דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | עלייה במספר חולי הקורונה באירופה: "אנחנו במצב מסוכן"

לפי רשויות בריאות במדינות שונות, הגורמים להתפרצות הם אי שמירה על כללי הריחוק החברתי | נשיא צרפת, עמנואל מקרון: "אי אפשר לעצור את הפעילות במדינה מפני שנזקי הסגר גדולים מאוד"

תיירת במגדל אייפל בפריז (Photo by Francois LOCHON/Gamma-Rapho via Getty Images)
תיירת במגדל אייפל בפריז (Photo by Francois LOCHON/Gamma-Rapho via Getty Images)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה מכה שנית באירופה. כ-25,000 מאובחנים חדשים שלשום (ראשון), ו-20,000 נוספים אתמול בכלל מדינות אירופה. בימים האחרונים נתגלו בצרפת, גרמניה, ספרד, קרואטיה, בריטניה, הולנד, בלגיה ואיטליה מספר החולים היומי הגבוה ביותר מאז האביב. "אנחנו נמצאים במצב מסוכן", אמר שר הבריאות הצרפתי אוליבייה וראן. "זה לא מיוחד לצרפת, אלא לכל אירופה".

לפי רשויות בריאות במדינות שונות, הגורמים להתפרצות הם אי שמירה על כללי הריחוק החברתי וזה במיוחד במסיבות ובאירועים משפחתיים, כמו גם תנועה של תיירים בין המדינות. בכמה מדינות במזרח אירופה מגפת הקורונה ממשיכה לרשום שיאים חדשים. כך למשל ברומניה, בוגלריה, יוון, אוקראינה, פולין ומולדובה. מדינות אלה מספקות עובדים וסחורות למדינות מערב אירופה, ותושבי מערב אירופה נוהגים לבלות במדינות אלה את חופשות הקיץ שלהם.

בלבול רב בקרב תושבי היבשת

הממשלות השונות באירופה נמנעות בינתיים מהטלת סגרים נרחבים, במקום זאת הן מתמקדות בהגבלות תנועה, איסורי התקהלות וחובה לעטות מסכות. המצב שנוצר מהמגבלות השונות שכל ממשלה מטילה מקשה מבלבל. מעברי הגבול ביבשת פתוחים, אולם רשימות "המדינות האדומות" שכל מדינה מרכיבה לבדה משתנות בקצב מסחרר וכבר קשה לעקוב.

בריטניה הכריזה על צרפת, הולנד וספרד כ"מדינות אדומות", גרמניה הכריזה על פריז כ"אזור אדום", ובבלגיה הכריזו על דנמרק, פינלנד והריביירה הצרפתית כ"אזורים אדומים". המשמעות החוקית של "מדינה אדומה" שונה בין המדינות. באתר משרד החוץ הבלגי למשל מודגש כי הכניסה למדינות אדומות אסורה בעוד גרמניה מותירה לאזרחיה לבקר במדינות אדומות במידה והשבים ממנה יימצאו בבידוד של שבועיים או יבצעו בדיקת קורונה עם שובם, שתפטור אותם מכך אם תוצאתה תהיה שלילית.

מספרה סגורה בלונדון, יוני 2020 (AP Photo/Frank Augstein)
מספרה סגורה בלונדון, יוני 2020 (AP Photo/Frank Augstein)

"אי אפשר לעצור את הפעילות במדינה מפני שנזקי הסגר גדולים מאוד" הסביר נשיא צרפת עמנואל מקרון, אולם הנהלים המשתנים חדשות לבקרים יוצרים בלבול רב בקרב תושבי היבשת. הממשלה המרכזית בספרד הטילה על הממשל המקומי את האחריות על ההנחיות לציבור. כך, מאז ביטול מצב החירום במדינה בחודש יוני, כל אחת מ-17 הממשלות המקומיות מנהלת תוכנית נפרדת להתמודדות עם הנגיף – ובכל אחת מהן נאכפות שלל תקנות שונות, הכוללות שינויים חדים בהנחיות כשמתגלות התפרצויות מקומיות.

במקומות שונים בבריטניה נשקלת האפשרות לחדש את הסגר הכולל. בכיר בעיריית ברמינגהאם הודיע השבוע שיש סבירות גבוהה שיוטל סגר בעיר בשל גל של מקרים חדשים. בצפון אנגליה, כולל בסביבות מנצ'סטר, נאסר על מפגשים בין אנשים שאינם גרים באותו בית. אולם שר הבריאות, מאט הנקוק, אמר בשבוע שעבר כי בקרוב ישובו העובדים לעבודה במשרדים. במקביל, הממשלה מממנת מיזם שנועד להחזיר את הקהל למסעדות – על ידי תשלום של חלק מעלות הארוחות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!