דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ש״ס

משבר פוליטי / ח״כ אזולאי מש״ס: ״נלחמים שתקציב הישיבות, תכניות קרב והילה יכנסו לבסיס התקציב״

יינון אזולאי, חבר ועדת הכספים נאבק ש-400 מיליון שקלים לישיבות יכנסו לבסיס התקציב, ואומר ל׳דבר׳: ״זו לא פריבילגיה, זה החינוך של הילדים שלי״

ח״כ יינון אזולאי, ש״ס (צילום: נעם רבקין, פלאש 90)
ח״כ יינון אזולאי, ש״ס (צילום: נעם רבקין, פלאש 90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

לחבר כנסת ינון אזולאי (ש"ס) נמאס להסתמך על כספים קואליציוניים לטובת קיום הישיבות החרדיות. "בסך הכול אני מבקש כסף בשביל החינוך של הילדים שלי", הוא אומר ל'דבר', "בגלל שזה לא בבסיס התקציב, כל שנה אנחנו כאילו מבקשים צדקה בכספים קואליציוניים, אומרים לנו אתם גנבים וגלגל ההסתה מתחיל".

הוא מבהיר שגם אם יעבור תקציב לישיבות השנה, לא מדובר בכיסוי מלא של הלימודים בישיבה, והמשפחות עדיין יצטרכו לשלם אלפי שקלים בשנה. לדבריו קיימת הסכמה בין המפלגות החרדיות שיפעלו להכניס את הכסף לבסיס התקציב, כדי לסיים את הריטואל השנתי הקבוע הזה. "אנחנו אשמים, שעד עכשיו לא התעקשנו שזה ייכנס לבסיס".

למה זה באמת לא בבסיס התקציב?
"אין לי מושג. אני מנסה להבין כל פעם, ולא מצליח להבין".

"גם בשביל תכניות היל״ה וקרב, וגם בשביל הילדים שלנו"

במרכז הדיון  – 400 מיליון שקלים שלא עברו השנה לישיבות הגבוהות (כיתה י"ב ומעלה) בגלל התקציב ההמשכי. מדובר בסכום שלא נמצא בבסיס התקציב, ובגלל משטר הקיצוצים של התקציב ההמשכי לא יכול לעבור לישיבות, מה שמסכן לדבריו את המשך פעילותם.

בשנה שעברה עמד תקציב הישיבות על כ-1.2 מיליארד שקלים – כ-300 מיליון מתוכם לא היו בבסיס התקציב. למרות הגידול במספר הלומדים, השנה עומד תקציב הבסיס על 900 מיליון שקלים בלבד.

בדיון שנערך אתמול (רביעי) בוועדת הכספים העלה יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר 4 דרישות לדחיית התקציב: הגדלת התקציב ההמשכי; תקצוב תכניות משלימות לנוער (היל"ה וקרב); תקצוב מוסדות של הציונות הדתית; והעברת הכסף לישיבות, דרישה שעוררה התנגדות בקרב חלק מחברי הוועדה.

"בוועדה עוד אמרו לי מה עם תכניות היל״ה וקרב", הוא מספר, "אני כחבר ועדת כספים נלחמתי בשביל תכניות היל״ה וקרב. אתם עכשיו הצטרפתם למאבק. כפי שאנחנו נלחמים על השכבות החלשות, נלחם גם בשביל היל״ה וקרב, וגם בשביל החינוך של הילדים שלנו"

"הילד שלי התחיל לפני שבוע ללמוד", מספר אזולאי, "אנחנו צריכים לשלם את זה. כמה אני משלם בחודש? 1,300 שקל. אם הוא היה הולך כל יום לישיבה וחוזר הביתה, זה היה עולה 800 שקלים בחודש. גם אם יעבור התקציב נצטרך לשלם".

"אנחנו לא מבקשים פריבילגיות", אומר אזולאי, שמביא כדוגמה את חוק המכינות הקדם צבאיות, שמתקצב כל חניך בכ-25 אלף שקלים בשנה – יותר מ-2,000 שקלים בחודש. "אנחנו לא מבקשים לעלות לרמה כזאת. אם אתה מחלק את מה שביקשנו זה יוצא בערך 420 שקלים לבחור ישיבה. אני לא נכנס לזה, אם מגיע יותר או פחות. רק שייכנס לבסיס התקציב".

"גם לתורה מגיעה זכות קיום בארץ הזאת. זאת הזעקה הגדולה שלי" הוא אומר. "זאת מדינה יהודית, וגם אם לא כולם בה יהודים, וגם אם לא כולם לומדים תורה, זה מגיע לנו בזכות ולא בחסד. זה עצם היותנו, זה מה שאנחנו מאמינים בו. אתם לא יכולים לפגוע בבנים שלי ובעולם התורה".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!