דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מתי בן דוד

אלימות נגד נשים / איש הפרסום החרדי מתי בן דוד הורשע באונס של שש עובדות: "אטם ליבו, מוחו ואוזניו"

ביהמ"ש המחוזי גזר על בן דוד 17 שנות מאסר ותשלום של 470 אלף שקלים פיצויים | "הנאשם תכנן את מעשיו מראש, צעד אחר צעד, כאשר הרקע החרדי שימש בידיו מנוף להשתקתן של המתלוננות והפחדתן", נכתב בגזר הדין

מתי בן דוד (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
מתי בן דוד (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר אתמול (ראשון) את דינו של איש הפרסום החרדי מתי בן דוד, שהורשע באונס שש מעובדות משרדו, וגזר עליו 17 שנות מאסר ותשלום של 470 אלף שקלים פיצויים.

"הנאשם תכנן את מעשיו מראש, צעד אחר צעד", קבע בית המשפט, "היה מודע למעשיו, עשה שימוש בעצמתו כמנהל ובהתנהלותו מזרת האימה, ידע להכניע את המתלוננות, חלקן נשואות, חלקן אימהות, ולכפות עליהן מעשים אשר לא שיערו בדמיונן כי ניתן לעשותם עם מי שאינו בן זוגן, כאשר הרקע החרדי שימש בידיו מנוף להשתקתן והפחדתן".

בן דוד הורשע בשורה של עבירות מין שביצע כלפי עובדות במשרדו. על פי פסק הדין, נהג להתכתב בתחילה עם עובדותיו בצ'אט המשרדי בענייני עבודה, ו'החמיא' להן בהערות שהלכו והפכו בוטות יותר, ומיניות. בהמשך ביצע בהן מעשים מגונים ואונס. בית המשפט קבע כי כאשר הנאשם נתקל בסירוב או התנגדות היה צועק על המתלוננת, משפיל אותה או מתעלם ממנה כליל, אף בענייני עבודה.

בנוסף לכך, נהג בן דוד נהג לאיים על המתלוננות, נשים חרדיות צעירות, שאם יספרו לבני זוגן, למשפחה או לאחרים על המעשים שהוא מבצע בהן הוא יטען כי הדברים קרו מרצונן, ואף ביוזמתן, ואיש לא יאמין להן שהדבר לא היה מרצונן. עוד ביקש בן דוד לשכנען כי הדבר יפגע בהן, במשפחתן, בחיי הקהילה שלהן, וכי יש לו כסף, עורכי דין, קשרים וכוח, כך שלא יוכלו לפגוע בו.

המעשים, כפי שפורטו בהכרעת הדין, קרו על פני מספר שנים ובית המשפט קבע כי "על אף שמדובר בתקופה ארוכה, ועל אף שכל אחת מהמתלוננות זעקה אליו לחמלה, הנאשם אטם ליבו, מוחו ואוזניו והיה כרוי אך ורק לתאוותו".

עו"ד ליזו וולפוס, מפרקליטות מחוז ירושלים שהגישה את כתב האישום מסרה: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש מאסר ממושך בגין ניצול עוצמתו המקצועית, סמכותו ומעמדו ופגע במשך שנים בעובדות במשרדו בניגוד לרצונן. הפרקליטות מבקשת לחזק את ידי המתלוננות שהעזו להעיד על הפגיעה הקשה שעברו במשך שנים רבות במקום עבודתן אשר גרמה להן לצלקות בגופן ובנפשן ותמשיך להשפיע על מהלך חייהן עוד שנים רבות".

מעורך דינו של בן דוד, עו"ד רועי פוליטי, נמסר כי בכוונת בן דוד לערער הן על ההרשעה והן על גזר הדין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!