דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכמי המסגרת

שכר ברשויות המקומיות / הסכם המסגרת, שלב היישום: השכר ברשויות המקומיות יעלה ב-6.5%

בהמשך להסכמי המסגרת במגזר הציבורי, נחתם הסכם ברשויות המקומיות הקובע תוספת שכר של 6.5% והטבות המגיעות עד ל-30% תוספת לשכר עובדי הרשויות. ניסנקורן: "זה צמצום פערים"

חיים ביבס וארנון בר דוד. צילום: חורחה נובומינסקי
חיים ביבס וארנון בר דוד. צילום: חורחה נובומינסקי

בהמשך להסכם המסגרת על השכר במגזר הקיבוצי, שחתמו יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ושר האוצר כחלון באפריל, חתמו היום יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בן דוד ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס על הסכם שכר שיביא להעלאה בשכרם של כ-80 אלף מעובדי הרשויות המקומיות ברחבי המדינה.

במסגרת ההסכם יקבלו העובדים הכלולים בו (עובדים המדורגים על פי הדירוג המנהלי ודירוג המח"ר) תוספת שכר בגובה 6.3%. כמחצית מהתוספת תהיה שקלית, כלומר סכום שיינתן לכלל העובדים, והיתרה תינתן כתוספת אחוזית, כלומר כאחוז מהשכר. התוספת תינתן בפעימות המקבילות לאלו אשר נקבעו בהסכם המסגרת. מאחר והפעימה הראשונה של הסכם המסגרת היא כעת, בחודש יולי, את ההעלאה הראשונה בשכר יקבלו העובדים כבר בתלוש המשכורת על יולי שיקבלו בתחילת אוגוסט.

בהסכם החדש שורה של הטבות נוספות: תוספת שכר מיוחדת ל-90% מהעובדים אשר תינתן באופן מדורג כך שהסכומים הגבוהים (עד 600 שקל) יינתנו לעובדים בדרגות הנמוכות, תוספת של 10% שכר לאוכלסיות ייחודיות (מזכירות בתי ספר, אבות בית ועוד) ותוספת מיוחדת של 2.5% לעובדי מנהל חדשים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר עם חתימת ההסכם כי "הסכם זה הוא הוכחה שהסכם המסגרת הביא עמו בשורה של צמצום פערים. חרטתי על דגלי ועל פועלי את מטרת הגברת השוויון בכל סקטור וסקטור, ולראייה ההישגים אליהם הגענו עבור עובדי הרשויות המקומיות. אני מברך את יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד על דרכו ופועלו ועשייתו לצמצום פערים, ומודה לשר האוצר משה כחלון על העבודה החברתית, המשותפת וליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס על השותפות וההבנה שיש לצמצם את הפערים בחברה הישראלית".

ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף. מתוך אתר הסתדרות המעו״ף.
ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף. מתוך אתר הסתדרות המעו״ף.

שר האוצר משה כחלון התייחס להסכם גם הוא ואמר "ההסכם משנה את השיטה שמנציחה את הרחבת הפערים החברתיים בחברה שלנו. במשך יותר מדי שנים העובדים שמשתכרים פחות קיבלו פחות ונשארו מאחור והחזקים הלכו והתחזקו. נושא צמצום הפערים החברתיים בישראל נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו וזה יתבטא בתקציב הקרוב".

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד אמר "השגנו הסכם היסטורי ופורץ דרך שמביא לצמצום פערים ברשויות מקומיות, וזאת תוך קידום העובדים החדשים והעובדים ברמות השכר הנמוכות. הסתדרות המעו"ף, ביחד עם ההסתדרות הכללית, תמשיך להיות לאורך כל הדרך לצד העובדים, ותפעל לצמצום הפערים ולחיזוק מעמד העובדים החלשים".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס שחתם על ההסכם אמר "מזכירות, עובדים סוציאליים, שרתים, פקחים עובדי ניקיון ושאר עובדי עירייה מסורים, הדואגים מדי יום לרווחת התושבים, יזכו סוף סוף לשכר הגון וראוי, כפי שמגיע להם. שיתוף הפעולה בין האוצר, ההסתדרות והשלטון המקומי הוביל לרפורמה חברתית חשובה במעלה שתיטיב עם עובדי הרשויות המקומיות הזוטרים ותאפשר להם לקבל תמורה הולמת ותגמול אמיתי לשירותים אותם הם מעניקים לכלל תושבי מדינת ישראל".

ההסכם גובש בשיתוף סגן הממונה על השכר במשרד האוצר, דיאא אסדי. את המו"מ לחתימת ההסכם מצד ההסתדרות הוביל יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד ולצדו מנהלי חטיבות הרשויות המקומיות בהסתדרות המעו"ף אלי טרבלסי, גיל בר-טל ורונן אהרוני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!