דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בעולם / ארגוני עובדים ברחבי העולם מביעים סולידריות עם עובדי בלארוס

מזכ"ל ITUC: "קוראים לממשלות להגביר את הלחץ על המשטר ולהביא להחלפתו, כך שהדמוקרטיה תוכל סוף סוף לנצח. פעולות האיגודים המקצועיים הינן מרכזיות בהשגת דמוקרטיה וכבוד לזכויות אדם" | מנהיגי איגודי עובדים במדינה נעצרו לאחר שהשתתפו בהפגנות נגד הנשיא

הפגנות עובדים בבלארוס (צילום: ituc-csi.org)
הפגנות עובדים בבלארוס (צילום: ituc-csi.org)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

קונדפרציית האיגודים המקצועיים הבינלאומית ITUC וקונפדרציית האיגודים המקצועיים האירופית ETUC, הביעו סולידריות עם עובדי בלארוס, כך פורסם אתמול (שלישי). בלארוס סוערת מאז פרסום תוצאות הבחירות במדינה. מאות אלפים מפגינים בעיר הבירה מינסק, וגם בבסיס התמיכה של הנשיא הנוכחי, העובדים המאוגדים, קולות המחאה גוברים והם פתחו בשביתות ועיצומים.

"אנו עומדים בסולידריות עם האיגוד החבר, ה-BKDP, והאנשים העובדים בבלארוס כשהם מתאגדים כדי להתנער מהשרידים האחרונים של המשטר המושחת שדיכא באופן שיטתי את העובדים ואת זכויות האדם האחרות במשך יותר משני עשורים. קוראים לממשלות להגביר את הלחץ על המשטר להתחלף, כך שהדמוקרטיה תוכל סוף סוף לנצח" אמרה מזכ"ל ITUC, שארן בוארו.

ניקולאי זימין, מנהיג התאגדות העובדים הכימיים, שוחרר ממעצר בעקבות פניות דחופות מצד איגודים בתוך ומחוץ למדינה, וקיבל בדחיפות טיפול רפואי שנשלל ממנו בעת שהיה במעצר. שני מנהיגי איגוד מקצועי נוספים, מקסים סרדה ווסילי פטריקין, שוחררו במקביל, אולם רבים מאלו המוחזקים עדיין טרם שוחררו.

אליאקסנדר ירשוק, נשיא BKDP, גינה את "הזיוף הציני בבחירות לנשיאות והזוועות שמתרחשות בדיכוי הפגנות שלוות". ה-BKDP אמר כי "נחישות העובדים ללכת עד הסוף תמלא כעת תפקיד מכריע בפתרון המשבר הפוליטי החריף במדינה".

החלטת האיחוד האירופי להנהיג 'סנקציות חכמות' על בלארוס ולקיים ישיבה מיוחדת היום (רביעי) התקבלה בברכה על ידי תנועת האיגודים המקצועיים האירופיים. לוקה ויסנטיני, מזכ"ל ה- ETUC והמועצה האזורית הפאן-אירופית של ה- ITUC אמר: "תנועת האיגודים המקצועיים האירופיים קוראת במשותף לאיחוד האירופי לבחון את יחסי האיחוד האירופי עם בלארוס. זה כולל הכנסת מחדש של סנקציות בגין הונאת בחירות ואלימות וכן בחינה מחדש של שיתוף פעולה עם המדינה, כולל במסגרת השותפות המזרחית (Eastern Partnership). יש לטפל בדחיפות בחיזוק התמיכה בחברה האזרחית בבלארוס, כולל איגודים עצמאיים, והפסקת כל תמיכה כספית של האיחוד האירופי לממשלה ופרויקטים שבשליטת המדינה, כולל באמצעות בנקים המזרימים משאבים לפיתוח".

"כמו בכל כך הרבה מקרים בעבר, פעולות האיגודים המקצועיים הינן מרכזיות בהשגת דמוקרטיה וכבוד לזכויות אדם. תושבי בלארוס יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי הסולידריות שהם זוכים לה מצד איגודים ברחבי העולם והתמיכה במטרתם היא חזקה ותימשך עד למילוי דרישותיהם של האיגודים המקצועיים העצמאיים של בלארוס", הוסיפה שארן בורו.

בימים האחרונים, מקומות עבודה ברחבי בלארוס מארגנים פעולות מחאה בעקבות קריאות של האיגוד המקצועי הבלארוסי BKDP ושל האופוזיציה. הנשיא לוקשנקו אף נתקל בקריאות בוז ודרישות להתפטרותו כאשר ביקר במפעל שעובדיו מזוהים כתומכיו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!