דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נזקי הקורונה

בדרך לשגרה / פורסם המתווה ל״פתיחת השמיים״: "לאפשר לכמה שיותר ישראלים כניסה למדינות ירוקות"

על פי המתווה של משרד הבריאות יתאפשרו טיסות למדינות שיאשרו כניסת אזרחים ישראלים אליהן | איחוד האמירויות אינה מדינה ירוקה נכון לעכשיו | נתב"ג פרסם מכרז לפתיחת מעבדת בדיקות

מטוס אל על ממריא (צילום: משה שי \ פלאש90)
מטוס אל על ממריא (צילום: משה שי \ פלאש90)
הדס יום טוב

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הודיע שבמסגרת מתווה ״השמיים הפתוחים״ לאזרחים ישראלים, יותרו טיסות לחו"ל למדינות ירוקות, שיאשרו כניסת אזרחים ישראלים אליהן.

יש לציין שרוב המדינות הירוקות בעולם לא מאפשרות כרגע כניסת ישראלים אלא בנסיבות מיוחדות. "אנחנו מנהלים מו"מ כשהמטרה היא לאפשר לכמה שיותר ישראלים כניסה למדינות ירוקות", אמר ד"ר אשר שלמון מהמחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות.

מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לישראל יוכלו להיכנס אזרחים המגיעים ממדינות ירוקות על פי הגדרת האיחוד האירופי וההגדרה הישראלית שתיקבע. מנכ"ל משרד הבריאות, חתם ביום ראשון על צו פטור מבידוד לשבים מ-20 מדינות ירוקות. המדינות המופיעות בצו הן: אוסטריה, איטליה, אסטוניה, בולגריה, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הונג-קונג, הונגריה, יוון, ירדן, לטביה, ליטא, ניו-זילנד, סלובניה, פינלנד, קנדה, קפריסין, קרואטיה.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הדגיש שמי שמתכנן נסיעה לחו"ל צריך לבדוק את הרשימה של המדינות המותרות באתר משרד הבריאות ולבחון את דרישתן של מדינות אלה לכניסה לגבולותיהן.

"אחת לשבועיים יהיו עדכונים ברשימת המדינות הירוקות. יש לבדוק מה הם התנאים שאותה מדינה דורשת: האם צריך לעשות בדיקה, להיכנס לבידוד והאם היא מתירה לישראלים להיכנס אליה. בכל מקרה, לפני העלייה למטוס יש למלא הצהרת בריאות". יובל בן הרוש, ראש מכלל תעופה במשרד לטיפול בקורונה, הוסיף כי הסיכון המרכזי הוא במטוס וכי נעשו צעדים כדי להקטין את רמות הסיכון גם במטוס וגם בנמל התעופה".

לגבי הבדיקות בשדה התעופה, אמר גרוטו שנכון להיום ישראל לא דורשת בדיקת קורונה בשדה התעופה, כפי שנוהגות מדינות רבות אחרות. "אם מישהו נדבק במטוס לא נראה את זה כשהוא נכנס לארץ. נתב"ג פרסם מכרז למעבדת בדיקות ויכול להיות שנשתמש בכלי הזה בהמשך. בשלב זה אנו לא דורשים בדיקות למי שמגיע ממדינות ירוקות".

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות (צילום: ויקימדיה).
פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות (צילום: ויקימדיה).

שלמון אמר כי יחלוף עוד זמן עד לקבלת החלטה לגבי כניסה ויציאה למדינות אדומות. "יש שאלות מאוד מורכבות ואנו לא רוצים להיות במצב שאנו מייבאים ארצה מחלות. המטרה ללמוד את הלקחים ולפתוח את משק התיירות בזהירות. ההערכה שלנו היא שבחודש ייכנסו לישראל כמה עשרות בודדים שנושאים את הנגיף". לגבי טיסות קונקשן והמתנה בנמלי תעופה, הודגש כי כל עוד הנוסע נשאר בשדה התעופה ולא יצא ממנו, הוא לא ייחשב כנוסע ששהה במדינה אדומה, אך אם נכנס למדינה והסתובב בעיר, כן ייחשב כמי ששהה במדינה אדומה.

בנושא טיסות לאיחוד האמירויות, שדוברו רבות מאז הכרזת נתניהו, הבהיר שלמון: "לא בחנו לעומק את המצב באיחוד האמירויות, כרגע על-פי הנתונים הראשונים המדינות האלה אינן ירוקות באופן מלא. נבחן את זה במהלך השבועיים הקרובים ונשקול אותה כפי שאנחנו שוקלים מדינות אחרות". עוד הוסיף כי עמדת משרד הבריאות היא שהטיסות המסורתיות לאומן סביב חגי תשרי לא תוכלנה להתקיים במתכונתן הרגילה, ומתנהל שיח מול ממשלת אוקראינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!