דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדי המעבדות

עובדים במאבק / עובדי המעבדות הכריזו על שביתה כללית החל מעוד שבועיים

העובדים דורשים פתרון למצוקה מתמשכת של מחסור בכח אדם ותנאי עבודה ירודים, שהוחרפה בעקבות התפרצות הקורונה | יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות אסתר אדמון: "נורות האזהרה הכי בוהקות לא מזיזות לאף אחד, מראש הממשלה דרך האוצר והבריאות"

אסיפת מחאה של עובדי המעבדות בבית חולים בילינסון לקראת שביתה, 16 באוגוסט 2020
אסיפת מחאה של עובדי המעבדות בבית חולים בילינסון לקראת שביתה, 16 באוגוסט 2020
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות עובדי המעבדות הכריזה היום (ראשון) על שביתה בכלל המעבדות הרפואיות הרפואיות בישראל החל מעוד שבועיים – ה-30 באוגוסט. לדברי ההסתדרות, השביתה הוכרזה עקב פיצוץ במשא ומתן שהתקיים עם משרד האוצר על פתרון מצוקת כח האדם במעבדות, שהוחרפה עקב הקורונה, ושיפור תנאי העובדים.

"לצערנו, משרדי הממשלה מזלזלים בנו וגוררים רגליים. לאף אחד בממשלת ישראל לא בוער להסדיר את פעילות המעבדות הציבוריות ואת תנאי העסקתנו. במצב זה, אין לנו ברירה, אלא לצאת לשביתה כללית", אומרת אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, באסיפת מחאה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

לעובדי המעבדות הרפואיות יש שני סכסוכי עבודה פתוחים, כך שהם יכולים לפרוץ בשביתה בכל עת, הראשון הוכרז ב-2018 ובעקבותיו נערכה שביתה בת יום באוגוסט שעבר. סכסוך נוסף הוכרז ביוני עקב העומס בעקבות הקורונה. בעקבותיו נחתם הסכם שעיגן תוספות שכר לעובדי מעבדות קיימים שיתגברו את מעבדות הקורונה, אך לא נפתרו המצוקות המתמשכות של עובדי המעבדות הוותיקים – שכוללות שכר התחלתי נמוך לעובדים בעלי תארים אקדמיים גבוהים. לטענת הסתדרות עובדי המעבדות, תנאי העבודה מובילים למחסור חמור בעובדים ומטילים עומסים על העובדים הקיימים.

"משרדי האוצר והבריאות משחקים איתנו "פינג פונג" כבר יותר מחמש שנים, וזורקים את האחריות מצד לצד", אומרת אדמון, "אפשר היה לצפות שנגיף הקורונה יסיים את הסאגה המטופשת הזו ויבהיר את חשיבות יציבות המערך המעבדתי, אבל גם נורות האזהרה הכי בוהקות לא מזיזות לאף אחד, מראש הממשלה דרך האוצר והבריאות".

"על שולחן הממשלה יושבים דו"חות רבים, המתארים את המצב במעבדות, אבל כלום לא קורה. רוח עובדי המעבדות היא של אווירת ייאוש ותסכול. ככה אנחנו מסרבים להמשיך לעבוד".

לדברי אדמון, הסבב הנוכחי של המשא ומתן עם משרד האוצר פוצץ בשבוע שעבר אחרי דיון סוער שנערך ברביעי בוועדה למעמד האישה בכנסת, בה התגלו חילוקי דעות על חישובי השכר של העובדים.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגיבה על איום השביתה של עובדי המעבדות: "כמה שזה היה צפוי. לצערי הרב, במדינה שלנו מי שלא דופק על השולחן אז לא מתייחסים אליו. במשך תקופה ארוכה עובדי המעבדות שוטחים את טענותיהם על המצב הבלתי נסבל של המעבדות ועובדיהם ולאף אחד זה לא מזיז. המאבק של עובדי המעבדות צודק לחלוטין והממשלה צריכה להפנים שלא מדובר באיום סרק ואם המצב לא ישתנה, בתוך שבועיים נשאר בלי בדיקות מעבדה בכלל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!