דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי / הסכם קיבוצי ראשון בכפר השיקומי "עלה נגב - נחלת ערן"

250 עובדי הכפר, שהתארגנו בהסתדרות לפני כשנה, ייהנו מתוספות שכר, דמי הבראה מוגדלים והטבות נוספות. ניסנקורן: "הצליחו לייצר תנאי העסקה טובים ומכבדים, ותרמו לחיזוק מעמד העובדים באזור כולו".

חתימת ההסכם בעלה נגב-נחלת ערן. צילום: דוברות ההסתדרות.
חתימת ההסכם בעלה נגב-נחלת ערן. צילום: דוברות ההסתדרות.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון נחתם אתמול (רביעי) עבור כ-250 עובדי הכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן", שהתאגדו בהסתדרות לפני כשנה. הכפר השיקומי ממוקם בסמוך לאופקים ומהווה בית חם לתינוקות, לילדים ולמבוגרים בעלי מוגבלויות שכליות-התפתחותיות המשולבות בנכויות פיזיות קשות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך את אנשי מרחב הנגב של ההסתדרות, את ועד העובדים ואת הנהלת הכפר ואמר כי "הצליחו לייצר כאן תנאי העסקה טובים ומכבדים יותר בכפר, ובמבט כולל יותר תרמו לחיזוק מעמד העובדים באזור כולו. עובדי 'עלה נגב' עושים עבודת קודש ומטפלים בחוסים במסירות ובנחישות הראויות לכל ההערכה. כעת, משהם יודעים שתנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי מוסדרים בהסכם קיבוצי, כל הצדדים ירוויחו".

חתימת ההסכם בעלה נגב-נחלת ערן. צילום: דוברות ההסתדרות.
חתימת ההסכם בעלה נגב-נחלת ערן. צילום: דוברות ההסתדרות.

אלוף במיל' דורון אלמוג, ממקימי הכפר הקרוי על שם בנו ערן אלמוג ז"ל, ומשמש כיום כיו"ר הכפר, אמר כי תהליך ניסוח ההסכם הקיבוצי היה תהליך מופתי שבמרכזו דאגת העובדים למטופלים ולאוכלוסייה החלשה ביותר בחברה. "ערן בני היה נטול אגו וכך גם דיירי הכפר," אמר אלמוג, "זו האווירה השוררת פה אשר הייתה ניכרת בתהליך ההתדיינות לקראת ההסכם הקיבוצי. עובדי הכפר שותפים לעשייה מקצועית, מלאה באהבה ובמסירות נפש".

במסגרת ההסכם, יקבלו העובדים תוספות וקידומי שכר. כמו כן, נקבע שכר מינימום שעתי ייחודי, הגבוה ב-1.5 ש"ח מהשכר הקבוע בחוק. הוותק המקצועי שצברו בעבר אחיות, עובדים סוציאליים ועובדים פרא-רפואיים ייחשב להם לצורך חישוב תוספות ותק בכפר. כמו כן, מטפלות ואחיות תקבלנה גמול נוסף עבור עבודה במשמרות, שינוע בין 17% ל-25% בהתאם למשמרת. שכר הבסיס השעתי של הסייעות יעלה ל-27.5 ש"ח לשעה, והן תעבורנה להעסקה על בסיס חודשי. גם העובדים הפרא-רפואיים יועברו להעסקה על בסיס חודשי.

עובדים שיקודמו לתפקיד ניהולי ייהנו מתוספת שכר של 15%. העובדים יקבלו מעמד של קביעות לאחר ותק של שנת עבודה.  עובדים בעלי ותק של 11-7 שנים יקבלו יום חופשה נוסף, ועובדים עם ותק העולה על שש שנים יקבלו יום הבראה נוסף מעבר לקבוע בצו ההרחבה. ערך ימי ההבראה יוגדל ויעמוד על 400 ש"ח ליום הבראה. סייעות בבית הספר שבכפר תקבלנה במהלך חודש אוגוסט  חופשה בת שבועיים על חשבון המעסיק.

האחיות המועסקות בכפר תקבלנה תמריצים בגובה 300 ש"ח לפחות בחודש, ותזכינה לתוספת שכר של 2% על תואר ראשון, ו-2% נוספים על תואר שני. עובדי המקצועות הפרא-רפואיים יקבלו גם הם תוספת של 2% לשעה על תואר שני.

בכל שנה ייערך בכפר טקס להוקרת חמישה עובדים מצטיינים, שייבחרו בשיתוף ועד העובדים ויקבלו מענק בגובה 2,000 ש"ח. כמו כן, בכל חודש תבחר ההנהלה עד שלושה עובדים מצטיינים שיקבלו תגמול בשווי 200 ש"ח.

בין יתר סעיפי ההסכם, נקבע כי כל הליכי סיום ההעסקה בעמותה ילוו על ידי נציגות העובדים בהתאם למנגנונים שונים שהוסדרו בהסכם.

"עובדי 'עלה נגב' התארגנו בהסתדרות תוך זמן קצר לפני מעט יותר משנה, והיום הם קוצרים את הפֵרות בזכות האומץ והיוזמה הרבה שגילו," אמר יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף.

יו"ר ועד העובדים, אושר כהן, אמרה כי "בכפר שלנו נמצאים דיירים מאוד מיוחדים אתם עובדים אנשים עם נשמה גדולה ויכולת נתינה והכלה. אני מאמינה שמגיע להם הסכם כמו זה שאליו הגענו. מעתה נפנה כולנו יחד עם הפנים קדימה".

מנכ"ל הכפר, אבי וורצמן, הודה לכל הגורמים שלקחו חלק במשא ומתן, ואמר "מדובר בהסכם חשוב שמהווה מודל ודוגמה למוסדות רבים בארץ. הדבר המרכזי אשר הוביל את כולנו בתהליך היה לקיים אותו בצורה מכבדת ונכונה למען דיירי הכפר. אני שמח על הדרך החדשה והמשותפת אליה אנו יוצאים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!