דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

כלכלה / מיכל עבאדי-בויאנג'ו קיבלה הצעה לתפקיד הממונה על התקציבים באוצר

עבאדי-בויאנג'ו כיהנה בתפקיד החשבת הכללית במשרד האוצר בשנים 2011-2017 וידועה כמי שהצליחה לעבוד עם פוליטיקאים ללא חיכוכים | לאחרונה סיימה לכהן כיו"ר בית ההשקעות פסגות

החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו (ארכיון, צילום: מיטל כהן / פלאש 90).
החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו (ארכיון, צילום: מיטל כהן / פלאש 90).
יונתן קירשנבאום

מיכל עבאדי-בויאנג'ו קיבלה הצעה להחליף את שאול מרידור בתפקיד הממונה על התקציבים באוצר. אם תקבל עבאדי בויאנג'ו את ההצעה היא עשויה להיכנס לתפקיד כבר בשבועות הקרובים.

עבאדי-בויאנג'ו נחשבת למועמדת טובה גם ברמה המקצועית, וגם ביחס לסיטואציה הפוליטית המורכבת אליה תיכנס. עבאדי בויאנג'ו ידועה כמי שהצליחה לעבוד עם פוליטיקאים ללא חיכוכים, ונחשבת למקורבת לראש הממשלה נתניהו.

עבאדי-בויאנג'ו כיהנה כבר בתפקיד בכיר במשרד האוצר. משנת 2011-2017 כיהנה עבאדי-בויאנג'ו בתפקיד החשבת הכללית במשרד האוצר, והחזיקה בתפקיד לתקופה הארוכה ביותר בהיסטוריה של המשרד.

הנושא שבזכותו כהונתה הארוכה של עבאדי-בויאנג'ו זכורה במיוחד הוא שתי תקופות ארוכות של ניהול המדינה על בסיס תקציב המשכי. בשנת 2013 ניהלה עבאדי בויאנג'ו את התקציב במשך שבעה חודשים עד שביולי 2013 אישרה הכנסת את תקציבו של שר האוצר לפיד. בשנת 2015 עשתה זאת שוב במהלך 11 חודשים עד לאישור תקציב 2015-2016 של שר האוצר כחלון.

למעשה, במשך 18 חודשים בסך הכל ניהלה בפועל עבאדי-בויאנג'ו את תקציב המדינה. שתי התקופות זכורות כתקופה שבה הצליחה עבאדי-בויאנג'ו למצות ברמה גבוהה את התקציבים הקיימים על אף הריק הפוליטי, ועשתה שימוש נרחב בוועדות חריגים כדי להקצות את התקציבים על פי הצרכים שעלו ממשרדי הממשלה לאורך התקופה. לאחרונה הביעה עבאדי-בויאנג'ו תמיכה בשינוי חוק התקציב ההמשכי כך שתשלומי החוב של הממשלה לא יכללו בסכום החודשי המוקצה לתקציב ההמשכי.

מגמה שניה בזכותה זכורה עבאדי בויאנג'ו מזמנה במשרד האוצר הוא ניהול החוב של הממשלה. למעשה, במהלך תקופתה של עבאדי בויאנג'ו חלה ירידה משמעותית ביחס החוב תוצר של ישראל מ-71% ל-62%. עבאדי בויאנג'ו שמרה בתקופתה על גרעון נמוך מאוד, נמוך אף מהגרעון שאושר לממשלה בחלק מהשנים. מן הצד השני בניהול החוב הצליחה עבאדי בויאנג'ו לבצע הנפקות משמעותיות גם בשוק הישראלי וגם במטבע חוץ, בתנאים טובים מאוד לממשלת ישראל.

מאז שעזבה את משרד האוצר עשתה עבאדי בויאנג'ו תפקידים במגזר הפרטי. לאחרונה סיימה עבאדי בויאנג'ו לכהן כיו"ר בית ההשקעות פסגות, ושמה עלה כמועמדת למשרת המנכ"ל בשני בנקים גדולים.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!