דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / מנהלת ליגת הנשים בכדורסל: "לא נפתח את העונה בלי 12 מיליון השקלים שדרשנו"

הילה קניסטר בר-דוד, יו״ר המנהלת, כתבה למשרד האוצר ומשרד התרבות והספורט: "בעוד ליגות הגברים יקבלו 200 מיליון שקלים, ליגת הנשים לא תפתח את העונה בלי התקציב המבוקש"

הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל (צילום: קובי אליהו,באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל (צילום: קובי אליהו,באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר-דוד, הציגה בפני דירקטוריון המנהלת, את הדרישה התקציבית שהעבירה בימים האחרונים למשרד האוצר ולמשרד התרבות והספורט, העומדת על סך של 12 מיליון שקלים לעונה הקרובה. המנהלת החליטה לדחות את מועד פתיחת העונה מה-12 באוקטובר ל-26 באוקטובר בכפוף לקבלת התקציב המבוקש.

על פי התכנית התקציבית, כל קבוצה בליגת העל לנשים בכדורסל, תקבל תקציב של מיליון שקלים (המינימום הנדרש על ידי הרשות לבקרה תקציבית) וסכום של 2 מיליון שקלים ישמש לתקציב המנהלת להפעלת ליגת העל לנשים בכדורסל.

במכתב ששלחה קניסטר בר-דוד למשרד האוצר ומשרד התרבות והספורט, היא טוענת: "בעוד ליגת העל לנשים בכדורסל סופגת שנה אחר שנה קיצוץ בתקציבה, זוכות ליגות הגברים בכדורגל ובכדורסל, בשנתיים האחרונות לתוספות תקציביות של עשרות מיליוני שקלים, ללא שום הצדקה עניינית לאפליה בוטה זו".

קניסטר בר-דוד חשפה את מרכיבי התקציב אשר יועברו בשנת 2020 לליגות הגברים בכדורגל ובכדורסל, ובהם רשת ביטחון בסך 110 מיליון שקלים לפיצוי על אבדן הכנסות מכרטיסים, החזרי הוצאות סדרנות בסך כ-50 מיליון שקלים, תוספת לעידוד השחקן הישראלי בסך 14 מיליון שקלים.

אלכס כהן מעירוני ר"ג מול עדן רוטברג מאליצור נווה דוד רמלה (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
אלכס כהן מעירוני ר"ג מול עדן רוטברג מאליצור נווה דוד רמלה (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

בנוסף, טוענת קניסטר בר-דוד כי, "משרד האוצר נתן למועצה להסדר ההימורים בספורט התחייבות לממן את הסכם השיווק של הטוטו עם ההתאחדות לכדורגל בסכום של 30 מיליון שקלים, ככל שהכנסותיה יפגעו, וכי המועצה להסדר ההימורים בספורט תעביר גם השנה את הסך של 50 מיליון שקלים לליגות הגברים, סכום המשולם עבור שיווק במגרשי הגברים, וזאת למרות שהמשחקים יערכו ללא קהל".

"באופן אבסורדי מעבירה המדינה ביד אחת 110 מיליון שקלים לספורט הגברים בלבד, כפיצוי על כך שאין קהל במגרשים וביד השנייה מעבירה 100 מיליון שקלים נוספים לגברים בלבד, בטענה שמדובר בהסכם שיווק מסחרי שלא מתאים לספורט הנשים שבו אין קהל". אומרת בר דוד ומוסיפה כי "בכל הכבוד, נשים אינן צריכות להצדיק מדוע תשקיע מדינת ישראל כספים גם בהן, באופן שווה לגברים, בתחום הספורט, או בכל תחום אחר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!