דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מורים

פתיחת שנת הלימודים / המחלוקת שעלולה לעצור את שנת הלימודים: מה יהיה על המורות בסיכון

בעוד שמשרד החינוך רוצה להוציא אותן לחל"ת, הסתדרות המורים דורשת פתרונות אחרים | מורה, בת 58, ממרכז הארץ: ״מורה בסיכון שלא מגיעה לבית הספר, יכולה לעבוד מהבית״ | יפה בן דוד: ״כ-40% מהמורות והגננות הן מעל לגיל 50״

הפגנת עובדי ההוראה בתל אביב, 30 באפריל 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
הפגנת עובדי ההוראה בתל אביב, 30 באפריל 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
דוד טברסקי

שנת הלימודים אמורה להיפתח ביום שלישי, אבל מחלוקת אחרונה ומהותית נותרה פתוחה בין הסתדרות המורים למשרד החינוך: אופן הטיפול במורות שנמצאות בקבוצת סיכון להידבקות בקורונה.

בעוד שהמורים והמורות דורשים פתרון שיאפשר להם להמשיך בעבודה או לקבל הכרה בימי מחלה, משרד החינוך מציע להוציא את המורים לחל"ת או לפרישה מוקדמת, פתרון אותו לא מוכנה הסתדרות המורים לקבל.

אם לא יימצא פתרון, יפגשו הצדדים הערב (ראשון) בבית הדין לעבודה. ביום שני האחרון, הצליחו הצדדים להגיע להסכם בנושא חישוב ימי המחלה ותיקון הסכם הפנסיה התקציבית, כך שנושא המורים בסיכון הוא האחרון שנותר במחלוקת.

למרות משא מתן שנמשך כל הקיץ, הצדדים לא הצליחו להגיע להבנה בעניין זה, והסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה לפני שבוע וחצי. האיום הוא השבתת הלימודים ב-1 בספטמבר. משרד החינוך הגיש בקשה לצו מניעה כנגד הסתדרות המורים בשישי בבוקר, ובלי פשרה בין הצדדים, הם צפויים להגיע לבית הדין לעבודה.

"אין בכלל התמודדות, אין תכנית, ואין מענה על הצורך הזה" מספרת ל'דבר' מורה בת 58, ממרכז הארץ "אנחנו אמורות ללמד מה שצריך ללמד בבית הספר, ואם לא – זה על חשבון ימי מחלה שלנו".

לדבריה, מורות ותיקות שרובן עברו את גיל 55, ונמצאות בקבוצת סיכון כזו או אחרת, צריכות שיאפשרו להן לעבוד מהבית במתווה שיהיה מוכר כמו יום עבודה בבית הספר. או לחילופין – לעבוד רק בקבוצות קטנות, שיעורים פרטניים, 3-4 תלמידים.

"הארגונים צריכים להמשיך להאבק על העניין", היא אומרת, "צריך לדאוג לזה שמורה בסיכון שלא מגיעה לבית הספר, תקבל שכר עבור עבודה מהבית. יש גם עבודה של מורים שמתבצעת לא רק מול תלמידים; היא יכולה לסייע לצוות המורים בכתיבת ובדיקת מטלות, יש עוד אפשרויות יצירתיות לעבודה של מורה, לא רק להיות מול תלמידים. הארגונים צריכים להילחם על זה שהדברים האלה יוכרו כשעות עבודה ונקבל עבורם שכר".

במכתב ששלחה מזכ״לית הסתדרות המוריםף יפה בן דוד, למנכ״ל משרד החינוך, אמיר עדרי היא כותבת: "בהעדר תעודת מחלה נאלצים עובדי ההוראה לבחור בין העדפת בריאותם לפרנסתם". על פי הסתדרות המורים, כ-40% מהמורות והגננות במערכת החינוך הן מעל גיל 50, מצב אשר מציב אותן בסכנה יתרה להדבקות בנגיף הקורונה.

גננות ומורות רבות דיווחו על אדישות מצד משרד החינוך, לגבי החשש לבריאותן, בעיקר לאחר מספר מקרי הדבקה חמורים שהתרחשו במהלך הקיץ בגנים, ואף הביאו לפטירתה של גננת.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!