דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל על

כלכלת הקורונה / למרות פתיחת השמיים: אל על מאריכה את החל"ת לעובדיה

במכתב ששלח כתב מנכ"ל החברה גונן אוסישקין: "המרחק עד לתחילת פעילות טיסתית עדיין רב" | כדי להתקדם בתכנית החילוץ ולהנפיק מניות צריכה החברה הלוואה מאחד הבנקים

מטוס אל על (צילום אילוסטרציה: משה שי  פלאש 90)
מטוס אל על (צילום אילוסטרציה: משה שי פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת אל על הודיעה היום (שלישי) כי על אף המתווה המתגבש לפתיחה חלקית של השמים, תאריך את משך החל"ת ל-6,080 עובדיה עד סוף חודש ספטמבר. זאת, על רקע איסור כניסת זרים לישראל וחובת הבידוד החלה על ישראלים השבים לארץ ממרבית המדינות. החברה מבצעת כיום רק פעילות טיסות מטען מצומצמת.

במכתב ששלח לעובדיו בירך מנכ"ל אל על גונן אוסישקין על ההחלטה העקרונית לפתיחת השמיים, אך ציין כי לעת עתה מדובר רק על מתן פתור מחובת בידוד לישראלים השבים ממדינות ירוקות. "המרחק עד לתחילת פעילות טיסתית סדירה ומשמעותית עדיין רב" ציין.

"על מנת שנראה אנשים חוזרים לטוס, צריך שבמדינת המוצא והיעד יוסרו חובות בידוד, תהליכי הבדיקות (במידה וידרשו) יהיו קצרים, ולא פחות חשוב, צריך שאמון הציבור בטיסות יהיה גבוה" כתב אוסישקין. לדבריו, על אף ההחלטה להאריך את תקופת החל"ת החברה עושה ניסיונות להוציא פעילות טיסות מטענים באמצעות מטוסי נוסעים.

לצד זאת, הוסיף כי המהלך להנפקת מניות אל על בהיקף 150 מיליון דולר מתקדם וצפוי להיות מושלם במהלך השבועות הקודמים, אך על מנת להשלימו נדרש למצוא בנק שיסכים לתת את ההלוואה בערבות המדינה. "בשלב זה היכולת שלנו להוסיף ולהתקיים מתאפשרת בעיקר בשל ניהול תזרימי קפדני ועמידה באבני הדרך כפי שהונחו על ידי משרד האוצר".

"אני מבטיח לכם כי בכל דקה, אני חושב עליכם וכל מאמצי ועשייתי מוקדשים לדבר אחד בלבד – העלתה של אל על, על נתיב יציב ובטוח למול מציאות חדשה של תחרות, רגולציה ואתגרים שעוד נכונו לנו" סיכם את מכתבו.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, התייחס לדבריו ואמר כי "חברת אל על מתמודדת בשתי חזיתות. האחת מול הבנקים והשניה מול ההכנה לתחילת פעילות טיסתית. על מנת שהחברה תוכל להתחיל את פעילותה העיסקית היא זקוקה להזרמת הכספים". בין לבין, הוסיף, נערכת החברה למיטב ידיעתו להנעת פעילותה.

ביום ראשון השבוע, הודיע יו"ר דירקטוריון אל על, אלי דפס, על התפטרותו בשל נסיבות רפואיות. "אני נפרד מהתפקיד, אך לא מהעובדים הנפלאים באל על, בכל הסקטורים, שראויים לכך שהחברה תחזור לטוס בהקדם" כתב להנהלת החברה ולחברי הדירקטוריון. "יש לי אמון מלא בהנהלת החברה ובחברי הדירקטוריון אשר יידעו להוביל את אל על אל מעבר למשבר הזה לעתיד יציב ובטוח יותר, עבור קהל לקוחותיה, אלפי בתי אב המתפרנסים ממנה וגם לציבור בעלי המניות הנותנים בה אמון, לנוכח התחייבות ראש הממשלה, שרת התחבורה ושר האוצר להיות נאמנים לסיוע לחברה".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!