גרמניה מציעה כעת לראשונה אפשרות לקנות רכב חשמלי במימון מלא של המדינה. בניסיון לסייע לשוק הרכבים שנפגע קשות ממשבר הקורונה, ובו זמנית לעודד את הביקוש לרכבים חשמליים על פני רכבים המונעים על דלק, הגדילו גרמניה וצרפת את הסבסוד הממשלתי על רכבים חשמליים עוד ביולי, ומאז כמה אלפי רכבים חשמליים נמכרו בגרמניה ללא עלות.
הסבסוד הוא חלק מהשקעה נרחבת של הממשלה הגרמנית בתשתיות הרכבים החשמליים שנועדו גם לסייע למשק הגרמני להיחלץ ממשבר הקורונה. ביולי הכפילה הממשלה הגרמנית את היקף הסבסוד לרכבים חשמליים כחלק מתכנית הסיוע למשק בתגובה למשבר הקורונה. אמנם מדובר בדגמים הזולים ביותר שיכולים להיות ממומנים לחלוטין על ידי הממשלה, אבל המהלך יוזיל משמעותית גם דגמים יקרים יותר של רכב חשמלי שנמכרים במדינה. היקף הסבסודים יגיע לכ-11,000 אירו לרכב. תכנית הסבסודים שאושרה ביולי תישאר בתוקף עד לשנת 2021, ועומדת על 2.2 מיליארד אירו.
כחלק מהתכנית הכלכלית להתמודדות עם משבר הקורונה הוסיפה הממשלה הגרמנית גם מיליארד אירו למחקר ופיתוח של טכנולוגיית רכבים ירוקים, ועוד 2.5 מיליארד אירו בפיתוח נקודות הטענה וייצור סוללות לרכבים חשמליים. כחלק מתכנית ההשקעה של הממשלה הגרמנית, יוצבו נקודות הטענה לרכבים חשמליים בכל תחנת דלק במדינה.
גם במערכת התחבורה הציבורית ניכרת השקעה נרחבת בגרמניה. כחלק מהתכנית הממשלה תשקיע השנה 1.2 מיליארד אירו בסבסוד מעבר לתחבורה ציבורית מבוססת רכבים חשמליים, ותזרים 1.5 מיליארד אירו לחברות התחבורה הציבורית כדי לפצות על הירידה בביקושים בזמן משבר הקורונה.