דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / "מתנערת מהסכמות שכבר הושגו": עובדי זאפ הפגינו מול בית מנכ"לית קרן אייפקס

העובדים מוחים על העובדה שהנהלת החברה נמנעת מחתימה על הסכם קיבוצי, שפרטיו סוכמו ונוסחו כבר בפברואר | יו"ר ועד העובדים, תקוה ברמר: "נמשיך להיאבק עד שהנהלת החברה תראה בנו בני אדם ותקיים את ההבטחות"

"קריאת השכמה" של עובדי זאפ גרופ מול ביתה של מנכ"לית קרן אייפקס זהבית כהן (צילום: דוברות ההסתדרות)
"קריאת השכמה" של עובדי זאפ גרופ מול ביתה של מנכ"לית קרן אייפקס זהבית כהן (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות עובדי 'זאפ גרופ' ופעילי הסתדרות השתתפו הבוקר (שני) בהפגנת "קריאת ההשכמה" מול ביתה של מנכ"לית קרן אייפקס, זהבית כהן, ברמת השרון. העובדים קראו לכהן לשוב לשולחן המשא ומתן ולקדם את החתימה על הסכם קיבוצי, שהוסכם בין הצדדים ונוסח כבר בפברואר.

על השלטים שנשאו העובדים נכתב: "זהבית, דברי איתי", "נלחמים על הבית", "אחרי שנתיים, נגמרה הסבלנות", "הסכם קיבוצי עכשיו", "ביטחון תעסוקתי זה לא מילה גסה" ועוד.

"קריאת השכמה" של עובדי זאפ גרופ מול ביתה של מנכ"לית קרן אייפקס זהבית כהן (צילום: דוברות ההסתדרות)
"קריאת השכמה" של עובדי זאפ גרופ מול ביתה של מנכ"לית קרן אייפקס זהבית כהן (צילום: דוברות ההסתדרות)

כאמור, בפברואר השנה, הגיעו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, נציגי קרן אייפקס והנהלת הקבוצה להסכמות על הסדרת תנאי העבודה, אך למרות זאת נמנעה ההנהלה מלחתום על ההסכם.

לאור השיפור היחסי במצבה הכלכלי של החברה, והחזרה החלקית לשגרה, ביקשו ועד העובדים וההסתדרות לחדש את הצעדים לחתימה על ההסכם, ואף הציעו מספר פשרות, אך לטענתם, כולן נדחו על ידי הנהלת החברה.

לאחרונה, פורסמו ידיעות כי בכוונת כהן, תנסה להנפיק את החברה בזמן הקרוב. לנוכח זאת, ומתוך חשש שההנפקה תפגע בביטחונם של העובדים, הודיע הוועד כי בכוונתו להמשיך במאבק עד לחתימה על ההסכם.

"לא יתכן שקרן אייפקס תמשוך מיליונים מחברת זאפ במשך שנים, על גבם של העובדים, ותוסיף להתנער מההסכמות שכבר הושגו", אמר יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, "לעובדי החברה מגיע עתיד בטוח ואנו נחושים לפעול כדי לאפשר להם אותו. נמשיך לפעול יחד עם ועד העובדים, עד לחתימת הסכם".

יו"ר ועד העובדים, תקוה ברמר: "תושבי רמת השרון התעוררו הבוקר לקריאות עובדי זאפ. כל הרחוב למד מהו היחס שנותנת המנכ"לית זהבית כהן לעובדים תחתיה, כולם ראו חזירות מהי. העובדים שעובדים קשה ומרוויחים את הכסף ממנו חיה זהבית כהן ראויים ליחס מכבד, לתנאים הולמים ולביטחון תעסוקתי. נמשיך להיאבק עד שהנהלת החברה תראה בנו בני אדם ותקיים את ההבטחות".

קרן אייפקס מחזיקה בשליטה על זאפ גרופ מאז 2015. כ-300 עובדי הקבוצה, העוסקים בשירותי פרסום אינטרנטיים בלמעלה מ-20 אתרים, התאגדו בהסתדרות הכללית לפני כשנתייםף ומאז מצוי ועד העובדים במשא ומתן מתמשך מול ההנהלה על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי. קודם לכן היו מאוגדים העובדים באמצעות ההסתדרות הלאומית ומתחו ביקורת על ההסכם הקיבוצי הקודם שנחתם על ידה.

בחברת זאפ בחרו שלא להגיב לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!