דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק הנכים

קצבאות הנכים / אייל כהן, מנהיג 'הנכים הופכים לפנתרים': ״אם התקציב יידחה, נפתח במלחמת חורמה״

את הדברים אמר כהן על רקע ההסכמות לדחיית תקציב 2020, בסרטון שהופנה לשר האוצר ושר הרווחה: "אם אתם יכולים להעביר כסף למפלגות כדי שיתמכו בהסכם שלכם – אתם יכולים להעביר כסף לנכים"

אייל כהן, הנכים הופכים לפנתרים (צילום: יונתן בלום)
אייל כהן, הנכים הופכים לפנתרים (צילום: יונתן בלום)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אייל כהן, מנהיג קבוצת הנכים הופכים לפנתרים פרסם הערב (ראשון) סרטון בו הוא מאיים על שרי האוצר והרווחה ב"מלחמת חורמה", זאת במידה והפעימה השלישית של קצבאות הנכים לא תיכלל בהחלטה על דחיית תקציב 2020, בעת שתקציבים אחרים יאושרו.

"ערב טוב. הסרטון הזה מיועד לשר איציק שמולי, לשר ישראל כ"ץ ולכל משפחת הנכים. אנחנו שוב מגיעים לאותו מצב שמשחקים איתנו. שמשקרים לנו, שעובדים עלינו. הבטיחו לנו שבאוגוסט אחרי שיעבור תקציב המדינה נקבל רטרו (אקטיבית) שמונה חודשים תוספת לקצבה, ובינואר 2021 את היתר שישלים לנו את הקצבה ל-3,700 בהתאם להסכם.

"מסתמן שההצבעה תדחה עד ינואר 2021. ואז? מה יספרו לנו עוד פעם? כשהמפלגות הדתיות דורשות כסף להצביע ולאשר – מצאו מאיפה להביא להן. זאת אומרת, שאפשר להעביר כסף. אז עכשיו נדבר אחרת. אנחנו לא מבקשים – אנחנו דורשים את מה שמגיע לנו.

"אם מחר יעבור התקציב לדתיים, תהיה הצבעה והכל יהיה נחמד ובסדר, אנחנו פותחים במלחמת חורמה נגד משרד הרווחה. מבחינתי השר איציק שמולי אמור להגן עליי, לעזור לי – ולא לחמם כיסא, להבטיח לי ולספר לי סיפורים. אותו הדבר שר האוצר ישראל כ"ץ. אם אתה יכול להעביר כסף למפלגות כדי שיתמכו בהסכם שלכם – אתה יכול להעביר כסף לנכים.

אני חוזר ואומר, אם מחר התקציב יידחה, ושקל אחד יעבור למישהו כדי שהתקציב יידחה, אנחנו פותחים במלחמת חורמה. נשתלט על משרדי הרווחה והאוצר בכל עיר בארץ. נשבש לכם את העבודה ואת החיים. לא נשתוק. עד היום הוכחנו שכשהפנתרים מבטיחים – הפנתרים מקיימים. יש לכם עד ההצבעה מחר להחליט מה אתם עושים.

אם אף אחד לא מקבל, באמת, אף אחד לא מקבל כלום, אנחנו נשתוק ונחכה. אבל אם מישהו אחד מקבל שקל – אנחנו גם רוצים. ולנו מגיע. אתם לא עושים לנו טובה. אתם חייבים לנו. זה עבר בחוק. אתם מרמים אותנו ומשקרים לנו. את הכסף שהייתם אמורים להעביר לנו בינואר 2020 חילקתם – 500 שקל לכל ילד בפסח ומענק לכל אזרח עכשיו. אז נתתם לנו עוד 750 שקל יותר. תודה רבה, אנחנו לא רוצים נדבות. אנחנו רוצים את הקצבה שמגיעה לנו לפי חוק!

"אני מודיע עוד הפעם. אם מחר הקצבה תדחה על ידי העברת כספים למפלגות הדתיות כדי שיסכימו לדחות את התקציב, אנחנו פותחים נגדכם במלחמת חורמה. מול הרווחה ומול האוצר. אז תחשבו טוב בוועדה מה אתם אומרים ומצביעים. אני מצפה מאיציק שמולי שיעמוד על הרגליים האחוריות וייצג את הנכים, את האוכלוסייה המוחלשת, ולא יחמם כיסא ויגיד 'אין לי מה לעשות'.

שום הסבר, שום חיוך, שום תירוץ לא יעזור. במלחמה כמו במלחמה, המטרה מקדשת את האמצעים. הפעם נלך בצורה הכי ברוטלית וקשה שאנחנו יכולים. הפעם זה לא יעבור בשתיקה.

"שיהיה לכם ערב נעים. אני מחכה למחר בצהריים כדי לדעת אם פרצה מלחמה בינינו לבין האוצר והרווחה או שאפשר לחזור לשבת על כמה קושיות ולראות איך מגיעים להסדר, אבל הכסף בחשבון. ערב נעים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!