דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

הבלגן בחינוך / מפעילי מעונות היום המפוקחים מזהירים: לא נחזור לפעילות ב-1 בספטמבר

הארגונים טוענים כי 60 מיליון שקלים שהובטחו להם כשיפוי על תקופת הקורונה, לא הועברו עדיין | יו"ר נעמת, חגית פאר: "דורשים לקבל את המינימום הנדרש לפתיחה באופן בטוח לפעוטות ולצוותים"

כיתה במעון יום (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
כיתה במעון יום (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מפעילי מעונות היום המפוקחים הודיעו כי לא יחזרו לפעילות ב-1 בספטמבר, זאת משום שלטענתם הממשלה לא העבירה להם עדיין את  תקציבי השיפוי שהובטחו בעקבות משבר הקורונה ובעבור עלויות התפעול שגדלו. לטענת הארגונים, הפעלת המעונות ללא התקציבים "מסכנת בריאותית את הפעוטות ואת הצוותים. היינו במצב קשה עוד לפני הקורונה וכעת בעקבות התנערות המדינה אנו בקריסה מוחלטת".

מלבד השיפוי השוטף לתקופת הקורונה, המוערך ב-60 מיליון שקלים, עליו כבר הוסכם עם המדינה, דורשים הארגונים קביעת נהלים ברורים, תוך התייעצות עם אנשי מקצוע, לגבי תרחישים שונים במהלך השנה – כולל במצב של סגר, חזרה לעבודה בקפסולות ועם מספר מוגבל של ילדים וכו' – וכתובת ברורה להתייעצות וקבלת הנחיות.

חגית פאר, יו"ר נעמת: "קוראת לראש הממשלה להתערב, באופן אישי, ולאפשר את פתיחת המעונות ב-1 בספטמבר. לא יעלה על הדעת מחדל של אי פתיחת השנה, והשארת מאות אלפי הורים בבית עם הפעוטות בשל אי העברת תקציבי חירום שהובטחו. צריך להבין- מדובר בכספים שנועדו להבטיח שגרת יום בטוחה לפעוטות ולצוותים. במצב הנוכחי לא נוכל להסתכל להורים בעיניים אם לא נפתח את השנה. הדרישה היא לא לפתור את משבר הענף אלא לקבל את המינימום הנדרש בכדי שנוכל לפתוח את המעונות באופן בטוח לפעוטות ולצוותים שלנו"

ב-10 במאי נפתחו המעונות באופן חלקי, וב-17 במאי נפתחו באופן מלא, בהמשך להחלטת הממשלה ובכפוף לעמידה בכללי משרד הבריאות. בארגונים המפעילים את מעונות היום מציינים כי לפחות 10% מהפעוטות לא שבו למעונות, וכי נרשמה ירידה חדה בנתוני ההרשמה לשנה הבאה.

עוד טענו כי כ-10% מהמעונות נסגרו לפרקי זמן של שבועות, בעקבות גילוי של חולים מאומתים במסגרות, עובדה שהובילה לדרישה מצד ההורים להחזרת שכר הלימוד ולתשלום של המעונות עבור ימי מחלה לצוותים.

בנוסף, הקורונה הביאה עמה הוצאות נוספות שלא היו קודם לכן – מחיטוי יסודי של המתחמים, דרך תגבור כוח אדם בכל מעון ושעות עבודה נוספות של הצוותים ועד הוצאות שוטפות על מזון שהתקלקל עקב סגירת מעונות שהתגלה בהם חולה מאומת. על פי הארגונים, מציאות זו הובילה את הענף למצב חדש של אי יכולת לקיים שגרה תחת המגבלות הבריאותיות, שמייקרות עלויות מצד אחד, ומורידות את ההכנסות מהצד השני. זאת הזמן שתקציבי השיפוי שהובטחו לא הועברו אליהם.

בישראל פועלים כ-2,000 מעונות יום מפוקחים, בהם כ-100 אלף פעוטות וכ-16 אלף מחנכות ונשות צוות. בין הארגונים המפעילים נעמת, ויצו, אמונה, נשי חרות, נאות מרגלית, בית יעקב, הגן הקיבוצי, מרכז המועצות האזוריות, החברה למתנסים, רשת מעונות אמילי, ואיגוד מעונות יום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!