דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות מינית

אלימות מגדרית / פרשת האונס באילת: ועדים, עיריות וחברות מסחריות מוחים כנגד האלימות המגדרית

חברות ועיריות השביתו את פעילותן בשעה 12:00, לאות הזדהות עם המחאה | עובדי הסוכנות היהודית, השליחים בחו"ל והעולים במרכזי הקליטה הפגינו תחת הססמה "אתן לא לבד" | בשעות הערב ייערכו עשרות הפגנות ברחבי הארץ

שביתות במקומות עבודה שונים כאות הזדהות במאבק וכתמיכה בקורבנות תקיפה מינית. (צילום: חברת פלאפון, הסוכנות היהודית, כלל ביטוח, ח"כ מירב כהן)
שביתות במקומות עבודה שונים כאות הזדהות במאבק וכתמיכה בקורבנות תקיפה מינית. (צילום: חברת פלאפון, הסוכנות היהודית, כלל ביטוח, ח"כ מירב כהן)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

המחאה בעקבות האונס באילת ממשיכה גם היום (ראשון). בשעה 12:00 נערכו שביתות הזדהות של 10 דקות במקומות עבודה, בשעה 20:00 ייערכו הפגנות ברחבי הארץ ועצרת מרכזית בכיכר רבין בתל אביב.  

בדף האירוע בפייסבוק כתבו המארגנות: "שעה 12:00 – קחו איתכן משהו אדום. חדלו מלעבוד. צרו הפרעה באי עשיה. עוד נערה נאנסה, דמן של נשים במדינה הזאת מותר. אסור לנו להמשיך ולעבור על כך לסדר היום. כל יום נשים נרצחות, נאנסות, מותקפות – הגיע הזמן לצאת לרחובות. עצרו את כל מה שאתן עושות וצאו לרחוב או לצומת הסמוכה". 

"לגלות סולידריות על מנת שמקרי אלימות נוראיים כאלה לא יחזרו"

חברות פלאפון, yes ובזק בינלאומי השביתו גם הם את העבודה כאות הזדהות. בשעה 12:00 הפסיקו את עבודתם כ- 5,000 עובדי שלוש החברות למשך רבע שעה. לפונים למוקדי השירות והמכירות הושמעה הודעה קולית כי "החברה מזדהה עם המאבק למניעת אלימות נגד נשים, נשוב לפעילות מלאה בשעה 12:15". בנוסף הופרחו במקביל מאות בלונים על ידי עובדות החברה מבנייני שלוש החברות בגבעתיים, כפר סבא ופתח תקוה.

דגנית קרמר, משנה למנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי: "אנו רואים חשיבות בתמיכה במאבק חשוב זה היוצא למניעת אלימות, מכל סוג, נגד נשים".

עובדי בזק השביתו את העבודה והפריחו בלונים במחאה על אלימות ותקיפה מינית נגד נשים. (צילום: חברת פלאפון)
עובדי בזק השביתו את העבודה והפריחו בלונים במחאה על אלימות ותקיפה מינית נגד נשים. (צילום: חברת פלאפון)

תחת הכותרת "אתן לא לבד" הצטרפו למחאה עובדות ועובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית ברחבי הארץ, ושליחי הארגונים מרחבי העולם.

בשעה 12:00 יצאו לרחבת המוסדות הלאומיים בירושלים עובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית, כשהם נושאים שלטים נגד האלימות הגואה. גם במרכזי הקליטה של הסוכנות היהודית ברחבי הארץ הפגינו עולות ועולים חדשים ומתכניות נוספות של הארגון הצטרפו למחאת ההזדהות. בנציגויות ברחבי העולם הצטלמו שליחות ושליחים של הסוכנות היהודית עם השלט "אתן לא לבד".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "אנחנו כאן כדי לעצור את האלימות. מהבניין שממנו הוקמה מדינת ישראל אנחנו קוראים לעצור את האלימות כלפי נשים. אני פונה לגברים בכל רחבי הארץ והעולם- די לאלימות נגד נשים. הגיע הזמן שנבין ונפנים עד כמה נורא ונתעב המעשה שראינו. ההתנהגות הזו חייבת להיפסק ויש לעקור אותה מהשורש".

עובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית בהפגנת תמיכה בנערה בת ה-16, בעקבות מקרה האונס הקשה באילת. (צילום: סוכנות היהודית)
עובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית בהפגנת תמיכה בנערה בת ה-16, בעקבות מקרה האונס הקשה באילת. (צילום: סוכנות היהודית)
עולות במרכז קליטה בהפגנת תמיכה בנערה בת ה-16, בעקבות מקרה האונס הקשה באילת. (צילום: סוכנות היהודית)
עולות במרכז קליטה בהפגנת תמיכה בנערה בת ה-16, בעקבות מקרה האונס הקשה באילת. (צילום: סוכנות היהודית)

 

עובדי אלעד מערכות בתל אביב, בני ברק, ירושלים ונתניה עצרו את עבודתם בשעה 12:00, למשך חצי שעה במסגרת שביתת המחאה. דגן הלוי, מנכ"ל אלעד מערכות: "אנו קוראים לעובדים, נשים וגברים כאחת, לגלות סולידריות על מנת שמקרי אלימות נוראיים כאלה לא יחזרו".

