דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

פתיחת שנת הלימודים / פותחים שנה: הרשויות המקומיות שלא מסתפקות במתווה משרד החינוך ומתעקשות לתת יותר

בתל אביב-יפו מגייסים אמנים שילוו את תלמידי כיתה א' | בירושלים הקימו חמ"ל עירוני להורים | בראשון לציון השיקו מערכת למידה וירטואלית | בבאקה אל גרביה שכבות ז' ו-ט' ילמדו בבית הספר כל השבוע

כיתה בבית ספר יסודי (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
כיתה בבית ספר יסודי (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
דוד טברסקי

רשויות מקומיות ברחבי הארץ לא מסתפקות במתווה משרד החינוך לחזרה ללימודים. המתווה שהציג המשרד מתבסס על עוזרי הוראה בעלי הכשרה מינימלית לכיתות ד'-ה', וכולל רק יומיים בבית הספר בעבור התלמידים הבוגרים יותר. רשויות המקומיות ברחבי הארץ פרסמו את תכניות הכוללת גיוס מורים אינטנסיבי, מהלכי אינטגרציה מעמיקים עם החינוך הבלתי פורמלי ומוסדות התרבות בעיר, והארכת ימי הלמידה.

תל אביב-יפו: אפליקציית לימודים והכשרת אמנים להוראה

בעיריית ת"א-יפו מכשירים מרחבים ציבוריים וקהילתיים ללמידה במהלך הלימודים, וישיקו אפליקציה ייעודית עם מערכי שיעור מותאמים. העירייה הוציאה הודעה לכלל התלמידים והתלמידות במטרה שיגיעו ביום הראשון ללימודים למוסדות החינוך ויפגשו את מחנכי הכיתות.

עשרות אמני רחוב שגייסה העירייה ילוו את תלמידי כיתות א' ב-1 בספטמבר, במטרה להעלות את המורל ביום הראשון ללימודים, ולתמוך, "על הדרך", באמנים שפרנסתם נפגעה כתוצאה ממשבר הקורונה.

כל מוסדות החינוך בעיר יקדישו את הימים הראשונים לשיחות אישיות וקבוצתיות, בדגש על מיומנויות רגשיות וחברתיות.

לימוד במרחבים קהילתיים ומערכי שיעור מותאמים בתל אביב (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
לימוד במרחבים קהילתיים ומערכי שיעור מותאמים בתל אביב (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

תלמידי כיתות ג'-ד' ילמדו לפחות 5 ימים בשבוע בבית הספר, כאשר העירייה החליטה שתלמידי כתות ה' ומעלה, ילמדו לפחות 3-4 פעמים בשבוע בבית הספר, ובחלק מבתי הספר אף 5-6 ימים בשבוע.

ירושלים: חמ"ל עירוני לשירות ההורים 

על פי המתווה שהציגה עיריית ירושלים, כיתות ה'-י"ב ילמדו בקפסולות של חצי כיתה, ארבע פעמים בשבוע ולא פעמיים בלבד,כפי שהגדיר משרד החינוך.

חמ"ל עירוני מיוחד לענייני חינוך יעניק שירות להורים וצוותי הוראה, ובנוסף ירכז ויאסוף מידע על צרכים קהילתיים, מוקדי הידבקות, מוסדות סגורים ועוד. החמ"ל יכלול גם צוות שטח נייד שיוכל לתת מענה מהיר במידת הצורך.

בימים אלו העירייה משיקה אתר אינטרנט ומרכז טלפונים ייעודי וייחודי להורים, מורים ותלמידים דרכו יוכלו לעמוד בקשר עם מִנהל החינוך העירוני.

חמ"ל עירוני לשירות ההורים בירושלים (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
חמ"ל עירוני לשירות ההורים בירושלים (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

אשדוד: לומדים לפחות 3 ימים בשבוע

בהתאם להנחיית ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וראש מינהל החינוך, בתי הספר נערכו כך שכיתות ה'-ו', ילמדו לפחות שלושה ימים בשבוע בבית הספר. בחלק מבתי הספר ילמדו גם ארבעה ימים. "זהו שינוי משמעותי המאפשר יום לימודים נוסף בבית הספר. זה טוב לתלמידים, טוב להורים וטוב למשק", אמר ראש העיר.

בעירייה מציינים שביצוע המתווה המורחב חייב גיוס והעסקה של כוח אדם נוסף, הכשרת כיתות ומסגרות לקבוצות לימוד קטנות, התאמת מוסדות תמך ומסגרות מיוחדות למתווה החדש והכשרת כוח עזר לתגבור ההוראה – הכל על חשבון תקציב העירייה.

מועצה אזורית אשכול: חמישה ימי לימודים בשבוע בקבוצות קטנות

במועצה האזורית אשכול ילמדו כל תלמידי בתי הספר חמישה ימים בשבוע, בבתי הספר ובמבנים של הקמפוס המועצתי. הלמידה תתקיים בקבוצות של 12-13 תלמידים, ותגובה על ידי מורים ועוזרי הוראה.

ימי הלמידה בבית הספר יתקיימו בקבוצות על בסיס כיתות הלימוד, ובימים שיתקיימו בקמפוס המועצתי יורכבו הקבוצות מתלמידי אותו יישוב, וילוו על ידי מדריך קבוע.

לימודים במבנים של המועצה, בקבוצות על בסיס היישוב באשכול (צילום: חן ליאופולד / פלאש 90)
לימודים במבנים של המועצה, בקבוצות על בסיס היישוב באשכול (צילום: חן ליאופולד / פלאש 90)

 

באקה אל גרביה: שכבות ז' ו-ט' יגיעו לשבוע למידה מלא

בבאקה אל גרביה, יעורבבו כיתות הלימוד ביסודי כדי לאפשר מיצוי של גודל הקפסולות המותר, וכך להביא יותר תלמידים לבית הספר.

שכבות ז' ו-ט' יגיעו לשבוע למידה מלא בחטיבות הביניים, ושכבה ח' תלמד שלושה ימים בשבוע. תלמיד י"א-י"ב בתיכון יגיעו לימי למידה ממוקדים לבגרות במתכונת שתבנה בהמשך השנה, ו תלמידי שכבה י' ילמדו בבית הספר לפחות ארבעה ימים בשבוע.

ראשון לציון: מערכת למידה וירטואלית תספק שיעורים ב-15 מקצועות

על מנת להרחיב את אפשרויות הלמידה ולאפשר מרחבי למידה נוספים, תאפשר עיריית ראשון לציון שימוש במרחבי חינוך בלתי פורמליים כמו ספריות, מתנ"סים, מרכזי נוער, החווה החקלאית והמוזיאונים ברחבי העיר.

העירייה גם אישרה שעות תגבור והעשרה לכל בית ספר, בנוסף ל-12.5 השעות המסובסדות ע"י משרד החינוך.

במהלך החודש הראשון ללימודים העירייה תכניס לשימוש מערכת למידה חדשנית בשם 'Yschool', שתספק שיעורים וירטואליים ב-15 מקצועות, דרכה יכול המורה לעקוב אחר פעילות התלמידים והבנתם את החומר גם מרחוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!