דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

פתיחת שנת הלימודים / משרדי האוצר, החינוך והסתדרות המורים הגיעו להסכם על תיקון הפנסיה וימי מחלה

ההסכם יחול על כ-55,000 עובדי הוראה וגמלאי משרד החינוך | בעקבות החתימה הוסר חלקית איום השביתה בפתיחת שנת הלימודים ונותר סכסוך אחד פעיל: עובדי הוראה בסיכון

משרדי האוצר והחינוך והסתדרות המורים הגיעו להסכמים משותפים בנושאי תיקון הפנסיה וימי מחלה (צילום: משרד האוצר)
משרדי האוצר והחינוך והסתדרות המורים הגיעו להסכמים משותפים בנושאי תיקון הפנסיה וימי מחלה (צילום: משרד האוצר)
דוד טברסקי

משרדי האוצר והחינוך והסתדרות המורים הגיעו להסכם: הבוקר (שני) חתמו הממונה על השכר קובי בר נתן במשרד האוצר ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דויד על ההסכמים בנושא ימי המחלה ותיקון הסכם הפנסיה התקציבית. בעקבות החתימה הוסר חלקית איום השביתה בפתיחת שנת הלימודים ונותר סכסוך אחד פעיל: עובדי הוראה בסיכון.

על פי ההסכם, גמלת הפנסיה התקציבית של עובדי ההוראה שעברו להעסקה באחת הרפורמות במערכת החינוך, תחושב כנגזרת של השכר האחרון, או לפי חישוב מיטיב אחר. הסדר זה יחול על כ-55,000 עובדי הוראה וגמלאים והוא מהווה תיקון של הסכמי הפנסיה התקציבית ותיקוני עיוותים. השכר הקובע לפנסיה יחושב באופן הבא: 80% משכר אחרון עבור שנת עבודה אחת ברפורמה וכל שנה נוספת ברפורמה תעניק תוספת של 0.45% לחישוב הפנסיה.

במסגרת הסכם ימי המחלה תיושם נוסחת חישוב חדשה המיטיבה עם עובדי ההוראה הנמצאים בחופשת מחלה, כך שכל יום היעדרות בגין מחלה יחושב כיום אחד בלבד. ההסכם יחול רטרואקטיבית מה-1 בספטמבר 2019 ויישומו יבוצע עד ה-1 בינואר 2021.

כמו כן, הצדדים הסכימו שקרן ימי מחלה תעניק מימון לעובדי הוראה שניצלו את מכסת ימי המחלה שלהם. בנוסף, כל גמלאי שפרש במסגרת הפנסיה התקציבית משנת 1986 ועד 31 באוגוסט 2019 יקבל מענק חד פעמי בשווי 2,000 שקלים בשתי פעימות: באוקטובר 2020 ובינואר 2021.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד: "מדובר בבשורה אמיתית לכל עובדי ההוראה בארץ והישג חסר תקדים להסתדרות המורים, שבו הצלחנו לתקן עיוות שנמשך שנים הן בסוגיית ימי המחלה והן באופן חישוב הפנסיה התקציבית, מתוך אמונה שעובדי ההוראה שלנו זכאים לתנאי עבודה הוגנים כמו כל עובדי המשק ולגמלת פרישה נאותה. הסכם זה יאפשר לאלפי גימלאים שעבדו בשתי רפורמות ומעלה לקבל תשלום קצבה במקום המקדמות שקיבלו מאז פרישתם ובכך שמנו קץ לעיוות ולחוסר צדק".

הממונה על השכר, קובי בר נתן: "ההסכמים הקיבוציים שנחתמו היום מסדירים שתי סוגיות משמעותיות עבור עובדי ההוראה וגמלאי מערכת החינוך. זו ההזדמנות לאחל לעובדי ההוראה, התלמידים וההורים שנת לימודים מוצלחת ובריאות לכולם". מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי: "ההסכמים שיוצאים היום לדרך מהווים עוד צעד חשוב ומשמעותי לקראת פתיחתם של מוסדות החינוך ב-1 בספטמבר. בכוונתנו להמשיך ולעבוד כתף לכתף, בהקשבה ובאמון עם כל השותפים שלנו לעשייה החינוכית. אנו שמחים שמצאנו דרך לתת מענה לעובדי הוראה חולים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!