בחירות עצומה".

מה רוצה טראמפ?

מארק דימונדסטיין, נשיא ארגון עובדי הדואר, המייצג מעל 200,000 עובדים וגמלאים אמר ל-FOX, כי "זה קיים כבר דורות. בערך רבע מהמצביעים ב-2016 הצביעו בדואר וכעת יש מגיפה כך שהצבעה בדואר היא הדרך הבטוחה היחידה להצביע". דימונסטין כינה את ההתקפות הפוליטיות על הדואר "מבישות".

נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה אמר בראיון ל-CNN: "אנו חוזים בתופעה ייחודית בהיסטוריה הפוליטית המודרנית בה נשיא מנסה במפורש להקשות על אזרחים להצביע. המפלגה הרפובליקנית ניסתה לעשות זאת בעבר באמצעות החרפת תנאי הסף להצבעה בבחירות או שרטוט מחדש של מחוזות הבחירה, אך מעולם לא ראינו נשיא שמנסה באופן ישיר לחבל בדואר".

לפי אחת הסברות, יותר מאשר שטראמפ מעוניין בהשפעה חד משמעית על בחירות, הוא מכין כעת את התשתית ליצירת כאוס ביום הבחירות עצמו, בעת ההכרזה על התוצאות. יצירת תודעה של שחיתות כלפי הצבעה בדואר תקל עליו לטעון להונאה במקרה של הפסד בבחירות.

המינוי של טראמפ לטיפול בדואר

לואיס דה-ג'וי הוא תומך ידוע של טראמפ ותורם לקמפיין הבחירות שלו, שמונה למפקח על שירות הדואר האמריקאי לפני כחודשיים. דה-ג'וי כבר הספיק לבטל מכסת שעות נוספות לעובדים, מה שהגדיל את העיכובים בקבלת דברי דואר. מכיוון שדה-ג'וי מחזיק במניות של חברת אמזון, המתחרה בשירות הדואר, טוענים הדמוקרטים שהוא נמצא בניגוד עניינים.

לפי אתר VICE, מאז מינויו של דה-ג'וי, שירות הדואר הואט בלפחות 19 מדינות ברחבי ארה"ב.

יו"ר בית הנבחרים וחברת המפלגה הדמוקרטית, ננסי פלוסי, ו-174 חברי קונגרס נוספים, כתבו לדה-ג'וי כי "המדיניות שאתה מוביל מחריפה את המשבר בדואר, כולל ההנחיה שלא לתעדף שליחת מעטפות הצבעה", ומזהירים כי המדיניות תנשל מצביעים מזכותם.

מכתב ברוח דומה נשלח גם על ידי סנאטורים דמוקרטים בהובלת צ'אק שומר ואיימי קולבאשר.

פנסילבניה. הקרב על מדינה מתנדנדת

תומאס מרשל, סגן נשיא הדואר, כתב למזכירת מדינת פנסילבניה בסוף יולי ש"יש סיכון בו פתקי הצבעה שיישלחו קרוב למועד האחרון לא יוחזרו לדואר בזמן על מנת להיספר בבחירות".

בבחירות 2016 פנסילבניה הייתה מדינה צמודה, שהוכרעה בהפרש של כ-1% מהקולות. ארגונים של המפלגה הדמוקרטית תבעו מהמפלגה הרפובליקנית לספק מידע לגבי החששות מזיופים בשל הצבעה בדואר, תביעה שסורבה. לפי ה-CNN, שופט מחוזי במדינה, הוציא צו שמחייב את הרפובליקנים לספק ראיות תומכות לטענה שלהם.

בראיונות, טראמפ עצמו מכחיש את הטענות נגדו ואומר: "אנחנו רוצים שאנשים יצביעו, אך לא בדואר, אלא בקלפי. אני רוצה שתהיה הצבעה הגונה". ברשות טוויטר כתב הנשיא כי "בגלל הצבעה בדואר, בחירות 2020 יהיו ה'מכורות' ביותר בהיסטוריה הלאומית שלנו. הצבענו במלחמות העולם בלי שום בעיה, אבל כעת הם משתמשים במגיפת הקורונה כדי לרמות באמצעות הצבעה בדואר".

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1275062328971497472

בתגובה, הזכירו לו גולשים כי הוא עצמו הצביע ב-2016 באמצעות הדואר ושהצבעה בדואר מתקיימת בארה"ב באופן חוקי מאז מלחמת האזרחים במאה ה-18.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!