דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
23.2°תל אביב
  • 16.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 19.6°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

מחאה / בתום המחאה בבלפור: מפגינות ושוטר נפגעו קל מגז מדמיע שלא ברור מי התיז

במשטרה טוענים כי הגז הותז על ידי המפגינים עצמם בזמן | המפגינים טוענים כי הגז הותז מאחד הרכבים שעברו ברחוב, שנפתח לתנועה בשעת פינוי המחאה | המשטרה לא הגיבה לבקשת 'דבר' לצפות בתיעוד האירוע

מחאת הדגלים השחורים בבלפור, ירושלים. 29 באוגוסט 2020. (צילום: יהל פרג')
מחאת הדגלים השחורים בבלפור, ירושלים. 29 באוגוסט 2020. (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

מספר מפגינות ושוטר נפגעו במוצאי השבת מגז מדמיע, או גז פלפל, שרוסס לכיוונם בשעה 01:11, שעות רבות לאחר שהתחילה המחאה הגדולה ביותר עד כה מול מעונו של ראש הממשלה בבלפור. לא ברור מי אחראי לתקיפה.

כלקח מהשבוע שעבר, ונוכח הביקורת הנרחבת על ההתנהלות האלימה של המשטרה מול המפגינים, עברה המחאה העשירית ברציפות ברוגע יחסי, וללא אירועים אלימים במיוחד. בשעה 23:00 התיישבו האלפים שנשארו בכיכר על הכביש, השקט נשמר עד שהכיכר פונתה. בסיום, וכרגיל, עברו המפגינים וניקו את שטח ההפגנה.

המפגינים שעוד היו במקום הוזרמו לכיוון רחוב אגרון, הצמוד לגן העצמאות. הטקטיקה בה נקטה המשטרה, בנוסף להרחבת שטח ההפגנה והרגעת הרוחות, הייתה לפתוח את חסימת הכביש, כך שמכוניות נסעו לצד מאות המפגינים. במבחן התוצאה נראה שהייתה לכך השפעה מזרזת על פיזור המפגינים.

לאחר דקות ארוכות בהן המפגינים נדחקו למדרכות, פונו על ידי השוטרים והתבקשו להתפזר, החל האוויר לצרוב ומספר מפגינות החלו לזעוק שמישהו ריסס לעברן גז. רבים מהנוכחים החלו להשתעל. בהתחלה קראו המפגינים במחאה מול השוטרים, כי טעו לחשוב שאלה השתמשו נגדם ברימוני גז. מהר מאוד נאמר שהגז הותז מאחד הרכבים שעברו ברחוב.

בתגובה לפניית 'דבר', טענה משטרת ישראל כי "בסיום המחאה שהתקיימה באיזור כיכר פריז, כרזה המשטרה למפגינים שנותרו בצומת על סיום ההפגנה ושיש לפנות את הכביש שנפתח לתנועת רכבים. על אף בקשות חוזרות ונשנות מצד המשטרה, המפגינים סירבו לפנות את הצומת וחלקם אף התיישבו ונשכבו על הכביש והשוטרים נאלצו לפנות אותם. במהלך הפינוי, המפגינים שהיו על הכביש ביצעו שימוש בתרסיס גז מדמיע כלפי השוטרים שפעלו במקום ואחד השוטרים נפצע קל".

למרות שאירועי המחאה בבלפור מתועדים על ידי המשטרה מעשרות זוויות, לא התקבלה תגובה משהמשטרה לבקשת 'דבר' לצפות בתיעוד.

בתנועת 'הדגלים השחורים', אחת מהתנועות המרכזיות הפועלות בבלפור, לא רצו להגיב לטענות המשטרה, אך בארגון 'קריים מיניסטר' גם הוא מהוותיקים במחאה, אמרו כי "מצער שבמשטרת ירושלים ממשיכים בשקרים, בהטלת הרפש ובהדהוד דף המסרים של בלפור נגד המפגינים הלוקחים חלק במפגן דמוקרטי מופלא ולא אלים. נזכיר כי מדובר בנוהל קבוע של הפצת 'פייק ניוז' כלפינו, שמסתיימים בהתקפלות. בין אם בבתי המשפט נגד מעצרי השווא, ובין אם בהודעות הדובר השקריות על חולה קורונה ואבן שהושלכה על שוטרים שהתבררו כעורבא פרח. עצוב".

השאלה נותרת בעינה – מי ריסס גז מדמיע או גז פלפל ממנו נפגעו מפגינים ושוטר, ומדוע הנושא לא נבדק?

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!