דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / מאמן הכדורסל אלי רבי יחזיק בזכויות הניהול של קבוצת ל.כ.ן רמת השרון

מאמן נבחרת הנשים בכדורסל שזכה עם אליצור רמלה ומכבי אשדוד ב-5 אליפויות ו-3 גביעי מדינה, קיבל את הצעתן של אורנה אוסטפלד ורחל אוסטרוביץ' לנהל את הקבוצה | אוסטפלד: "בא ממקום של אהבה לכדורסל נשים"

אלי רבי ואורנה אוסטפלד (צילום: באבידות ל.כ.ן רמת השרון)
אלי רבי ואורנה אוסטפלד (צילום: באבידות ל.כ.ן רמת השרון)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מאמן נבחרת הנשים בכדורסל, אלי רבי, יחזיק החל מהעונה הבאה בזכויות הניהול של א.ס. ל.כ.ן רמת השרון. המאמן הוותיק, שזכה עם אליצור רמלה ומכבי אשדוד בחמש אליפויות ושלושה גביעי מדינה, קיבל את הצעתן של אורנה אוסטפלד ורחל אוסטרוביץ' לקחת על עצמו את ניהול הקבוצה. "רמת השרון זו לא עוד קבוצה", אמר רבי.

אוסטפלד הודיעה לפני חודשיים שהיא מסיימת את תפקידה במועדון לאחר 34 שנים ומתכוונת להעביר את זכויות הניהול. תחת אוסטפלד הפך המועדון לאחד המפוארים בכדורסל הנשים; עם 6 אליפויות ו-6 גביעים, כשהשיא היה הופעה בגמר גביע 'רונקטי' ב-1999.

המאמן אלי רבי (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
המאמן אלי רבי (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

רבי הוא אחד האנשים היותר מזוהים עם כדורסל הנשים בשני העשורים האחרונים. את דרכו כמאמן החל בבני יהודה – בית דני, אותן אימן במשך 9 עונות. לאחר מכן אימן את מכבי רמת חן במשך 5 עונות, ובשתיים מהן הוביל אותה לגמר הפלייאוף. בעונת 2005/06, עבר לאמן את אליצור רמלה ובעונתו השנייה זכה עמה בדאבל. אחרי שאימן בקבוצות הגברים הפועל עפולה ועירוני אשקלון, חתם בתחילת עונת 2013/14 במכבי אשדוד. בקיץ 2017 לאחר עליית אליצור רמלה בחזרה לליגת העל לנשים, שב לקדנציה שנייה כמאמן הקבוצה.

אחרי שהניסיון הקודם להעביר את הקבוצה לידיה של דליה בושינסקי לא צלח, פנו אוסטפלד ואוסטרוביץ' לרבי, שערך מספר בדיקות והחליט להיענות לאתגר. "כבר שנים אני רוצה לעבור לתחום הניהול בספורט", אמר רבי. "עשיתי כמעט הכל בכדורסל נשים, את זה עוד לא, ועכשיו אני יכול להשפיע ממקום אחר. חבל רק שזה קורה בנסיבות כאלה, שתי הנשים שתרמו לענף יותר מכל אחד אחר, שאני מלא הערכה לפועלן, בחרו לסיים את דרכן בקבוצה".

"אחרי שנים של היכרות", אומרת אוסטרוביץ', "חשבנו שאלי מספיק רציני כדי להבין בדיוק את כל הקשיים, כמו גם את העובדה שהוא מקבל קבוצה עם עבר מפואר ועתיד לא ברור. עכשיו הוא יקבע איך ייראה העתיד".

אורנה אוסטפלד: "אני מאמינה שהקבוצה בידיים טובות" (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
אורנה אוסטפלד: "אני מאמינה שהקבוצה בידיים טובות" (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

למרות שמעולם לא אימן ברמת השרון, אוסטפלד ואוסטרוביץ' שמרו במשך שנים על יחסי כבוד הדדי והערכה מול רבי. "למרות שלא על הכל הסכמנו", אומרת אוסטפלד, "היה ברור לנו שאנחנו באים ממקום של אהבה לכדורסל נשים. אתו תמיד היה לנו קשר אחר. מכבד. כמה שהוא סוער על המגרש, הוא סבלני וקשוב מחוצה לו, ואני מאמינה שהקבוצה בידיים טובות".

כרגע עסוק רבי בניסיון להעמיד קבוצה, ואחד המועמדים לאימון הוא נמרוד מיטל, איתו עבד בעבר בקבוצות ובנבחרות. "אני מאוד מקווה שאלי יצליח להביא את דניאל קארש, צעירה מאוד מיוחדת ומוכשרת ברמות אחרות, ושרמת השרון תהפוך לבית שלה", המשיכה אוסטפלד. "מעבר לזה הוא לא צריך עצות ממני. סללנו לו חתיכת דרך, והוא יודע שאם הוא יצטרך משהו, בכל עניין, נעזור לו להמשיך לסלול".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!