דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נאבקים בקורונה

נאבקים בקורונה / ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה מבלי שהשרים הצביעו על התכנית של פרופ' גמזו

לאחר שהפרויקטור למאבק בקורונה הציג את תכנית "הרמזור", שנועדה להפחית את התחלואה ברחבי הארץ, פרץ ויכוח בים השרים | המשך הדיון וההחלטה נדחו ליום שני הבא

פרופ' רוני גמזו (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90)
פרופ' רוני גמזו (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ישיבת קבינט הקורונה שנערכה היום (חמישי) פוצצה מבלי שהשרים יצביעו על תכנית "הרמזור" של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו. לאחר הצגת התכנית, שנועדה להפחית את התחלואה ברחבי הארץ, התפתח ויכוח בסוגיית בתי הכנסת. המשך הדיון וההחלטה נדחו ליום שני הבא.

פרופ' רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל", הציג לקבינט הקורונה שני מתווים להמשך תפקוד המדינה ולהתמודדות עם הקורונה בהורדת התחלואה, על מנת לשוב לשגרת חיים נורמלית.

בראשית דבריו הדגיש גמזו את חומרת המצב, והדגיש כי מדי יום אנו עדים ל-1500 נדבקים בממוצע, כ-40 חולים קשים חדשים, 10-15 נפטרים וכ-400 נפטרים בחודש. פרופ' גמזו ציין כי רוב הציבור משתף פעולה ורוצה לחזור לשגרה ומיעוט מקרב כל המגזרים מזלזל בהנחיות ומניע את מעגל ההדבקה. למרות זאת, המליץ פרופ' גמזו להמשיך את המתווה הנוכחי ולתת הזדמנות נוספת לבניית התשתיות ולחיזוק אמון הציבור ושיתופו.

פרופ' גמזו קרא בישיבה שלא לטוס השנה לאומן להשתטחות על קבר הרב נחמן מברסלב, וזאת מחשש לאירוע הדבקה המוני לא רק בקרב אלפי הנוסעים, אלא גם בקרב התושבים המקומיים באוקראינה. הוא ציין כי הוא מקווה שמנהיגי שתי המדינות יפעלו לעצירה מוחלטת של המשלחות לאומן השנה, מתוך גילוי אחריות לבריאות הציבור.

המתווה שהומלץ ע"י פרופ' גמזו הוא המשך "שגרת המאמץ מבלימה לשליטה", שמטרתה השתלטות על התפשטות הנגיף לצד פגיעה מינימלית במשק. זאת למרות שהירידה במגמת התחלואה נעצרה. המתווה כולל המשך בניית תשתיות – ובכלל זה המערך הצבאי לחקירות אפידמיולוגיות, כניסה מסיבית של פיקוד העורף לניהול האירוע בעשרות רשויות מקומיות, והפעלה מלאה של תכנית "הרמזור" ברשויות המקומיות.

במתווה הזה בתי הספר צפויים להיפתח ב-1 בספטמבר בכיתות א'-י"ב, על פי מתווה שאושר עד כה, לפיו בכיתות הגבוהות הלימודים יהיו בקפסולות יומיים בשבוע, והשאר בזום. גם כאן המטרה היא להחזיר את הפעילות במשק לשגרה. עם זאת במתווה זה ההמלצה היא לא לאפשר את פתיחת שנה"ל בערים שבהן התחלואה גבוהה. רשימת הערים תסוכם עם שר החינוך. שינוי במתווה הזה יבוצע אך ורק משיקולים רפואיים, וכאשר בתי החולים ירימו דגל אדום ויצביעו על אי ספיקה ותהיה עלייה בהיקף התחלואה.

כעשרה ימים לאחר פתיחת שנת הלימודים תיעשה בחינה מחודשת של המצב ובאם יחול שינוי לרעה בממדי התחלואה, או אפילו עמידה במקום, אזי יקבע דיון להיערכות לקראת חגי תשרי במתווה הגבלות שיוחלט בהמשך.

מתווה נוסף, ״ריסון מהודק״, הוכן על ידי פרופ' גמזו וצוות מגן לישראל לבקשת ראש הממשלה, והוא יופעל על פי שיקול דעת הממשלה ובמידה והמערכת הרפואית תרים "דגל אדום". המתווה כולל הגבלת תנועה של 500 מטר בערים "האדומות", סגירה של המסחר, בתי קפה, קניונים, פעילות פנאי ועוד. העבודה במגזר הציבורי תעבור למתכונת חירום, ומקומות העבודה במגזר הפרטי יפעלו בהיקף של 30%.

בנוסף לשני המתווים הללו, הומלץ כי תכנית רמזור תופעל החל מ- 1.9, ובמסגרתה יוטלו הגבלות בערים בהן תירשם תחלואה גבוהה. הגבלות אלו לא יותאמו לכל סוג עסק, אלא יפעלו על בסיס היגיון של מגבלת התקהלות במבנה סגור או חלל פתוח, בהתאמה לאופי התחלואה בעיר. תכנית זו, שיצרה כאמור מחלוקת בקבינט, תובא לאישור הכנסת לאחר גיבוש התקנות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!