דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדי מעבדה

עובדים בקורונה / פגישת מו"מ נוספת בין נציגי האוצר ועובדי המעבדות הסתיימה ללא תוצאות

עובדי המעבדות הרפואיות ששובתים כבר 4 ימים מוחים על שכרם ותנאי העסקתם שהחמירו עם העומס המוטל עליהם בשל מגיפת הקורונה | יו"ר איגוד עובדי המעבדות: "האוצר, כטקטיקה מתאמץ לפלג את העובדים"

ד"ר שלמה פייטלוביץ', מנהל אגף המעבדות בבית החולים ברזילי באשקלון, בהפגנת עובדי המעבדות מול מעון ראש הממשלה, 1 בספטמבר 2020 (צילום: דפנה איזברוך)
ד"ר שלמה פייטלוביץ', מנהל אגף המעבדות בבית החולים ברזילי באשקלון, בהפגנת עובדי המעבדות מול מעון ראש הממשלה, 1 בספטמבר 2020 (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הסתיימה ללא תוצאות פגישת מו"מ נוספת בין נציגי האוצר לבין נציגי איגוד עובדי המעבדות, היום (רביעי) ביומה הרביעי של שביתת עובדי המעבדות, ובפעם השנייה השבוע. אסתר אדמון, יו"ר איגוד עובדי המעבדות, אמרה בתום הפגישה: "האוצר, כטקטיקה מתאמץ לפלג את עובדי המעבדות למעמדות שונים. להמשיך לשלם שכר עבדים ליותר ממחצית העובדים הוותיקים במערכת, ולתגמל רק את הצעירים מפחד שיתפטרו ויעברו לסקטור הפרטי שבו ביקושי העבודה גבוהים". האיגוד הודיע היום כי עובדי מעבדות הקורונה יחזרו להפעיל אותן באופן מלא, במקום לשחרר רק תשובות חיוביות כפי שפעלו מיום ראשון.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הביע את תמיכתו במחאת עובדי ועובדות המעבדות, ששובתים מתחילת השבוע, ואמר כי גרירת הרגליים של הממשלה, במשא ומתן על שכר מכבד ותנאי העסקה הולמים, לעובדי המעבדות, "פוגעת בבריאות של כולנו. עובדי המעבדות הינם חוליה קריטית במערכת הרפואית של המדינה, בימים רגילים, וודאי שבימים אלה בהם מדינת ישראל מבקשת להשתלט על מגיפת הקורונה. אני מחזק את ידיה של יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, אסתר אדמון, ואת ידי העובדים. ההסתדרות תעמוד לצד העובדים במאבקם הצודק".

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות (צילום: דפנה איזברוך)
אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות (צילום: דפנה איזברוך)

ד"ר אבישי אליס, יו"ר איגוד הרפואה הפנימית, אמר אתמול שהשביתה מקשה על איכות הרפואה שניתנת בבתי החולים. "במחלקות הפנימיות יש קושי רב ביותר לטפל בחולים בהיעדר בדיקות מעבדה, וקושי גדול לא פחות לשחרר חולים מאשפוז. המשמעות היא פגיעה בטיפול הרפואי השוטף וגם הגדלת העומסים במחלקות".

"בשם חבריי הרופאים והצוותים במחלקות הפנימיות, אני מבקש אמנם להביע סולידריות עם עובדי המעבדות, שנאלצים לשבות, ואשר נחשבים לשותפים משמעותיים של הרפואה הפנימית, ומצד שני לקרוא מכאן לממשלה לפתור עוד היום את המשבר הקשה הזה, בטרם יוגדר האירוע כאסון בריאותי לאומי".

ממשרד האוצר נמסר כי הנושא מצוי במשא ומתן.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!