דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / פרופ' גמזו: ההחלטה על פתיחת שנת הלימודים - שבוע לפני ה-1 בספטמבר

פרויקטור הקורונה אמר כי האכיפה על ההגבלות תוגבר, וכי ישקול הגבלות מחמירות במהלך חגי תשרי

פרופ' רוני גמזו במסיבת עיתונאים (צילום: לע"מ)
פרופ' רוני גמזו במסיבת עיתונאים (צילום: לע"מ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ההחלטה על מתווה פתיחת בתי הספר תתקבל עד שבוע לפני פתיחת השנה, כך אמר היום (שלישי) פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בהצהרה לתקשורת. גמזו אמר כי לדעתו יש להבדיל בין צרכיהם של תלמידי יסודי לבין תלמידים בוגרים יותר, וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו מכיר את עמדתו. "משרד החינוך מאוד מאוד רוצה שהכל ייפתח, אך צריך לשים לב שלא שמים עוד משקל על עליית תחלואה. צריך לחשוב היטב ולא ליצור לעצמנו בעיות."

גמזו אמר כי עכשיו, אחרי אישור תכנית הרמזור שמאפשרת לרשויות המקומיות להתמודד עם הקורונה בתחומן, השלב הבא הוא העברת הסמכות לרשויות המקומיות תחת פיקוד העורף. "אני נותן לפיקוד העורף את כל הסמכות לנהל את הקורונה ברשויות המקומיות. כשהרשות מנהלת את עצמה, היא גם קובעת את תנאי הרמזור בעצמה."

גמזו אומר כי הוא מנהל שיחות עם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס כדי לדייק את ההגדרות ואת פרטי התכנית. לדבריו, תכנית הרמזור "דוחפת את הרשויות לנהל, ואת האזרחים להבין, ואולי סוף כל סוף להתעניין ברמת התחלואה באזור שלהם….  הניהול של הקורונה חייב להיות דרך הרשויות המקומיות. הקורונה היא אירוע קהילתי – מי יקשיב לי מירושלים?"

פרופ גמזו הכריז על מבצע אכיפה מוגברת בשיתוף של משטרת ישראל.  "אנחנו מבצעים עליית מדרגה באכיפת הגבלות ההתקהלות. אנחנו חייבים להגדיל האכיפה. הציבור רוצה את זה, כי כרגע אנשים מבינים שההגבלות לא רציניות."

גמזו אמר כי תישקל האפשרות להטיל סגר בחגים: "כולם יודעים מה הבעייתיות בתנועה של משפחה בבילוי בחגים. ראינו את זה בחג הקורבן. עכשיו זה לא הזמן להגיד. אם אנחנו ברמת תחלואה גבוהה קרוב לחגים, יהיה צורך לחשוב על הגבלות. ברגע שה-R (מקדם ההדבקה) יעלה מעל 1, אני עלול להמליץ על הגבלת תנועה. כולנו יודעים כמה המצב הנוכחי, שבו R עומד על 1 והתחלואה לא עולה, שברירית."

בנוסף ביקש גמזו מהממשלה ומהציבור להכיר במאמצים של צוותי הרפואה שמטפלים בחולי הגל השני של הקורונה. "נפגשתי אתמול עם 60 אחיות טיפול נמרץ, והבנתי שהן יוכלו להמשיך לקבל חולים קשים. יש מורכבויות, קשיים, אבל הדבר העיקרי הוא שבשלב הראשון היו פחות חולים אבל כל המדינה אהבה אותנו. בגל השני אנחנו לא מרגישים לא נאהבים ולא מקבלים תשומת לב. אנחנו עובדים עכשיו הכי קשה שבעולם. אני ממשיך את הדרך של מניעת סגר בעזרתם ואני מצפה להרבה יותר תמיכה בעובדים."

"יש שם הרואיקה, מצליחים לטפל בכולם, גם פעילות אלקטיבית, גם מקרים דחופים, גם קורונה", אמר גמזו, "אני מצפה לזה גם מהממשלה גם מהציבור. אני רוצה ללכת בדרך שלי, של מגבלות לא של סגר. אומרים שיש יותר מידי כלכלה בכותרות, ואיפה צוותי הרפואה בכותרות? מגיע להם קצת יותר אהבה ואהדה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!