דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשלומי הורים

חינוך / הנהגת ההורים במתקפה: ״הפחתת תשלומי ההורים היא מסווה לקיצוץ בשירותים לתלמיד״

שנים דרשו ההורים לבטל את התשלומים הנוספים, אך את הודעת השר גלנט הם רואים כתרמית: לטענתם קיצוץ השירותים בזמן הקורונה מוצג כהוזלה להורים

תלמידים בדרכם לבית הספר (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
תלמידים בדרכם לבית הספר (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
דוד טברסקי

הנהגת ההורים יצאה אתמול (שלישי) במתקפה חריפה נגד תכנית משרד החינוך להפחתת תשלומי ההורים. לטענתם, ההורדה לא משמעותית והיא מכסה בפועל על קיצוץ בהוצאות ובשירותים לתלמידים.

משרד החינוך הודיע אתמול על הפחתת תשלומי ההורים לבתי הספר לשנת הלימודים הקרובה על פעילויות העשרה ולימודים נוספים בשיעור של כ-600 מאות שקלים בשנה לתלמיד. לפי ההורים, ההוזלה עליה הכריז משרד החינוך תעמוד בפועל על עשרות בודדות של שקלים שיופחתו מסעיף סל תרבות, שהיקף פעילותו יקוצץ בעקבות משבר הקורונה, וצמצום בהוצאות מסיבות הסיום שלא התקיימו במועדונים ואולמות אירועים.

"נשברה הפרדיגמה שאי אפשר להוזיל את תשלומי ההורים, השאלה היא עד כמה" אמר ח"כ רם שפע, יו"ר ועדת החינוך, שסירב להגיע להסכמה על התקציב, למרות תמיכתה של סיעת הליכוד בוועדה.

"לא מדובר בהפחתה אלא קיצוץ בשירותים לתלמיד והורדת העלות בהתאמה" אמר אמש (שלישי) מירון שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית. ההנהגה העבירה ביקורת על כך שלמרות הסתייגויות רבות שבאו מחברי הכנסת בוועדת החינוך והפורומים השונים, דרישת משרד החינוך לגבות מראש עבור פעילויות שלא בהכרח יתקיימו עדין נמצאת על השולחן, וזאת בעוד אלפיי הורים עדין לא קיבלו החזרים מלאים על פעילויות שלא התקיימו בשנה שעברה.

שפע נעל את ועדת החינוך אמש בלי הסכמה על תשלומי ההורים "מהמתווה שהוצג היום לתקשורת הוא הפחתה של שירותים ולא הפחתה של כסף" אמר שפע  "אנחנו חוזרים להמשך דיונים על מנת להגיע להסכמות. לא הגענו למתווה שמיטיב עם ההורים ושומר על הרמה של השירותים הניתנים לתלמידים".

"מקבלים פחות, אז משלמים פחות – זו לא הוזלה" אמר ח"כ מאיר כהן, שהציע לחלק את תשלומי ההורים למספר פעימות במהלך השנה, כדי להקל על ההורים ובשביל לא לאפשר מצב בו תהיה גבייה על פעילויות שלא התקיימו.

תכנית תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשפ"א, אותה הציג שר החינוך, הוזילה במאות שקלים את תשלומי הרשות המוכרים גם בתור תל"ן (תשלום לימודים נוסף) הנגבים בעיקר למגמות ופעילויות ייחודיות בתוך התיכונים. תשלומים אלו נגבים באופן שאינו אחיד בין בתי הספר ושכבות הלימוד ויכולים להגיע לסכומים של עד 5,000 ש"ח לשנה. ככל הנראה, "החסכון" אותו הציג המשרד יתגלם בהמשך בתכניות עצמן.

על פי מסמך של מחלקת המחקר והמידע של הכנסת היקף תשלומי ההורים נאמד בכ-5 מיליארד ש"ח מדי שנה בעוד ועדת החינוך נדרשת לאשר מדי שנה את הסכום לגבייה מההורים (תשלומי חובה ורשות) המוערכים בכ-1.5 מיליארד ש"ח. בשנה שעברה, אישרה הוועדה גביית תשלומים שנעו בין 532 שקלים לתלמיד כיתה א', ל-1,314 שקלים לתלמיד י"ב וזאת לאחר שניתנה הבטחה על יצירת תכנית הדרגתית לביטול התשלומים וסבסוד של 24 ש"ח על תקציב מסיבות הסיום.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!