דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פתיחת שנת הלימודים / מאות הפגינו נגד סגירת תכנית קרב: "הפסד ענק לתלמידי ישראל"

ההפגנה נערכה היום (ד') בכיכר רבין בתל אביב, בצל איום הפיטורים של כ-4000 עובדות ועובדי התוכנית | התקציב להפעלת תכנית קרב תקוע בהיעדר תקציב מדינה מאושר

  • הפגנת עובדי קרן קרב (צילום: דוברות ההסתדרות)
    הפגנת עובדי קרן קרב (צילום: דוברות ההסתדרות)
  • הפגנת עובדי קרן קרב (צילום: תומר שמוקלר)
    הפגנת עובדי קרן קרב (צילום: תומר שמוקלר)
  • הפגנת עובדי קרן קרב (צילום: דוברות ההסתדרות)
    הפגנת עובדי קרן קרב (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות עובדות ועובדי תוכנית קרב הפגינו היום (רביעי) בכיכר רבין בתל אביב כנגד סגירת התוכנית. המפגינים נשאו שלטים עם דמות 'הזעקה' מציורו המפורסם של מונק, במחאה על חוסר ההיגיון והאבסורד שבסגירת התוכנית.

עופר צופי ממבשרת ציון בוגר התוכנית ומדריך בה אמר: "אני מורה ומדריך בתוכנית למעלה מעשור. אבל כילד התוכנית הזו הצילה אותי, עברתי חרם חברתי גדול. הגעתי למקומות לא טובים. אמרו עלי שאני לא אשרוד ואגמור מאחורי סוגר ובריח. אבל אמרתי שאני אלמד ילדים לרקוד, לפרוח, לצמוח. מילד שלא האמינו שיגמור בגרות הייתי למורה".

"תוכנית קרב היא בעלת חשיבות עצומה לילדים", אמרה על הבמה ענת רוזנבלט מהמועצה האזורית מטה יהודה, "היא מאמנת את הילדים בערכים חינוכיים חשובים: התמדה ומחויבות, תרגול ואימון כדרך להשגת מטרות, ביטוי עצמי חפשי, התמודדות עם הצלחה וכישלון".

יו"ר הסתדרות המעו"ף: "שנת הלימודים בשלטון המקומי לא תיפתח"

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל: "נפעיל סולידריות מלאה, לא נוותר עליכם, אתם חלק בלתי נפרד מאיתנו. אני מבקש משרי החינוך והאוצר לקחת אותנו ברצינות". לדבריו נציגי הממשלה ביקשו לדחות את הדיון שנקבע למחר בבוקר: "רק אם יבטיחו לנו שלא יהיו פיטורים נאפשר את ביטול הדיון המשפטי. גם בית הדין מעורב, מבין את הסיפור ומבקש למצוא פיתרון".

גלעד גולדמן מנהל מחלקת החינוך של המועצה המקומית באר יעקב אמר: "ראשי הרשויות לא יוותרו על תוכנית קרב שלקח שנים לבנות אותה.תוכנית שתורמים מחו"ל השקיעו בה. שנים היינו שותפים במימונה.גם הרשויות וגם ההורים. כל חלופה אחרת תהיה פחות מקצועית ויותר יקרה".

"אני מסתכלת עליכם ועוצרת את הדמעות", אמרה למפגינים עו"ד רותי לוי ראש חטיבת החינוך בהסתדרות המעו"ף: "אין מצב שאתם הולכים הביתה, אין מצב שתלמידי ישראל מפסידים אתכם, אתם חוד החנית. המצאתם מחדש את החינוך בזום וכל זה בהתנדבות. לימדתם את הילדים שלנו חשיבה מחוץ לקופסא, חינכתם דורות שחלקם היום מנכ"לים וראשי רשויות. אתם יודעים למה שר החינוך לא ירד לעשות איתנו קבלת שבת בשבוע שעבר?  כי הוא התבייש להסתכל לכם בעיניים".

"האם ייתכן שמשרד החינוך מרשה לעצמו לאבד 4000 אנשי חינוך מוכשרים, יצירתיים ומסורים דווקא כשהמערכת כל כך זקוקה לנו?" מוסיפה אורלי לוי, יו"ר וועד העובדים, "בימים אלו אנו זוכים בתמיכה רחבה מקיר לקיר מחברי כנסת ושרים ולא בכדי. כולם יודעים מי אנחנו ומה תרומתנו למערכת החינוך, אני קוראת לראש הממשלה נתניהו, לשר החינוך גלנט ולשר האוצר כץ – תתעוררו ותפעלו, היום. הפיתרון בידיים שלכם. אל תתנו יד לפגיעה במערכת החינוך ולפגיעה בפרנסתם של אלפי עובדים בכל רחבי הארץ".

תוכנית קרב מעבירה 2 מיליון שעות העשרה בשנה, ליותר מ-300 אלף תלמידים ותלמידות ב-125 רשויות בכל הארץ, בעיקר בפריפריה. בתכנית מועסקים כ-3,800 מדריכים ומדריכות ו-200 אנשי תשתית פדגוגית.

בשנת הלימודים הקרובה – טוענת המדינה כי היא איננה יכולה לתקצב את התוכנית.  ההסברים מדברים על סמכויות בתקופת תקציב המשכי, 'קופסאות תקציביות להתמודדות עם הקורונה', משבר פוליטי שמונע חקיקת תקציב מדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!