חברת החשמל עצרה את פעילותה, למשך 10 דקות, כאות הזדהות עם נפגעות תקיפה מינית ואלימות כלפי נשים בכלל. במכתב שהופץ על ידי מנכ"ל החברה עופר בלוך, לעובדי החברה נכתב כי "המחויבות שלנו בימים אלה היא כפולה ואף משולשת: כגברים, כנשים וכהורים לילדים ויש לנו השפעה מכרעת על עיצוב דור העתיד, כמו גם חידוד המסרים ומשמעות המילה 'לא'".

בנוסף, החברה תאיר הערב את הארובה ברדינג בתל אביב, כחלק מהגברת המודעות למאבק נגד אלימות ותקיפה מינית וכמפגן תמיכה וחיבוק לנפגעת האונס באילת.

חברות נוספות בהן נערכה שביתת ההזדהות: מיקרוסופט, תקשוב, קרסו, AIG, פז, כלל, מיטב דש, מקאן, פסגות וגזית גלוב. רשת 13 החשיכה את המסך לדקה בשעה 12:00.

"אירוע האונס באילת הוא שפל מוסרי"

עיריית ירושלים קיימה עצרת הזדהות עם הנערה שנאנסה.  במכתב שנשלח לכלל עובדי העירייה נכתב כי "לא ניתן עוד להניח לדברים להמשיך לקרות כאילו לא אירע דבר, דמן כבודן וגופן של נשים אינו הפקר".

בשעה 12:00 קיימה העירייה עצרת הזדהות בכיכר ספרא בעיר, וקראה לכל העובדים והציבור הרחב לחדול את סדר היום ולהגיע לתמוך בנערה. ראש העירייה, משה ליאון: "אירוע האונס באילת הוא שפל מוסרי וכלפי העבריינים יש לנקוט בענישה המחמירה ביותר. דמן של נשים הוא לא הפקר ועיריית ירושלים מגנה ותגנה בחריפות כל פגיעה בנשים, בכבודן ובגופן".

עיריית ירושלים ביקשה להזכיר כי במסגרת המוקד העירוני 106 פועלת, בכל עת, שלוחה 5, על מנת לסייע באופן מיידי לנשים החוות אלימות ותקיפות מיניות וכן מפעילה את פרויקט "מענה ברשת", אשר מטרתו לאתר נוער וצעירים המתמודדים עם מצבי מצוקה לרבות תקיפות ופגיעות מיניות.

עירית תל אביב קיימה, בשעה 12:00, פעילות הסברתית נרחבת לאלפי העובדות והעובדים בה, הפעילות כללה הרצאות וסדנאות חשיבה בנושא.

ערים בהן יערכו הפגנות: תל אביב ב-20:00 בכיכר רבין, באר שבע  ב-20:00 במרכז מורים, פתח תקווה ב-20:00 ברחבת העירייה, הוד השרון ב-18:00 בצומת מרכז רמתיים, רחובות 18:00 ברחבת העירה, כפר יונה ב-18:00 בצומת יפה נוף, יהוד ב-12:00 כיכר סביונים במנחם בגין, שוהם ב-18:00 בכניסה הצפונית לשוהם כביש 444, מזכרת בתיה ב-18:00 מתחם השופרסל הכניסה המזרחית, רמת ישי ב-18:00 כיכר רבין, מודיעין ב-17:00 בצומת שילת, הכפר הירוק ב-12:00 בצומת הכפר הירוק, אשדוד ב-18:00 ברחבת העירייה, חיפה ב-18:00 במרכז הכרמל, ברחבת הכרמלית, מול ג'פניקה, קרית אונו ב-20:00 בגשר 471, לוי אשכול, רעננה ב-18:30 גזר שדרות ירושלים, פרדס חנה ב-12:00 בצומת כרכור, לב השרון ב-20:00 גשר הולכי הרגל של קניון דרורים, אורנית ב-12:00 במרכז המסחרי המפלס העליון, חוף הכרמל ב-12:00 מול המועצה האיזורית, כפר סבא ב-17:00 בכיכר העיר.

הבוקר, הודיעה משטרת ישראל כי עיכבה שבעה קטינים נוספים בחשד למעורבות באונס, והם הועברו להמשך חקירה של צוות החקירה המיוחד שהוקם במרחב לכיש.
היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של הבגיר ושני הקטינים שנעצרו אתמול בחשד לאונס הקטינה. בנוסף, במהלך סוף השבוע נעצרה ושוחררה צעירה בעקבות הודעה שכתבה ברשתות החברתיות בה היא מבקשת שישתפו סרטונים  מהאירוע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!